Fidelity #40

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.154
Antall liker
3.962
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Har noen sett bladet på Narvesen enda...? ;D
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Fra nå av får jeg det rett i kassen men ingen spor ennå.

Elektron
 
V

vredensgnag

Gjest
Det kan bli interessant å lese svaret på: "Er all HiFi bedre enn gjennomsnittet?"
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Det kan bli interessant å lese svaret på: "Er all HiFi bedre enn gjennomsnittet?"
"All" er nok å overdrive, men dersom medianen er mye større enn snittet kan nesten alt være bedre.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
"Så var det på'an igjen....på'an igjen....på'an igjen.....på'an igjen!" ( sitat en bergenser ved navn hr. Eggum ).
Har forøvrig ikke dukka opp her nord enda, hverken i postkassa eller hos Narvesen.

;D ( JA, jeg bruker smiley's!! )
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Jøss, redaktøren søker etter sin etterfølger, ser jeg.
Pensjonsalderen lurer like rundt hjørnet...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
41.524
Antall liker
89.377
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Mitt lå i postkassen i dag, så nå er helgen reddet
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.618
Antall liker
11.931
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Er vel mest nysgjerrig på hvordan fidelity vurderer Plinius SB- 301. Den har jeg jo hørt en gang, så da kan jeg jo si når fidelity tar feil! ;)
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
BT skrev:
Jøss, redaktøren søker etter sin etterfølger, ser jeg.
Pensjonsalderen lurer like rundt hjørnet...
Vemodig! Jeg stemmer på Impulse som arvtager!

Mvh
Sniff
 

Lil-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
105
Antall liker
0
Jeg fikk, jeg fikk!

Godtest av selveste KEF, og jeg gleder meg allerede stort til neste nr hvor det blant annet testes KEF XQ40 sammen med andre høyttalere.
Føler det generelt har vært tynt med tester av høyttalere mellom 50-100k de siste nummerne...

EDIT: leif
 
S

Smorte24

Gjest
mteinum skrev:
Har noen sett bladet på Narvesen enda...? ;D
Tror det kommer i Narvesen på mandag, før fikk Narvesen blader 2 ganger i uken men nå får de nye blader kun på mandager.

I hvertfall er det slik i Oslo dessverre.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.552
Antall liker
23.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg ser at vår Mbare er skribent (eller er det debattant?) denne gangen.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Digg med hjemme hos reportasje igjen, my favorite :D

Ellers et bra blad, mye kjekt som vanlig
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
VilhelmW skrev:
"Så var det på'an igjen....på'an igjen....på'an igjen.....på'an igjen!" ( sitat en bergenser ved navn hr. Eggum ).
Har forøvrig ikke dukka opp her nord enda, hverken i postkassa eller hos Narvesen.

;D ( JA, jeg bruker smiley's!! )
;D ;D ;D ;D ;D hydr... hydr...... ;D
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Kudos til Myrvold for fin vurdering av krells nye integrerte. Jeg vet ikke om det er influensaen, eller annet som har truffet, men språket og fokus er klart endret fra tidligere og jeg foretrekker klart den siste varianten :D
Når det gjelder krells integrerte blir jeg derimot litt skeptisk til deres kina-eventyr. kav 300iL var den siste ekte krell og både 400 og den nye 300 er tydeligvis ikke kapable til å levere ekte krell watt.
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Fint med disse hifi portrettene. Moro at Lauvland er på banen igjen og jeg ser frem til å lese Rognliens test av hans siste konstruksjon, modell 73.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.047
Antall liker
1.852
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Takker for at jeg fikk Fidelity #40 på fredag , det var stor opptur :) Var tidligere innom og så etter bladet både på flyplassen på Svalbard og i Tromsø samme sag uten å finne det :eek:
Sammen med Bladet, Martell XO, mitt annleg og min familije, har dette vært en fortreffende helg så langt!
Har etter å ha lest mye av bladet enda mer å bidra med, men velger lese alt først ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.792
Antall liker
21.432
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Vermin skrev:
Digg med hjemme hos reportasje igjen, my favorite :D

Ellers et bra blad, mye kjekt som vanlig

veldig bra "hjemme hos" i denne utgaven, ja.
kudos til torgnesskar og verten.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.792
Antall liker
21.432
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
vedr. lederen: det ser ut som knut vadseth nærmer seg pensjonisttilværelsen med stormskritt.
synd, men vi blir jo gamle før eller senere, alle sammen.
mannen har lagt inn masse krefter og tid for å holde liv i en nisjeblekke for entusiaster, og det er trist å se at enkelte folk er så smålige at de ikke kan "tilgi" ham for at han tross alt ikke er jesus - altså "det perfekte mennesket" - i alt han foretar seg.
han vil bli sterkt savnet (også av meningsmotstanderne) den dagen han trekker seg fra den norske scenen for hi-end avspillingsutstyr, og det er bare å håpe at noen av de andre ringrevene viderefører arbeidet hans.
samtidig skjønner jeg jo at det er en risikosport uten like, både økonomisk og mentalt, så forhåpningene er ikke så veldig store...
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.030
Antall liker
898
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Hjemmereportasjen var bra den, og verten hadde utvilsomt mye kunnskap og flott utstyr.
Jeg kunne likevel tenke meg at skribenten var litt mere varsom med adjektivbruken. I denne sammenhengen opplever jeg den som i overkant entusiastisk, særlig der den ikke beskriver lytteopplevelsene.
Dermed svekkes i mine øyne troverdigheten - det er vel det som kalles inflasjonsdrivende??
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.792
Antall liker
21.432
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
"hjemme hos" er ikke det samme som review, så jeg synes det er helt ok å fokusere på feel good-faktoren.
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Gunzi skrev:
Hjemmereportasjen var bra den, og verten hadde utvilsomt mye kunnskap og flott utstyr.
Jeg kunne likevel tenke meg at skribenten var litt mere varsom med adjektivbruken. I denne sammenhengen opplever jeg den som i overkant entusiastisk, særlig der den ikke beskriver lytteopplevelsene.
Dermed svekkes i mine øyne troverdigheten - det er vel det som kalles inflasjonsdrivende??
Helt greit at Fidelity sprer litt entusiasme. Det kunne enkelte her inne også lære litt av....
Hvis man ikke kan være litt entusiastisk over hobbyen så finn heller på noe annet å gjøre! Golf f.eks er mye sunnere enn å sitte inne og se på et dyrt anlegg som man ikke har noe glede av.... ;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Noen ganger er det faktisk på sin plass å dra på litt med adjektivene, Gunzi. Som her. Så bra låt det, rett og slett. Og som Gago så korrekt påpeker, et hjemmebesøk er ikke det samme som å vurdere et produkt. Det kan være greit å ha i bakhodet.
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.030
Antall liker
898
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg sier ikke noe om lydbeskrivelsene og opplevelsene, helt greit alt det.
Har ikke artikkelen foran meg nå, men noe av utstyret ble vel bla.a beskrevet som "ultraklassisk"
Vanskelig å toppe dette ved neste besøk.

Jeg mener som dere at skribenter skal uttrykke entusiasme og formidle opplevelse, ikke ta meg til inntekt for noe annet.
Samtidig ser jeg inflasjonsspiralen skrues til....med språklig fattigdom som resultat.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.636
Antall liker
3.602
Torget vurderinger
1
Gunzi skrev:
Har ikke artikkelen foran meg nå, men noe av utstyret ble vel bla.a beskrevet som "ultraklassisk"
Ja, men den vinylriggen ER jo ultraklassisk. Pluss gjerne på "legendarisk" også.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Jeg er nok minst like opptatt som du er av at vi ikke skal ende i språklig fattigdom, Gunzi. Adjektivene til tross. Og vertens Garrard 301 er ultraklassisk. Det finnes ikke et mer dekkende ord. Derfor. Ikke skal jeg toppe dette ved nest besøk heller. Da skal jeg ikke skrive i det hele tatt......
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.030
Antall liker
898
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Ikke meningen å skremme deg fra å skrive Impulse - det er lett å kritisere, men det betyr ikke at jeg eller andre ville gjort ting bedre.

Keep up the good work!!!

Du blir lest ;) Nøye ;D
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Takk! Jeg er ikke lettskremt, så det er ingen fare! ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Betyr det her at jeg må krype til korset og kjøpe blekka ? ;)

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Selvfølgelig, Jan. Kryp til hvilket kors du vil, men krabb innom Narvesen på veien.... ;)
 
Topp Bunn