Jeg er overrasket over at mc275 har blitt en 50watter. :jonas skrev:Trodde Xindak forsterkeren var på 2x100W og ikke 2x200W som nevn i nr 30.
Jeg er overrasket over at mc275 har blitt en 50watter. :jonas skrev:Trodde Xindak forsterkeren var på 2x100W og ikke 2x200W som nevn i nr 30.
Hehe :-[ :-[Andreas skrev:Jeg likte godt s 88 og 89 i siste FIDELITY. Det jeg likte godt var faktaboksen om REF3A Dulcet. De samme fakta står nemlig på bakplaten av høytalern. Eller vent litt... gjør de nå det ;D .
God jul RoDa. Det var ellers en artig test. Håper du følger på med den større modellen.
Det har de gjort.Håvarhede skrev:Kjøpte den i dag. Hvorfor har de ALDRI testet DENSEN -produkter?????
Hint hint, RoDaJeg ser en sjelden gang i blant - var vel i High Fidelity sist gang - at jeg ser omtaler med lytteinntrykk av aktive studiomonitorer for profesjonelt bruk. Tror det var et par kostbare saker fra Adam som fikk meget god omtale. T.o.m. Lyd & Bilde har hatt test av en av Dynaudios profesjonelle modeller med meget godt resultat.
Jeg mener at hifiinteresserte har mye å hente ved å se til det profesjonelle markedet også. For min del ble løsningen på min gjenopptatte hifiinteresse å skaffe meg aktive monitorer, først og fremst pga. lydbilde og lydkvalitet, men problemet med matching mellom ht. og forsterker ble for min del løst på denne måten.
Har lest en del nr. av Fidelity og har ennå ikke sett noen omtaler av denne typen ennå. Samtidig er pro-produkter blitt stadig mer vanlig i hifisammenheng, med kabler, romkorrigeringsenheter, pro-DAC`er fra Benchmark, RME og Grace for å nevne noe. Hadde vært spennende hvis Fidelity skaffet seg noen testeksemplar av aktive monitorer, og lyttet til disse fra et typisk hifiblad-perspektiv.Det er nok av anerkjente merker å ta av i alle prisklasser, bl.a. Dynaudio, Adam, Genelec, ATC, Harbeth, Tannoy, Blue Sky, Event, Fostex, JBL, Focal, osv.
Dette er mitt ønske for Fidelity for 2008
Du mener virkelig ikke at de hadde klart DET :Håvarhede skrev:Kjøpte den i dag. Hvorfor har de ALDRI testet DENSEN -produkter?????
Men ellers var det interessant nummer.
Jeg utfordrer herved Abrahamsen V2 intregrete forst. mot Danmarks Densen B110.
Norge mot Danmark.
Hørte forresten V2 på Elkøp med Kef gulvst. høyttalere. Traaaaagisk at ikke folka har peiling i det hele tatt. Men men, jeg skal ikke ødelegge jula med fasefeil men slik er det bare.... Når folk ikke kan koble riktig, så går det galt. Tragisk.
Heheatonal skrev:Hint hint, RoDaJeg ser en sjelden gang i blant - var vel i High Fidelity sist gang - at jeg ser omtaler med lytteinntrykk av aktive studiomonitorer for profesjonelt bruk. Tror det var et par kostbare saker fra Adam som fikk meget god omtale. T.o.m. Lyd & Bilde har hatt test av en av Dynaudios profesjonelle modeller med meget godt resultat.
Jeg mener at hifiinteresserte har mye å hente ved å se til det profesjonelle markedet også. For min del ble løsningen på min gjenopptatte hifiinteresse å skaffe meg aktive monitorer, først og fremst pga. lydbilde og lydkvalitet, men problemet med matching mellom ht. og forsterker ble for min del løst på denne måten.
Har lest en del nr. av Fidelity og har ennå ikke sett noen omtaler av denne typen ennå. Samtidig er pro-produkter blitt stadig mer vanlig i hifisammenheng, med kabler, romkorrigeringsenheter, pro-DAC`er fra Benchmark, RME og Grace for å nevne noe. Hadde vært spennende hvis Fidelity skaffet seg noen testeksemplar av aktive monitorer, og lyttet til disse fra et typisk hifiblad-perspektiv.Det er nok av anerkjente merker å ta av i alle prisklasser, bl.a. Dynaudio, Adam, Genelec, ATC, Harbeth, Tannoy, Blue Sky, Event, Fostex, JBL, Focal, osv.
Mvh. & god jul
Stikken skrev:Du mener virkelig ikke at de hadde klart DET :Håvarhede skrev:Hørte forresten V2 på Elkøp med Kef gulvst. høyttalere. Traaaaagisk at ikke folka har peiling i det hele tatt. Men men, jeg skal ikke ødelegge jula med fasefeil men slik er det bare.... Når folk ikke kan koble riktig, så går det galt. Tragisk.
God jul
Vh
S
Joda, det sier bare litt om innkompetansen i disse storkjedene. Selgeren fant ikke demo cd og beklaget seg over den dårlige musikken han endelig fikk tak i etter å ha vinglet i et par min. Og han hørte ikke at lyden var katastrofal. Jeg kjenner igjenn med een gang når øyttalerne er koblet i motsatt fase. Jada dette er en veldig bra forsterker assa! Grunnen til min interesse for "Abrahm" V2 er at en annen selger som både selger Abrahamsen og Monitor Audo GS20 mente at dette var en kanonmatsj. Men dette får jo ikke jeg som kunde prøvd ut. Da hadde jeg heller prøvd et Cary sett.
Hej,Håvarhede skrev:Stikken skrev:Du mener virkelig ikke at de hadde klart DET :Håvarhede skrev:Hørte forresten V2 på Elkøp med Kef gulvst. høyttalere. Traaaaagisk at ikke folka har peiling i det hele tatt. Men men, jeg skal ikke ødelegge jula med fasefeil men slik er det bare.... Når folk ikke kan koble riktig, så går det galt. Tragisk.
God jul
Vh
S
Joda, det sier bare litt om innkompetansen i disse storkjedene. Selgeren fant ikke demo cd og beklaget seg over den dårlige musikken han endelig fikk tak i etter å ha vinglet i et par min. Og han hørte ikke at lyden var katastrofal. Jeg kjenner igjenn med een gang når øyttalerne er koblet i motsatt fase. Jada dette er en veldig bra forsterker assa! Grunnen til min interesse for "Abrahm" V2 er at en annen selger som både selger Abrahamsen og Monitor Audo GS20 mente at dette var en kanonmatsj. Men dette får jo ikke jeg som kunde prøvd ut. Da hadde jeg heller prøvd et Cary sett.
Vis det er tilfældet, skal jeg takke mange gange på fra os forbrugere, det kan kun være i alles ( kundens, produksentens, og ikke mindst butikkens) interesse.jonas skrev:Det kommer nok lytterom etter hvert i de største butikkene
ER der ingen andre her der har kommentarer ell. indspild til dette inlæg ?jb_rasmussen skrev:En par uheldige ting:
Dynamiten ( hej til dig og god jul) er en koselig fyr, altid behjælsom, vis du ringer til ham i butikken ell vedr andre sammenhænge for evt at søge råd og vejlening, han er sikkert savnet a mange læsere, havde de sjoveste og mest markante formuleringer,og er klart bedre til at beholde begge ben på jorden når han formulere sig vedr. tester ect. end for eksempel Redaktøren, der har en tendens til at takke over i hans iver og begestring for VISSE produkter.
Men der er nok en del læsere, samt folk fra bransjen, der finder det lidt uheldig at dynamiten, bruges i produkt og lyd beskrivelser i test øjemed, som feks vedrøende testen af et par afspillere her i denne udgave a fidelity, særlig da han selv er involveret som bransje aktør.
Han kunne evt bruges vedr. tekniske info artikler a la vigtigheden a samspillet mellen ingangs og udgangs imperidans, osv.
Det kan jeg ikke tænke mig at der er nogen der får opstød af.
Og helt ærlig moderation er en dyd:
Eksempler:
De 10 bedste high end købene.
Og så går det helt galt da det understreges i bladet, at i har belæg for den påstand, da i mener at have testet det meste af det som er, a high end produkter.
REALITETEN er at i knap har testet 15 % a det der findes på markedet a high end produkter, så hvor får i belæg for denne påstand.
Rettelse: = De 10 bedste high end produkter vi har hørt.
Endnu Bedre= 10 high end produkter vi kan anbefale.
I kommentere også selv gang på gang problemerne jeres, med feks den norske hue og for kærligheden for visse produkter, som ser ud til at gå som en rød tråd, gennem udgivelserne de sidste 5 år, så vi for håbe at i får snuet den tendens, og kommer ud og får udvidet horisonten lidt. særlig da man er begyndt at markeds føre sig i resten a skandinavien.
ET par bra ting:
Jeres insikt aktikler og besøgs aktilker er ganske bra.
De tester hvor i bliver her nede på jorden.
Bilderne og magasinet generalt.
Jule ønske:
At i selv kan se at der er rum for forbedringer, så vi har et endnu bedre Fidelity om 5 år.
God jul til jer alle i Fidelity.
Mvh. Johnny Rasmussen
Uff, det hører nesten ut som du er i ferd med å bli psykotisk, det finnes medisiner mot det ;D, viktig med tidlig intervensjon. Jeg tror det er de fine bildene. Det trigger hypomanien. Uansett, det var på tide å si opp abonnementet ditt.... ;D ;D, ; men tjener psykologstanden så dårlig der du jobber??Mbare skrev:Jeg fikk bladet i posten her om dagen, samtidig med giro for fornyelse av abonnmentet og jeg har bare en ting å si:
JEG SIER OPP ABONNEMENTET MITT!
Hvorfor?
Fordi jeg er så innmari jækla lei av å lese gode, spennende tester av utstyr som jeg ikke har råd til, men får pinlig mye lyst på og dermed ender jeg opp som potensielt kriminell for å finansiere innkjøpene av hi-fi.
Det som fikk bølgen til å renne over glasset (mens jeg titta over bekken etter staven) var anmeldelsen av Quad 2905. Jeg er HELT sikker på at godeste Vadseth så hva jeg skreiv her på sentralen om mine inntrykk av 2805 fra Tonart under hi-fi messa (jeg ble dønn forelska i dem og har hatt pinlige drømmer om de siden det) og at han KUN skriver om 2905 for at jeg skal bruke mine tvilsomt ervervede penger på Tonart (forøvrig vedder jeg på at han har nære og tvilsomme forbindelser til Tonart og at det var han fyren på Tonart som tipsa Knut om meg og Quad).
Det er en KONSPIRASJON av de sjeldne og jeg finner meg ikke i det lengre. Jeg er for glad i livet mitt utenfor fengsel til å måtte sitte i fengsel fordi jeg abonnerer på Fidelity. Nei, takke meg til blader som Stereophile og TAS, de skriver oftere om dyrt utstyr jeg ikke har råd til og som ikke finns i Norge. Det er mye tryggere for min egen del.
Så, jeg sier opp abonnementet mitt fordi Fidelity gjengen KONSPIRERER mot meg, fordi de vil ha meg til å bil KRIMINELL og fordi jeg ikke tør å lese det mer fordi det er så forbanna BRA.
Godt å få sagt det.
;D
Psykotisk og psykotisk, fru Blom. 8)Dr.Evil skrev:Uff, det hører nesten ut som du er i ferd med å bli psykotisk, det finnes medisiner mot det ;D, viktig med tidlig intervensjon. Jeg tror det er de fine bildene. Det trigger hypomanien. Uansett, det var på tide å si opp abonnementet ditt.... ;D ;D, ; men tjener psykologstanden så dårlig der du jobber??Mbare skrev:Innlegg fra Mbare
PS! Jeg tror du er på den rette vei når du vurderer Quad 2805
Hilsen
Dr.Evil
Jo, men de er skumle de forestillingene dine.... ! Jeg har hatt Quad elektrostater i tilsammen 15 år, det hjalp for meg! Mindre hypoman, trenger ikke medisiner, men må ha en time lytting daglig.Mbare skrev:Psykotisk og psykotisk, fru Blom. 8)Dr.Evil skrev:Uff, det hører nesten ut som du er i ferd med å bli psykotisk, det finnes medisiner mot det ;D, viktig med tidlig intervensjon. Jeg tror det er de fine bildene. Det trigger hypomanien. Uansett, det var på tide å si opp abonnementet ditt.... ;D ;D, ; men tjener psykologstanden så dårlig der du jobber??Mbare skrev:Innlegg fra Mbare
PS! Jeg tror du er på den rette vei når du vurderer Quad 2805
Hilsen
Dr.Evil
Jeg tjener såpass greit at jeg har gitt Fidelity en sjanse til, det må jeg innrømme. Jeg klarte ikke å følge opp ordene med handling. Litt pinlig, det der.
Quad, ja....
Et hint til om aktive monitorer.RoDa skrev:Heheatonal skrev:Hint hint, RoDaJeg ser en sjelden gang i blant - var vel i High Fidelity sist gang - at jeg ser omtaler med lytteinntrykk av aktive studiomonitorer for profesjonelt bruk. Tror det var et par kostbare saker fra Adam som fikk meget god omtale. T.o.m. Lyd & Bilde har hatt test av en av Dynaudios profesjonelle modeller med meget godt resultat.
Mvh. & god jul
Joda, jeg kunne godt tenkt meg å høre hva f.eks et par slike gjør i forhold til mine egne Focus 140.
http://www.dynaudioacoustics.com/default.asp?id=12060
Vi får se hva tiden bringer.
Husk også at jeg har skrevet om Lavry DA10, og at jeg selv eier og spiller på - samt sliter med å finne arvtager til - Benchmark DAC1.
God Jul!