Roald skrev:Ja hver sin mening, jeg har hatt bladet i snart en uke og enda ikke klart å lese det ferdig.
Bladet tar mer og mer form som eventyrfortelling, er det snart mulig å få kjøpt musikkomtalen separat?
Mvh Roald
Reagerte på det samme selv. Er ikke første gang det skjer. De burde heller lage et avsnitt om rørbytte i tillegg og også oppgitt pris med rørbytte. Men det er jo bare et underholdningsblad så pytt pytt...bjornh skrev:Sitter å leser litt i Fidelity 34. Leser testen av Rouge Audio M-150. Jeg frustreres litt av at testen egentlig omhandler "rørbytte". Misforstå meg rett: det i seg selv er helt greit. Men det kludrer det litt til. Det burde omhandlet M-150 slik den er fra butikk. Rørbytte burde vært en oppfølgingsartikkel, etter mitt syn. Fordi vi ikke lengre snakker om produktet slik jeg får det hjem. Men hva tweaking fører til, lydmessig. Og da snakker vi om en helt annen kostnad enn det M-150 koster fra butikk.
Mvh. Bjørn
Men det var jo svært relevant. B&O diskvalifiseres av mange hififolk som designtant. Trøbbel med pluggstandard bidrar jo bare til en dypere grøft der. At B&Os nyere ting kan skape mye glede hos mange hifinerder er det etter hvert flere bevis på. Men direkte spennende og inspererende lesning husker jeg det ikke som. Men lyst på lekkerriene det fikk jeg.Valentino skrev:Minner meg om omtalen av B&O Beolab3 (glemt hvilket nummer den sto i) der 1/3 av teksten omhandlet å få laget seg kabler som kunne brukes i stedet for B&Os standard.
Og det ødelegger litt for produktet. Ble sittende igjen med en følelse av at M-150 ikke var "godt nok" slik den kommer.Sniff skrev:Men det var jo svært relevant. B&O diskvalifiseres av mange hififolk som designtant. Trøbbel med pluggstandard bidrar jo bare til en dypere grøft der. At B&Os nyere ting kan skape mye glede hos mange hifinerder er det etter hvert flere bevis på. Men direkte spennende og inspererende lesning husker jeg det ikke som. Men lyst på lekkerriene det fikk jeg.Valentino skrev:Minner meg om omtalen av B&O Beolab3 (glemt hvilket nummer den sto i) der 1/3 av teksten omhandlet å få laget seg kabler som kunne brukes i stedet for B&Os standard.
Må Inntømme at jeg datt litt av den Rougesaken. Vekket ikke særskilt interesse.
Mvh
Sniff
Den kabelen er altfor tynn, og så koster den bare 250 kroner.Valentino skrev:Det var altså B&Os RCA/DIN-kabel som ikke falt i omtalers smak. Kompatibelt var det altså, helt uten loddebolt.
Var vel Beolab 9?Valentino skrev:Minner meg om omtalen av B&O Beolab3 (glemt hvilket nummer den sto i) der 1/3 av teksten omhandlet å få laget seg kabler som kunne brukes i stedet for B&Os standard.
Kan ikke bruke kablene herfra til Beolab 3 eller 9.KindOfBlue skrev:Den kabelen er altfor tynn, og så koster den bare 250 kroner.Valentino skrev:Det var altså B&Os RCA/DIN-kabel som ikke falt i omtalers smak. Kompatibelt var det altså, helt uten loddebolt.
Jeg kjøper mine hos Flashbacksales, bare for å få den gode high-end følelsen. De leverer til NAIM og Quad eiere, så da må det jo være bra!
Faktisk kan jeg absolutt anbefale Davids produkter, selv til den lave prisen er de fullkomment gjennomførte.
http://www.flashbacksales.co.uk/
impulse skrev:Roald skrev:Ja hver sin mening, jeg har hatt bladet i snart en uke og enda ikke klart å lese det ferdig.
Bladet tar mer og mer form som eventyrfortelling, er det snart mulig å få kjøpt musikkomtalen separat?
Mvh Roald
Det kunne jo vært interessant å vite hvorfor du mener dette er eventyr da, Roald......
Kan ha vært Bl9, ja. Jeg ga bladet til min svoger. Om det så var Beolab 9: Hvordan redde den høyttalerens grunnleggende mellomtoneproblemer med en ledning? Beats me.Hagto skrev:Var vel Beolab 9?Valentino skrev:Minner meg om omtalen av B&O Beolab3 (glemt hvilket nummer den sto i) der 1/3 av teksten omhandlet å få laget seg kabler som kunne brukes i stedet for B&Os standard.
De hadde nok ikke riktig kabel i Fidelity.
Valentino skrev:Hva med et nummer helt uten rørforsterkere?
(Valentino tar dekning til folket slutter å lempe KT88 og 300B i hans generelle retning.)
Kva med å dedikere eit nummer til 845 og EL34? Då vert det andre bollar, tenkjer eg!O J skrev:Valentino skrev:Hva med et nummer helt uten rørforsterkere?
(Valentino tar dekning til folket slutter å lempe KT88 og 300B i hans generelle retning.)
Edit; kommer nok skal du se..
Må jeg få anbefale Norsk Landbrukstidene!Valentino skrev:Hva med et nummer helt uten rørforsterkere?
Selvbestaltende hifi guruer har det til felles med jentefuter at de overdriver egne erfaringer og opplevelser ..
Eller hva med dette: Vi har i praksis erfart at kabler er like viktig for totallyden i anlegget...Om dette gjelder like mye uansett kvalitetsnivå på resten av anlegget .
Brukbar?bjornh skrev:[
Forøvrig en brukbar kabeltest i svenske Hifi & Musik nå.
Mvh. Bjørn
Fint at Fidelity har sjølironi.... ;DRoald skrev:Selvbestaltende hifi guruer har det til felles med jentefuter at de overdriver egne erfaringer og opplevelser ..
KindOfBlue skrev:Det blir temmelig feil å uttale seg om kabler når lyttingen foregår i to ulike rom, eller? Forskjellene du hørte kan like gjerne skyldes ht/rom.
Mine.bjornh skrev:Hehe. Ja, hvems meninger teller til syvende og sist?
Roald skrev:Vel nå er dette hentet rett fra siste nr av Fidelity
Selvbestaltende hifi guruer har det til felles med jentefuter at de overdriver egne erfaringer og opplevelser ..
Eller hva med dette: Vi har i praksis erfart at kabler er like viktig for totallyden i anlegget...Om dette gjelder like mye uansett kvalitetsnivå på resten av anlegget .
Hva relevans dette har utenom å sette på plass personer som ikke deler deres synspunkt, kan jeg ikke se
Mvh Roald
musicus skrev:Synes sammenligningen jentefuter vs hifi guruer var bra jeg...
Det kan kanskje tolkes som en kommentar til personene som alltid vil sette F på plass fordi F ikke alltid deler deres syn på saken igjen, og det er mang en selvbestaltet hifi "guru" her inne som tror mer enn han vet (man har da lest, vettu), i betydningen erfaring og mengde testet utstyr, ikke alltid selvsagt, men gjengs her inne synes å være at jo mindre man faktisk har testet, jo mer og sikrere er man...muligens, ikke!....
mvh
HiFi & Musik "fornuftig og reflektert"? der fikk jeg problemer med å drikke teen min.....Lyngen skrev:Brukbar?bjornh skrev:[
Forøvrig en brukbar kabeltest i svenske Hifi & Musik nå.
Mvh. Bjørn
Jeg synes det var veldig interessant å lese deres test i forhold til Fidelity sine tester. HiFi & Musik skriver veldig fornuftig og reflektert etter mitt syn. Som de skriver i ingressen om debatten;
"Som alltid ligger sanningen nog mitt emellan.."
Og de skriver;
"Kabelbyte handlar nämlingen mer om att påverka mer finstilta egenskaper som detaljopplösning och mikrodynamikk snarare änn tydlig klangpåverkan. Men allt måste sättas i perspektiv och skillnadar mellan ulika kablar handlar snarere om hundradelar änn de tiondelar av ljudet du kan påverka med att byta signalkälla , ändra högtalarplacering eller byta lysningsrom."
Heia Sverige! Og gleder meg til helgen i Göteborg.
Jeg hadde skrevet testen om mine egne Audience Au 24 slik Fidelity gjorde om jeg hadde vært dritafull 8).
Er de? har ikke fått den oppfattningen etter å ha lest de fleste av dem fast siden Audio #22. Om ikke du har opphøyd de til det da, selv oppfatter jeg de som en gjeng glade, mer eller mindre, amatører som skriver om sine opplevelser og erfaringer.Voff skrev:musicus skrev:Synes sammenligningen jentefuter vs hifi guruer var bra jeg...
Det kan kanskje tolkes som en kommentar til personene som alltid vil sette F på plass fordi F ikke alltid deler deres syn på saken igjen, og det er mang en selvbestaltet hifi "guru" her inne som tror mer enn han vet (man har da lest, vettu), i betydningen erfaring og mengde testet utstyr, ikke alltid selvsagt, men gjengs her inne synes å være at jo mindre man faktisk har testet, jo mer og sikrere er man...muligens, ikke!....
mvh
Men Fidelityfolkene er da selvbestaltede Hi-Fi guruer som god som noen så utsagnet er rimelig tåpelig dersom det ikke skal tas bokstavelig.