Fidelity 30

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
jonas skrev:
Trodde Xindak forsterkeren var på 2x100W og ikke 2x200W som nevn i nr 30.
Jeg er overrasket over at mc275 har blitt en 50watter. ::)

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Bladet ligger ved siden av meg nå, har kun fått tid til å lese budsjett testen av Xindak og Abrahamsen. Syns det var leit "min" forsterker tapte, men med tanke på at jeg betalte halve prisen av en Abrahamsen for en ny Xindak er jeg veldig fornøyd. Og tror ikke det er noen andre forsterkere som klarer å gi samme lydopplevelser til 4500,-.

KH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2003
Antall liker
0
Likte godt det siste nummeret.

Ja, de er noe gjentagelse. Uten sammenligning for øvrig, kjøpte jeg hvert nummer av WHAT HiFi en del måneder for noen år siden. Der var det rimelig konsekvent først en "fortest", så full test i neste nummer, før produktet inngikk i en gruppe/sammenligningstest. Pluss et betydelig sidetall på oppsummering av alle testene, mener jeg det stor sett holdt med å kjøpe 2-3 nummere i året !

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
151
Jeg likte godt s 88 og 89 i siste FIDELITY. Det jeg likte godt var faktaboksen om REF3A Dulcet. De samme fakta står nemlig på bakplaten av høytalern. Eller vent litt... gjør de nå det ;D .

God jul RoDa. Det var ellers en artig test. Håper du følger på med den større modellen.

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Fast tradisjon.....jeg får bladet i julestrømpa fra svigermor.... ;D

B

break_out

Gjest
Har ikke fått lest igjennom for mye men har fått med meg vinyl seksjonen ;D.

Håpet mitt for 2008 utgivelser er at sideantallet øker for vinyl seksjonen :).

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Jeg fikk kjøpt Fidelity #30 i går og førsteinntrykket er som alltid at dette er lekkert satt sammen med flotte bilder i ett kvalitets trykk!

MEN, som andre nevner her: i dette nummeret er det for mye repetisjon! Alt fra side 40-53 er resirkulert materiale som har blitt omformulert eller satt sammen på en litt annen måte. Tester av utstyr vil alltid skape debatt da Fidelity neppe får låne produkter fra en leverandør etter at de har skrevet en negativ anmeldelse av ett produkt.

Istede for alle disse testene og duellene kunne kanskje disse sidene vært erstattet med: tips&triks om plassering i rom, demping av rom, tips om rengjøring eller modifikasjon av utstyr og kanskje også forskjellige DIY-løsninger?

J

Janpe

Gjest
Jeg skal generelt ikke mene noe om Fidelity; Noen ganger treffer det meg, andre ganger ikke. Men, index`er er ikke spennende. "Årets produkt" etc., når dette stort sett dreier seg om gamle travere som har vært omtalt i inntil 3 tidligere utgaver er IMHO heller ikke god lesning.

Men, et velment råd til KV og de andre i redaksjonen (tidligere nevnt): Bruk noen kroner på å utvikle websidene. Det er en naturlig plass for Index`er, testarkiv, blog`er, nyheter osv. Her kan dere være interaktive med lesere fra hele Skandinavia og "det skjer" noe hele tiden. Som igjen kan/ vil generere mer business for Fidelity.

Ta det som et velment " juleråd ".

Mvh
JP

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Andreas skrev:
Jeg likte godt s 88 og 89 i siste FIDELITY. Det jeg likte godt var faktaboksen om REF3A Dulcet. De samme fakta står nemlig på bakplaten av høytalern. Eller vent litt... gjør de nå det ;D .

God jul RoDa. Det var ellers en artig test. Håper du følger på med den større modellen.
Hehe :-[ :-[

Jeg får trøste meg med at jeg hentes specs herfra:
http://www.reference3a.com/dulcet.htm
;)

Håper å kunne følge opp med MM DeCapo etterhvert, ja.
Denne Dulcet var overraskende god, og deler lillehøyttaler-toppen hos meg med 1SC.
At noe så smått kan låte så stort og engasjerende er intet annet enn dritarti!

God Jul :)

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
he he
fortvilet kunne jeg se inleggene på HFS at Fidelity har kommet til dere andre men ikke til meg. Dette har da skjedd før for f...... Sint har jeg travet rundt i huset og løftet hver gammel avis eller blad i jakt for kanskje er det blitt forlagt, men nei. Ikke å se. Sint satte jeg meg ned for å skrive et sint innlegg her og kanskje en mail til redaktøren før jeg rushet ned på kiosken i Son for å kjøpe et blad, selv om jeg er abonnent ja, helt til noen kakket meg på skulderen her jeg sitter foran PCen og hvisket " du burde vel vente til du har åpnet julestrømpa i morgen tidlig......så der liggern ja....

God Jul
Geir

J

jb_rasmussen

Gjest
En par uheldige ting:

Dynamiten ( hej til dig og god jul) er en koselig fyr, altid behjælsom, vis du ringer til ham i butikken ell vedr andre sammenhænge for evt at søge råd og vejlening, han er sikkert savnet a mange læsere, havde de sjoveste og mest markante formuleringer,og er klart bedre til at beholde begge ben på jorden når han formulere sig vedr. tester ect. end for eksempel Redaktøren, der har en tendens til at takke over i hans iver og begestring for VISSE produkter.

Men der er nok en del læsere, samt folk fra bransjen, der finder det lidt uheldig at dynamiten, bruges i produkt og lyd beskrivelser i test øjemed, som feks vedrøende testen af et par afspillere her i denne udgave a fidelity, særlig da han selv er involveret som bransje aktør.

Han kunne evt bruges vedr. tekniske info artikler a la vigtigheden a samspillet mellen ingangs og udgangs imperidans, osv.

Det kan jeg ikke tænke mig at der er nogen der får opstød af.

Og helt ærlig moderation er en dyd:

Eksempler:

De 10 bedste high end købene.

Og så går det helt galt da det understreges i bladet, at i har belæg for den påstand, da i mener at have testet det meste af det som er, a high end produkter.

REALITETEN er at i knap har testet 15 % a det der findes på markedet a high end produkter, så hvor får i belæg for denne påstand.

Rettelse: = De 10 bedste high end produkter vi har hørt.

Endnu Bedre= 10 high end produkter vi kan anbefale.

I kommentere også selv gang på gang problemerne jeres, med feks den norske hue og for kærligheden for visse produkter, som ser ud til at gå som en rød tråd, gennem udgivelserne de sidste 5 år, så vi for håbe at i får snuet den tendens, og kommer ud og får udvidet horisonten lidt. særlig da man er begyndt at markeds føre sig i resten a skandinavien.

ET par bra ting:

Jeres insikt aktikler og besøgs aktilker er ganske bra.

De tester hvor i bliver her nede på jorden.

Bilderne og magasinet generalt.

Jule ønske:
At i selv kan se at der er rum for forbedringer, så vi har et endnu bedre Fidelity om 5 år.

God jul til jer alle i Fidelity. :)

Mvh. Johnny Rasmussen

O

Omar

Gjest
Kjøpte den i dag. Hvorfor har de ALDRI testet DENSEN -produkter?????
Men ellers var det interessant nummer.
Jeg utfordrer herved Abrahamsen V2 intregrete forst. mot Danmarks Densen B110.
Norge mot Danmark.
Hørte forresten V2 på Elkøp med Kef gulvst. høyttalere. Traaaaagisk at ikke folka har peiling i det hele tatt. Men men, jeg skal ikke ødelegge jula med fasefeil men slik er det bare.... Når folk ikke kan koble riktig, så går det galt. Tragisk. :p

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Jeg ser en sjelden gang i blant - var vel i High Fidelity sist gang - at jeg ser omtaler med lytteinntrykk av aktive studiomonitorer for profesjonelt bruk. Tror det var et par kostbare saker fra Adam som fikk meget god omtale. T.o.m. Lyd & Bilde har hatt test av en av Dynaudios profesjonelle modeller med meget godt resultat.

Jeg mener at hifiinteresserte har mye å hente ved å se til det profesjonelle markedet også. For min del ble løsningen på min gjenopptatte hifiinteresse å skaffe meg aktive monitorer, først og fremst pga. lydbilde og lydkvalitet, men problemet med matching mellom ht. og forsterker ble for min del løst på denne måten.

Har lest en del nr. av Fidelity og har ennå ikke sett noen omtaler av denne typen ennå. Samtidig er pro-produkter blitt stadig mer vanlig i hifisammenheng, med kabler, romkorrigeringsenheter, pro-DAC`er fra Benchmark, RME og Grace for å nevne noe. Hadde vært spennende hvis Fidelity skaffet seg noen testeksemplar av aktive monitorer, og lyttet til disse fra et typisk hifiblad-perspektiv.Det er nok av anerkjente merker å ta av i alle prisklasser, bl.a. Dynaudio, Adam, Genelec, ATC, Harbeth, Tannoy, Blue Sky, Event, Fostex, JBL, Focal, osv.
Dette er mitt ønske for Fidelity for 2008
Hint hint, RoDa ;) ;)
Mvh. & god jul

K

kathrine

Gjest
Håvarhede skrev:
Kjøpte den i dag. Hvorfor har de ALDRI testet DENSEN -produkter?????
Men ellers var det interessant nummer.
Jeg utfordrer herved Abrahamsen V2 intregrete forst. mot Danmarks Densen B110.
Norge mot Danmark.
Hørte forresten V2 på Elkøp med Kef gulvst. høyttalere. Traaaaagisk at ikke folka har peiling i det hele tatt. Men men, jeg skal ikke ødelegge jula med fasefeil men slik er det bare.... Når folk ikke kan koble riktig, så går det galt. Tragisk. :p
Du mener virkelig ikke at de hadde klart DET ::)
God jul
Vh
S

K

Konrad_Johnsen

Gjest
atonal skrev:
Jeg ser en sjelden gang i blant - var vel i High Fidelity sist gang - at jeg ser omtaler med lytteinntrykk av aktive studiomonitorer for profesjonelt bruk. Tror det var et par kostbare saker fra Adam som fikk meget god omtale. T.o.m. Lyd & Bilde har hatt test av en av Dynaudios profesjonelle modeller med meget godt resultat.

Jeg mener at hifiinteresserte har mye å hente ved å se til det profesjonelle markedet også. For min del ble løsningen på min gjenopptatte hifiinteresse å skaffe meg aktive monitorer, først og fremst pga. lydbilde og lydkvalitet, men problemet med matching mellom ht. og forsterker ble for min del løst på denne måten.

Har lest en del nr. av Fidelity og har ennå ikke sett noen omtaler av denne typen ennå. Samtidig er pro-produkter blitt stadig mer vanlig i hifisammenheng, med kabler, romkorrigeringsenheter, pro-DAC`er fra Benchmark, RME og Grace for å nevne noe. Hadde vært spennende hvis Fidelity skaffet seg noen testeksemplar av aktive monitorer, og lyttet til disse fra et typisk hifiblad-perspektiv.Det er nok av anerkjente merker å ta av i alle prisklasser, bl.a. Dynaudio, Adam, Genelec, ATC, Harbeth, Tannoy, Blue Sky, Event, Fostex, JBL, Focal, osv.
Hint hint, RoDa ;) ;)
Mvh. & god jul
Hehe

Joda, jeg kunne godt tenkt meg å høre hva f.eks et par slike gjør i forhold til mine egne Focus 140.
http://www.dynaudioacoustics.com/default.asp?id=12060
Vi får se hva tiden bringer.

Husk også at jeg har skrevet om Lavry DA10, og at jeg selv eier og spiller på - samt sliter med å finne arvtager til - Benchmark DAC1. ;)

God Jul!

O

Omar

Gjest
Stikken skrev:
Håvarhede skrev:
God jul
Vh
S
Joda, det sier bare litt om innkompetansen i disse storkjedene. Selgeren fant ikke demo cd og beklaget seg over den dårlige musikken han endelig fikk tak i etter å ha vinglet i et par min. Og han hørte ikke at lyden var katastrofal. Jeg kjenner igjenn med een gang når øyttalerne er koblet i motsatt fase. Jada dette er en veldig bra forsterker assa! Grunnen til min interesse for "Abrahm" V2 er at en annen selger som både selger Abrahamsen og Monitor Audo GS20 mente at dette var en kanonmatsj. Men dette får jo ikke jeg som kunde prøvd ut. Da hadde jeg heller prøvd et Cary sett.

J

jb_rasmussen

Gjest
Håvarhede skrev:
Stikken skrev:
Håvarhede skrev:
God jul
Vh
S
Joda, det sier bare litt om innkompetansen i disse storkjedene. Selgeren fant ikke demo cd og beklaget seg over den dårlige musikken han endelig fikk tak i etter å ha vinglet i et par min. Og han hørte ikke at lyden var katastrofal. Jeg kjenner igjenn med een gang når øyttalerne er koblet i motsatt fase. Jada dette er en veldig bra forsterker assa! Grunnen til min interesse for "Abrahm" V2 er at en annen selger som både selger Abrahamsen og Monitor Audo GS20 mente at dette var en kanonmatsj. Men dette får jo ikke jeg som kunde prøvd ut. Da hadde jeg heller prøvd et Cary sett.
Hej,
jeg har også prøvet at lytte til Abrahm V2 i den lokale elkøb. med opgav helt at danne mig et intryk a lydgengivelsen.

Min erfaring er at det er meget vanskelig, for ikke at sige umulig at vurdere lydgengivelse på produkter der er opstillet i store butikslokaler/ messer ect, med mindre det er udstyr beregnet for stadion/ Konsert brug.

Alene baggrunds støj nivoet: "45-60 db måske endda endnu højere" ( menneskers tale, lyden a skrit, skramling m ting, ect og andre ting som frembringer lyd) er i disse omgivelser så høj at der ikke er mulig at danne sig et seriøs lytte intryk a produkterne der bliver demonstreret, og i bedste/ værste fald kun kan give lytteren en fejlaktig opfattelse a produkternes lydgengivelse.

Mvh. Johnny.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Det kommer nok lytterom etter hvert i de største butikkene ;)

J

jb_rasmussen

Gjest
jonas skrev:
Det kommer nok lytterom etter hvert i de største butikkene ;)
Vis det er tilfældet, skal jeg takke mange gange på fra os forbrugere, det kan kun være i alles ( kundens, produksentens, og ikke mindst butikkens) interesse. :)

God jul og godt Nytår.

Mvh. Johnny

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har begynt å lese i nr.30. Det er mye gammelt oppkok, trodde det kun var de gamle som kom med "BEST OF" sånn litt på tampen av karrieren. Artig læll.

J

jb_rasmussen

Gjest
jb_rasmussen skrev:
En par uheldige ting:

Dynamiten ( hej til dig og god jul) er en koselig fyr, altid behjælsom, vis du ringer til ham i butikken ell vedr andre sammenhænge for evt at søge råd og vejlening, han er sikkert savnet a mange læsere, havde de sjoveste og mest markante formuleringer,og er klart bedre til at beholde begge ben på jorden når han formulere sig vedr. tester ect. end for eksempel Redaktøren, der har en tendens til at takke over i hans iver og begestring for VISSE produkter.

Men der er nok en del læsere, samt folk fra bransjen, der finder det lidt uheldig at dynamiten, bruges i produkt og lyd beskrivelser i test øjemed, som feks vedrøende testen af et par afspillere her i denne udgave a fidelity, særlig da han selv er involveret som bransje aktør.

Han kunne evt bruges vedr. tekniske info artikler a la vigtigheden a samspillet mellen ingangs og udgangs imperidans, osv.

Det kan jeg ikke tænke mig at der er nogen der får opstød af.

Og helt ærlig moderation er en dyd:

Eksempler:

De 10 bedste high end købene.

Og så går det helt galt da det understreges i bladet, at i har belæg for den påstand, da i mener at have testet det meste af det som er, a high end produkter.

REALITETEN er at i knap har testet 15 % a det der findes på markedet a high end produkter, så hvor får i belæg for denne påstand.

Rettelse: = De 10 bedste high end produkter vi har hørt.

Endnu Bedre= 10 high end produkter vi kan anbefale.

I kommentere også selv gang på gang problemerne jeres, med feks den norske hue og for kærligheden for visse produkter, som ser ud til at gå som en rød tråd, gennem udgivelserne de sidste 5 år, så vi for håbe at i får snuet den tendens, og kommer ud og får udvidet horisonten lidt. særlig da man er begyndt at markeds føre sig i resten a skandinavien.

ET par bra ting:

Jeres insikt aktikler og besøgs aktilker er ganske bra.

De tester hvor i bliver her nede på jorden.

Bilderne og magasinet generalt.

Jule ønske:
At i selv kan se at der er rum for forbedringer, så vi har et endnu bedre Fidelity om 5 år.

God jul til jer alle i Fidelity. :)

Mvh. Johnny Rasmussen
ER der ingen andre her der har kommentarer ell. indspild til dette inlæg ?

Mvh. johnny

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Mbare skrev:
Jeg fikk bladet i posten her om dagen, samtidig med giro for fornyelse av abonnmentet og jeg har bare en ting å si:

JEG SIER OPP ABONNEMENTET MITT!

Hvorfor?

Fordi jeg er så innmari jækla lei av å lese gode, spennende tester av utstyr som jeg ikke har råd til, men får pinlig mye lyst på og dermed ender jeg opp som potensielt kriminell for å finansiere innkjøpene av hi-fi.

Det som fikk bølgen til å renne over glasset (mens jeg titta over bekken etter staven) var anmeldelsen av Quad 2905. Jeg er HELT sikker på at godeste Vadseth så hva jeg skreiv her på sentralen om mine inntrykk av 2805 fra Tonart under hi-fi messa (jeg ble dønn forelska i dem og har hatt pinlige drømmer om de siden det) og at han KUN skriver om 2905 for at jeg skal bruke mine tvilsomt ervervede penger på Tonart (forøvrig vedder jeg på at han har nære og tvilsomme forbindelser til Tonart og at det var han fyren på Tonart som tipsa Knut om meg og Quad).

Det er en KONSPIRASJON av de sjeldne og jeg finner meg ikke i det lengre. Jeg er for glad i livet mitt utenfor fengsel til å måtte sitte i fengsel fordi jeg abonnerer på Fidelity. Nei, takke meg til blader som Stereophile og TAS, de skriver oftere om dyrt utstyr jeg ikke har råd til og som ikke finns i Norge. Det er mye tryggere for min egen del.

Så, jeg sier opp abonnementet mitt fordi Fidelity gjengen KONSPIRERER mot meg, fordi de vil ha meg til å bil KRIMINELL og fordi jeg ikke tør å lese det mer fordi det er så forbanna BRA.

Godt å få sagt det.

;D
Uff, det hører nesten ut som du er i ferd med å bli psykotisk, det finnes medisiner mot det ;D, viktig med tidlig intervensjon. Jeg tror det er de fine bildene. Det trigger hypomanien. Uansett, det var på tide å si opp abonnementet ditt.... ;D ;D, :eek:; men tjener psykologstanden så dårlig der du jobber??

PS! Jeg tror du er på den rette vei når du vurderer Quad 2805 :D ;) :D

Hilsen
Dr.Evil

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Dr.Evil skrev:
Mbare skrev:
Innlegg fra Mbare
Uff, det hører nesten ut som du er i ferd med å bli psykotisk, det finnes medisiner mot det ;D, viktig med tidlig intervensjon. Jeg tror det er de fine bildene. Det trigger hypomanien. Uansett, det var på tide å si opp abonnementet ditt.... ;D ;D, :eek:; men tjener psykologstanden så dårlig der du jobber??

Hilsen
Dr.Evil
Psykotisk og psykotisk, fru Blom. 8)

Jeg tjener såpass greit at jeg har gitt Fidelity en sjanse til, det må jeg innrømme. Jeg klarte ikke å følge opp ordene med handling. Litt pinlig, det der.

Quad, ja.... :)

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Mbare skrev:
Dr.Evil skrev:
Mbare skrev:
Innlegg fra Mbare

Hilsen
Dr.Evil
Psykotisk og psykotisk, fru Blom. 8)

Jeg tjener såpass greit at jeg har gitt Fidelity en sjanse til, det må jeg innrømme. Jeg klarte ikke å følge opp ordene med handling. Litt pinlig, det der.

Quad, ja.... :)
Jo, men de er skumle de forestillingene dine.... ;)! Jeg har hatt Quad elektrostater i tilsammen 15 år, det hjalp for meg! Mindre hypoman, trenger ikke medisiner, men må ha en time lytting daglig.

Hilsen
Dr.Evil

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
236
RoDa skrev:
atonal skrev:

Hint hint, RoDa ;) ;)
Mvh. & god jul
Hehe

Joda, jeg kunne godt tenkt meg å høre hva f.eks et par slike gjør i forhold til mine egne Focus 140.
http://www.dynaudioacoustics.com/default.asp?id=12060
Vi får se hva tiden bringer.

Husk også at jeg har skrevet om Lavry DA10, og at jeg selv eier og spiller på - samt sliter med å finne arvtager til - Benchmark DAC1. ;)

God Jul!
Et hint til om aktive monitorer.
AVI ADM9. Disse har innebygd DAC og USB port. Plugg inn PCen og... voila.
Godt nytt år og alt det der.
Y

Topp Bunn