Sistnevnte imponerte meg faktisk, han får sagt mye på liten plass. Artig liten sak. Den første er som nevnt flau...Forøvrig er det 2 gjesteartikler hvorav en er produktrelatert,
Sistnevnte imponerte meg faktisk, han får sagt mye på liten plass. Artig liten sak. Den første er som nevnt flau...Forøvrig er det 2 gjesteartikler hvorav en er produktrelatert,
Midt i blinken, dette oppsummerer det jeg har å innvende på Fidelity denne gangen. Til å være et high-end magasin synes jeg nå at for mye stoff omhandler utstyr i feil ende av skalaen. Om Xindak eller Abrahamsen er best har ikke lenger allverdens interesse for meg. Jeg har lyst til å lese om produkter som det kan være aktuelt å drømme om eller å kjøpe,Forøvrig synes jeg kritikken mot månedens nummer minner mer om "denne gangen har de testet masse utstyr som ikke er aktuelt for meg å kjøpe".
Enig.Midt i blinken, dette oppsummerer det jeg har å innvende på Fidelity denne gangen. Til å være et high-end magasin synes jeg nå at for mye stoff omhandler utstyr i feil ende av skalaen. Om Xindak eller Abrahamsen er best har ikke lenger allverdens interesse for meg. Jeg har lyst til å lese om produkter som det kan være aktuelt å drømme om eller å kjøpe,
KV er en meget habil fotograf med flere (gode) fotografibøker på samvittigheten. Han er en rutinert proffotograf - derfor leverer han også ekstremt gode bilder!Jeg slutter for øvrig aldri å bli imponert over bildekvaliteten KV tryller fram gang etter gang. Det må være en fin blanding av kreativitet, kunnskap og lysutstyr for å få til dette.
Kjøpte den en gang KV/ Fidelity ga rabatt på den. Med min minimale fotointeresse er den fortsatt som ny.KV er en meget habil fotograf med flere (gode) fotografibøker på samvittigheten. Han er en rutinert proffotograf - derfor leverer han også ekstremt gode bilder!
Kjøp denne her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=138666
EDIT; Jeg er usikker på om han har skrevet og illustrert en eller flere bøker, men jeg mener han har gitt ut flere enn én - dog ble jeg brått usikker.
Det stemmer, men i redsel for besøk av mattilsynet valge vi å utelate den informasjonen..oppbygget av lag på lag med det, i HI-FI sammenheng, ukjente materialet; LØK.
Dømmer ikke, bruker bare ikke penger på noe jeg ikke opplever som attraktivt. En av fordelene ved å være forbruker.dog ikke noe vinyl denne gang men det burde vel ikke være nok til å dømme bladet nord og ned?
Er det viljen til å disse bladet som er sterkest hos enkelte? Jeg vil tro dette nummeret for KV og gjengen fremstår som ett av de bedre og ikke en nedtus slik enkelte beskriver det som.
Jøsameia ! dette nummeret er jo meget bra ,fikk troa tilbake på Fidelity ,har lagt av penger til 26 alleredeBle lite stoff på mange sider denne gangen ja. MEN, de to forrige nummerne har vært utrolig gode, så jeg velger å se gjennom fingrene denne gangen ;D ;D
Helt enig, dette er hittil det minst interessante nummeret i bladets historie. Når de i tillegg har mistet en av sine aller beste skribenter som ikke overlesset oss med metaforer og språkblomster blir det enda tynnere.Vi har jo alle litt forskjellig interesser og preferanser. For meg var vel dette nummeret det minst interessante på lenge, kanskje minst interessante noen gang. Blir litt mange produkter som kommer om igjen synes jeg. Dessuten finnes det ikke ett vinylrelatert produkt i hele blekka.
Ellers synes jeg det var synd at Rognlien sluttet, veldig synd.
Han er vel sjef for Hi-Fi Center-kjeden tror jeg.Hva i all verden har artikkelen av gjesteskribenten Anders Ertzeid i bladet å gjøre? Det er ok med gjesteskribenter, bla Moens artikkel var bra, men dette bladets artikkel på side 16 er jo bare tull.
Jeg kjenner ikke til skribenten, men når han får lov å skrive en artikkel og er ansatt i Hi-Fi Center-kjeden antar jeg at han vet en del om hi-fi.
Ser at jeg var uklar her;Jeg ser at Erland i et innlegg over mener at Fidelity må favne bredere enn det å kun
være et rent High-End blad for å overleve i framtiden.
MEN, og det mener jeg virkelig; Skal Fidelity ha noen framtid som et interessant blad,
være troverdige og overleve i Skandinavia så er de pokka nødt til å ha sitt kjernestoff
nettopp her. Det er det som gjør bladet til den institusjonen det faktisk er for
oss HI-FI idioter.
Institusjon var kanskje sterkt sagt, men bladet er et samlingspunkt, noe en tråd som
denne er et bevis på.
Utvatna blekker som liksom skal favne alt og alle har vi jo mange eksempler på.
Men til tross for det store og brede utvalget i stoff, mangler disse bladene noe vesentlig; KREDIBILITET.
Hvem leser slike blader da, Rekk opp hånda.
Helt enig.Jeg vil ikke ha artikler om musikere (finnes mange musikkblader)
helt klart, men spørsmålet er vel heller hvor mange av fidelitys lesere som egentlig er interessert i et produkt som xindaken til 6800. Synes artikkelen er god og underholdende, men det hadde vært enda mer interessant med en tilsvarende anmeldelse av burmester 035, krell FBI eller annet snacks fra en høyere hylleJoa Ramses, men det er da et stykke fra Xindak til 6800,- og over på printere og lommelerker
R
Det tror jeg også. Mye fordi at jeg ikke tror Fidelity blir kjøpt som en kjøpeguide, men som et underholdningsblad. Dermed blir det mer spennende med high-end produkter enn lavbudsjettprodukter.helt klart, men spørsmålet er vel heller hvor mange av fidelitys lesere som egentlig er interessert i et produkt som xindaken til 6800. Synes artikkelen er god og underholdende, men det hadde vært enda mer interessant med en tilsvarende anmeldelse av burmester 035, krell FBI eller annet snacks fra en høyere hylle
Etter min forstand tror jeg Fidelity gjør lurt i å spesialisere seg på typiske high-end produkter (ikke dyre greier fra B&O).
Lykke til videre, vi trenger dere!
har tilgode å oppleve noe annet, spesielt hvis jeg tillegger bra nok. Selvsagt strålende hvis xindak nå kan tilby bratwurst til pølsepris, men vi vil ha kveite med kongekrabbe og kaviar!!slår man jo automatisk fast at for at noe skal kunne låte bra må det være over en viss prisgrense.
skulle det dukke opp noe som revolusjonerer pris/ytelses prinsippet vil jeg selvsagt gjerne høre om det, men produkter som xindak faller ikke under denne kategorien.Er du bare interessert i å lese ting som bekrefter din erfaring Solo?
Helt enig.Når jeg forsøker å se dette i et litt bredere perspektiv, mener jeg ut at Fidelity holder meget høy standard. Sammenlign med hva dere vil ww!
At utgivelsene ikke alltid treffer meg "bak hjerteklaffen", tar jeg faktisk som nok et signal på at min hifi-interesse har dreiet inn på en smalere sti, og ikke at Fidelity er dårlig av den grunn.
Knut etterlyser synspunkter på veien videre;
Jeg innser at et rent highend blad, som utelukkende omtaler sådanne produkter, neppe kan overleve ( i alle fall ikke i Skandinavia), og at bladet må ha større bredde enn som så for å dekke lesermassens interesse.
Dersom redaktøren leser dette, så la meg informere om at bilde og multikanal, det blar jeg over! Rør, horn (helst svære) og DIY det liker, og virkelig koser jeg meg med. Hjemmebesøk, eller besøk hos forhandlere og importører er også fint.
Håper gutta står på videre, og husk;
alle trenger et klapp på ryggen en gang i blant!
(det er i alle fall bedre enn gjentatte lyskespark!)
Her er pirker du borte i noe som er vanskelig for mange som driver denne hobbyen, Forutinntatte holdninger knyttet mot Pris , det er i de fleste tilfeller slik at pris sier mye om kvalitet og Ytelse men dette er ingen regel . Det blir vanskelig å svelge også at investering på 100 000 nkr kan gi like dårlig eller god lyd som et anlegg til 30 000 Nkr ;DI det man begynner å stille spørsmål ved hvorvidt Fidelity skal teste produkter i en viss prisklasse, eller hvorvidt prisklassen er interessant for Fidelitys lesere, slår man jo automatisk fast at for at noe skal kunne låte bra må det være over en viss prisgrense. Er ikke det like meningsløst som å bestille en 3-liter turbo-logo å sette bak på den trøtte 1,6-audien bare for å være kar?
Kan ikke være enig her. HiFi intereserte befinner seg på ulike prisnivåer og alle har ikke råd til high-end uansett.helt klart, men spørsmålet er vel heller hvor mange av fidelitys lesere som egentlig er interessert i et produkt som xindaken til 6800. Synes artikkelen er god og underholdende, men det hadde vært enda mer interessant med en tilsvarende anmeldelse av burmester 035, krell FBI eller annet snacks fra en høyere hylle
Etter min forstand tror jeg Fidelity gjør lurt i å spesialisere seg på typiske high-end produkter (ikke dyre greier fra B&O).
Lykke til videre, vi trenger dere!
ser poenget ditt, men synes fidelity skal konsentrere seg om de gjeveste produktene. De som er ute etter et rack-anlegg til 5-30000 kan lese tester av produktene i lyd og bilde eller hjemmekino. Vil vel også tro at det er mer interessant for folk å lese om produkter i mellomklassen til toppklassen, selv om de verken har råd eller interesse av å kjøpe dem, enn det er å lese om budsjettprodukter.Kan ikke være enig her. HiFi intereserte befinner seg på ulike prisnivåer og alle har ikke råd til high-end uansett.
De fleste begynner litt lavt og øker budsjettet senere. Jeg synes Fidelity må favne både "nybegynnere", de som ikke har så god råd og de som er i high-end markedet. Fra billigste til dyreste to-kanals produkter som finnes i norske HiFi butikker.
Fidelity er ikke noe typisk kjøpeguide blad, men tror du undervurderer Fidelity...Det tror jeg også. Mye fordi at jeg ikke tror Fidelity blir kjøpt som en kjøpeguide, men som et underholdningsblad. Dermed blir det mer spennende med high-end produkter enn lavbudsjettprodukter.