neppe, tror ikke du får med deg mange på denDet er like lite interesant å lese en Krell FBI test av en som jakter etter beste forstreker til 10k som for en som jakter på den ultimate forsterkeren å lese en test av Primare I21.
neppe, tror ikke du får med deg mange på denDet er like lite interesant å lese en Krell FBI test av en som jakter etter beste forstreker til 10k som for en som jakter på den ultimate forsterkeren å lese en test av Primare I21.
Hvilken, den eller den? 8)Jeg er ikke med på den.
Jeg finner i allefall heller frem en god bok enn å lese hvor bra en forsterker til 100k låter fordi jeg aldri vil bruke så mye penger på HiFi (noe jeg vil tro gjelder mange andre også). Jeg tar det for gitt at den låter svært bra uansett..neppe, tror ikke du får med deg mange på den
Ja, ikke sant.Hvordan skal de klare å ha perspektiv om de ikke tester en eneste komponent under 30 000? Med 30 000 som det definitive nullpunkt blir vurderingsevnen rimelig svak med tiden. Det gjelder både leser, forbruker og skribent.
hvorfor skulle dette være et problem? det interessante med en test av et toppprodukt er jo om forskjellene fra referansen, pris, lyd og utseende.Hvordan skal de klare å ha perspektiv om de ikke tester en eneste komponent under 30 000?
De trenger ikke å tenke så mye på priser?hvorfor skulle dette være et problem? det interessante med en test av et toppprodukt er jo om forskjellene fra referansen, pris, lyd og utseende.
ta et eksempel fra medikamentutprøvninger i leggemiddelindustrien. da tester man alltid nytt preparat opp mot det beste man har, altså dagens high-end referanse. forskerne tester jo aldri nye ting opp mot noe dårlig fra gamle dager, kun for å få litt perspektiv på tingene.
det kan være et poeng, men billigdriten trenger de jo ikke å teste uansett ;DPoenget er vel at om en blir altfor tilvendt med high end lyd så blir alt prissatt lavt lydende dårlig? Da blir det ikke lett å teste disse i budsjettklassen.
I hvilket nr av Audio er disse fantastiske høyttalerne testet? Jeg "arvet" en bunke Audio, sammen med et par kasser andre hifi-blader, men har ikke fått kommet meg igjennom så mye ennå.Til Lyngen; Bra at vi ønsker forskjellig ting, tyder jo på at Fidelity alt har en god balanse. Vil likevel illustrer mine synspunkter litt. Jeg sparer på alle hi-fi blader. Dette gjør at jeg etter hvert som anlegget oppgraderes kan gå tilbake å lese gamle tester av high-end produkter som på testtidspunktet var utopiske, men som jeg nå kan unne meg på bruktmarkedet. Her forleden var Vidar Mørch i det gavmilde hjørnet, noe som medførte at et par Audio Physic avanti 3 er på vei til trøndelagen. Etter at handelen var i boks kunne jeg vel hjemme i sofaen på kveldstid, finne frem et gammelt audio der jeg kunne lese KVs fantastiske omtale av disse høytalerne som han like godt kåret til verdens beste samt Mørchs egen kjøpsanmeldelse av mine nye høytalere. Da avanti kom kunne jeg virkelig ikke forestille meg at jeg noensinne skulle komme til å eie noe slikt. Likevel var KVs anmeldelse stor lesning, denne er en av hans beste! Et slikt audiobladsbibliotek som jeg nå har ervervet er en flott samling, men en ting kan jeg love deg - sjansen for at jeg kommer til å lese omtalen av budsjettproduktene på nytt er mye mindre enn sjansen for at Primare I21-kjøperen om få år er eier av en krell fbi, eller tilsvarende.
det var i 59, hvis du ikke har den tror jeg at jeg har et ekstra eksemplar du kan få, uåpnet i plast!I hvilket nr av Audio er disse fantastiske høyttalerne testet? Jeg "arvet" en bunke Audio, sammen med et par kasser andre hifi-blader, men har ikke fått kommet meg igjennom så mye ennå.
Takk for innspill, kan du gi noen eksempler på hvilke (typer?) produkter du (og dine) mener?Det er et flott blad, men har etter min følelse for mye om (for meg ) for enkle og uaktuelle produkter. En følelse jeg deler med flere i omgangskretsen.
xindak, er vel nevnt på forrige side sammen med fler. synes vel også at en del av reality-anlegget ditt lider samme skjebne.Takk for innspill, kan du gi noen eksempler på hvilke (typer?) produkter du (og dine) mener?
Mvh
Rolf
Jupp.Nå som du er online, RoDa, håper jeg at du har bitt deg merke i at det er et sterkt ønske fra mange om flere "hjemme hos" features.
mvh
Var ikke det Celius-anlegget i Bergensområdet?Jupp.
Oppfordrer herved ALLE som har et anlegg de mener passer å vise frem i bladet og ta kontakt med meg.
e-mail ri.danielsen@gmail.com
NB! Det er en praktisk side av dette også, så man bør befinne seg i en to-timers omkrets av hovedstaden.
(Skal til Bergen i mai, og nordover (til Midt-Troms) i juli)
Mvh
Rolf
Er dette den gjengse oppfatning?For budsjettkomponenter har vi Lyd og Bilde
Og min..Dette er mine egne meninger
Mvh
Rolf
Jeg har ikke fått mitt.Er det forresten noen som har mottatt Stereophile for March, ser ut til at heller ikke dette nr er blitt levert til denne abonnenten
Sleiven
Er helt enig. Det blir for smalt med bare high-end, men det er greit at man har hovedfokuset der. Det er helt nødvendig med tester i forskjellige klasser hvis bladet skal utvide sin leser krets. Som nevnt før mener jeg også Fidelity må bli mer lettlest og skolerende.Er dette den gjengse oppfatning?
At testene i L&B fullt ut er like gode for å vurdere en budsjettkomponents lydmessige egenskaper som testene til Anders Rosness?
Jeg mener (partisk som jeg er) at dette ikke er tilfellet.
Velskrevne artikler om budsjettkomponenter finner jeg underholdende av flere årsaker, både som tips til anlegg nummer to, og for å kunne anbefale venner og bekjente komponenter de kan kjøpe som muligens trigger en interesse for økt musikkglede med bra hifi-utstyr.
Hva er vel bransjen uten rekruttering?
Jeg synes ikke vi skal overlate rekrutteringen til Hjemmekino og L&B, men istedet la det være en naturlig del av bladet.
På samme måte som jeg liker å lese om dyre og spreke biler, så liker jeg å lese om hi-end lydutstyr. Men å basere et blad på kun dette mener jeg blir altfor smalt, og mest som kua som har glemt at ho har vært kalv
Takker igjen for en fin tråd, og mange gode tilbakemeldinger!
NB!! Dette er mine egne meninger, og ikke noe man skal ta som en uttalelse fra bladet Fidelity totalt sett.
Mvh
Rolf
Aner ikke, for min del. Jeg har ikke lest så mye L&B. Helt ærlig er det ikke disse testene leg leser mest inngående i Fidelity heller. Men jeg tror at folk som er ute etter å lese om budsjett-komponenter ikke bruker 98,- på et hifi-blad, med mindre de får med en ok DVD på kjøpet.Er dette den gjengse oppfatning?
At testene i L&B fullt ut er like gode for å vurdere en budsjettkomponents lydmessige egenskaper som testene til Anders Rosness?
Mvh
Rolf
Henger med på denNå som du er online, RoDa, håper jeg at du har bitt deg merke i at det er et sterkt ønske fra mange om flere "hjemme hos" features.
mvh
Det må bli Jan og Rolf som må fronte den saken.Nå som vi ikke lenger har Håkon Rognlien, hvem er det som nå skal fòre oss med komponenter som får rockefoten til å gå.?
Det er ikke mange som egentlig liker den sterile og livløse B&W lyden, slike briefe anlegg spiller jo ikke musikk som får rockefoten til å bevege seg :-[
Kanskje vi i lauget skal være gjesteskribenter i Fidelity.?Det må bli Jan og Rolf som må fronte den saken.
Jan er vel en rør og "nesten" horn mann allerede , det er ikke lenge siden han hadde Klipsch heller :-*.
Ang. B&W.....så får du nok også de til å bevege både armer og bein......men jeg er redd det koster litt mer.....
oppløsning og magisk klang ;DHvorfor bruke 5-6-700 tusen på å få B&W til å få rockefoten til å svinge, når du kan kjøpe deg Klipsch 8)
Det er jo akkurat hva du får ved å kjøpe "billig" Klipschoppløsning og magisk klang ;D
;D ;D Godt sagdt......, synes selv det er mere interessant å lese om relativt overkommlig priset utstyr som gir ekseptsjonell god lyd ,i stedet for om uoverkommlig priset, som ikke nødvendigvis kan forsvares prismessigt.Fidelity bør fokusere på high end lyd, og ikke spesielt på high end pris. Med dette mener jeg at dersom journalistene finner utstyr som gir high end lyd til budsjettpris, da gjør de virkelig en god jobb. Det finnes utvilsomt en del av keiserens nye klær i denne bransjen. Kan Fidelity avsløre missforhold mellom pris og kvalitet, da gjør de sine lesere en stor tjeneste! Kan de samtidig klare å finne rimelig utstyr som gir lyd i toppklasse, da gjør de leserne en enda større tjeneste. Det er jo lyden som er målet, og ikke prisen..
Balanse i stoffvalg, avslørende journalistikk, rekruttering til "vår verden" og reportasjer om de toppene det er verdt å strekke seg mot.
På et område svikter bladet: De er havnet totalt i bakevja i forhold til alt det spennende som skjer i forholdet mellom data og musikk.Stikkord: Sonos, Squeezebox, Transporter osv