Fidelity #40

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
impulse skrev:
Selvfølgelig, Jan. Kryp til hvilket kors du vil, men krabb innom Narvesen på veien.... ;)
;D

Jaga kjerringa avgårde allerede ;)

/jan
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jeg er fortsatt blant dem som venter på Narvesen fordi jeg ikke tør å abonnere. Jeg regner med at gamle dagers postproblemer dukker opp med en gang jeg tegner abbonement. Så kommer alle andre til å ha fått/kjøpt det før meg og jeg kommer til å gremme meg i et par uker mens jeg venter og daglig sjekker posten.Så kommer jeg til å gi opp å vente og å kjøpe det på Narvesen, for så å komme hjem og finne den i postkassa allikevel. Derfra vil det bare gå utforbakke. Livet har aldri vært lett.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.636
Antall liker
3.602
Torget vurderinger
1
totte skrev:
Jeg er fortsatt blant dem som venter på Narvesen fordi jeg ikke tør å abonnere. Jeg regner med at gamle dagers postproblemer dukker opp med en gang jeg tegner abbonement. Så kommer alle andre til å ha fått/kjøpt det før meg og jeg kommer til å gremme meg i et par uker mens jeg venter og daglig sjekker posten.Så kommer jeg til å gi opp å vente og å kjøpe det på Narvesen, for så å komme hjem og finne den i postkassa allikevel. Derfra vil det bare gå utforbakke. Livet har aldri vært lett.
Nå har Knut visstnok gjort noen grep slik at abonentene alltid vil få bladet først. Slik som det bør være. Dette har fungert oppskriftsmessig de siste numrene.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jamen.. Hva skal vi kjefte for da?? (Uten smiley, etter pedals ønske.)

Ellers var det hyggelig lese. Jeg kunne godt ønsket meg et litt mer kritisk blikk på han derre Nordost-fyren. En av bransjens største sjarlataner i mine øyne.

Noen som husker Lucky Luke og Doc. Doxey's eliksir?
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
JanR skrev:
Betyr det her at jeg må krype til korset og kjøpe blekka ? ;)

/jan
Selvfølgelig - jeg har jo skrevet en liten gjesteartikkel der. ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
JanR skrev:
Betyr det her at jeg må krype til korset og kjøpe blekka ? ;)

/jan
Selvfølgelig - jeg har jo skrevet en liten gjesteartikkel der. ;D
Grunn nok det gamle ørn :)


NB: tenkte jeg skulle abonere på blekka men det var pokker ikke lett. Fikk bare en feilmelding når man blir videresendt fra fidelity siden. Prøve igjen i kveld.

/jan
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
pedal skrev:
totte skrev:
Jeg er fortsatt blant dem som venter på Narvesen fordi jeg ikke tør å abonnere. Jeg regner med at gamle dagers postproblemer dukker opp med en gang jeg tegner abbonement. Så kommer alle andre til å ha fått/kjøpt det før meg og jeg kommer til å gremme meg i et par uker mens jeg venter og daglig sjekker posten.Så kommer jeg til å gi opp å vente og å kjøpe det på Narvesen, for så å komme hjem og finne den i postkassa allikevel. Derfra vil det bare gå utforbakke. Livet har aldri vært lett.
Nå har Knut visstnok gjort noen grep slik at abonentene alltid vil få bladet først. Slik som det bør være. Dette har fungert oppskriftsmessig de siste numrene.
Joda, så etter å ha fulgt diskusjonen om bladet et par uker før jeg får det på Narvesen de siste gangene har jeg i grunnen bestemt meg for å ta sjansen på å abonnere fra neste nummer av.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.561
Torget vurderinger
2
Mbare skrev:
JanR skrev:
Betyr det her at jeg må krype til korset og kjøpe blekka ? ;)

/jan
Selvfølgelig - jeg har jo skrevet en liten gjesteartikkel der. ;D

:eek: Du har ikke skrevet en "hjemme hos" artikkel vel ?
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.552
Antall liker
23.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er nok filosofiske betrakninger Mbare leverer, ozzy.
Dype tanker bak surfbrettet tror jeg artikkelen heter.

---

Tøft satset, totte!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Som vanlig et meget godt blad, men stakkars Narvesen da!
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Valentino skrev:
Det er nok filosofiske betrakninger Mbare leverer, ozzy.
Dype tanker bak surfbrettet tror jeg artikkelen heter.
Det hadde vært føljetongen sin, det.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Er bladet kommet i Narvesen eller?
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Oppdaget noe kjent på side 74 gitt.... ;D ;D ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Ingen krangling?
Hva skjer? :eek:
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg bestilte et abbonement etter forige nr.'s treige Narvesenopptreden, men magasinet har ikke vist seg i mi postkasse enda! Heller ikke hos Narvesen her i Bodø. Men masse frisk havluft og flystøy, det har vi!!!

( Se....nix smiley! )
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Oj! Postkassen min var full av deilig lesestoff i dag. Her er det mye å ta fatt i! Begynte dessverre med side en og jobber meg utover. Dermed rakk jeg å lese artikkelen om Leif Kristensen før jeg måtte gi meg. Det var sikkert noen gullkorn verdt å ta med seg innimellom, men det ble rimelig dust bak alt dilldallet. Men men, leve takhøyden. Gleder meg til fortsettelsen.

Mvh
Sniff
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Koser meg med "Stereophile" på pdf. DET kommer momentant...men fruen liker dårlig at jeg må dra pc'en med meg i senga. Alt har sine bakdeler....Får gløtte i postkassa i morra. Venter noe vinyl fra BigDipper også. Ting tar tid med NSB. Men som han sa, han samen i Øver-Tana:"Hvis du har det så satans travelt, koffør kom du ikke i går???"

;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
BT skrev:
Ingen krangling?
Hva skjer? :eek:


Ja, det er jo litt merkelig, men kranglinga gikk vel stort sett på at posten ikke leverte i tide?

Skulle vært litt mere kabel stoff :)

Det er noen trykkleifer denne gangen også, men overlever :p
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.333
Antall liker
11.062
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Fikk bladet igår. På bursdan min :) Takk for en finfin gave Fidelity. 1. inntrykket mitt er at dette virker som et flott nummer. Har lest under 1/2 parten til nå.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
BT skrev:
Jøss, redaktøren søker etter sin etterfølger, ser jeg.
Pensjonsalderen lurer like rundt hjørnet...
Hvis huset hans følger stillingen så er jeg en klar kandidat!!
Sleiven
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Kudos og annen ære til Fidelitygjengen!

Siste nummer kan pensles med honning, stjelt dråpe for dråpe fra illsinte bier, konserveres skånsomt i forseglet glass og plasseres på en bauta ved siden av Erling Nebys JBL Paragon nr.1.

Med andre ord et meget bra nr.

Håper vi får like varierte utgivelser fremover!
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.805
Antall liker
2.044
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Sleiven skrev:
BT skrev:
Jøss, redaktøren søker etter sin etterfølger, ser jeg.
Pensjonsalderen lurer like rundt hjørnet...
Hvis huset hans følger stillingen så er jeg en klar kandidat!!
Sleiven
;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
mutz skrev:
Kudos og annen ære til Fidelitygjengen!

Siste nummer kan pensles med honning, stjelt dråpe for dråpe fra illsinte bier, konserveres skånlig i forseglet glass og plasseres på en bauta ved siden av Erling Nebys JBL Paragon nr.1.

Med andre ord et meget bra nr.

Håper vi får like varierte utgivelser fremover!

Det er jo bare å kjøpe bladet (helst abonnement), så får de penger til f.eks. flere hjemme hos besøk. Dette bringer "galskapen" nærmere oss vanlige dødlige, og som de sier, de gærne har det jo godt 8)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Yepp, da ankom nr. 40 i posten i dag! Det viste seg å ha oppstått krøll med mitt nylig (like før sommerferien )bestilte abbonement, men etter en mail til redaksjonen med påfølgende telefon fra ei svært hyggelig og pliktoppfyllende dame, kom Fidelity nr. 40 i postkassa i dag. Har bare såvidt rukket å bla gjennom det, og ja, det ser flott ut - variert og fullt av interresant stoff. Særlig gleder jeg meg til å lese meir om Krell S-300i og om Doxa's "gjenoppstandelse". Det høljer ned ute, Roy Orbinson and Friends snurrer på Vpi'en - så nå inntar jeg go'stolen, samt en kopp svart te og nr. 40. Tjohoy!!!

;D
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Har nå kommet helt til Pedal og Mbares bidrag. Et slags modnet destillat av tanker som har svirret fra de kanter her på sentralen fra tid til annen. Befriende å lese dette utviklet og uten støy. Synes vi her fikk en syntese som kan brukes både i levd liv forran anlegget og i jakten på økt forståelse for de fenomenene vi forolder oss til i denne hobbyen.

Dette var kronen på et strålende nummer. Hipp hurra

Mvh
Sniff
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.825
Antall liker
614
Synes #40 var riktig så bra! Faktisk en av de bedre utgivelsene. 8)
I likhet med mange andre kunne jeg også ønsket meg flere "avslørende" bilder av innmaten til elektronikken som testes (jfr. 6moons. Image Hifi m.fl.).
 

Narvesen

Fersking
Ble medlem
31.08.2009
Innlegg
1
Antall liker
0
Aaarrggh! Jeg har ikke fått blekka enda. Alle andre har fått, men ikke jeg, enda jeg abonnerer på hundrevis.  :p
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Dette er faktisk en av de bedre utgivelsene til nå!

Likte spesielt godt artikkelen du hører med hjernen!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Hva er feil med dette nr. av Fidelity egentlig?
Det er jo ikke en eneste krangel her. Det må være 1. gang...
 
J

Janpe

Gjest
Det kan jo være at leserne blir litt euforiske og tilgivende når redaktøren annonserer sin avgang og glemmer alle (skrive)feil og mangler ;). En spøk, for all del!!!!!

Kanskje det er fordi nummer 40 var bra? Jeg synes det ihvertfall.

Mvh
JP
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.083
Antall liker
8.608
Torget vurderinger
1
Har ikke lest det. Bare litt rundt Vadseths avgang.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.997
Antall liker
6.233
Torget vurderinger
32
Jeg håper Fidelity kan fortsette å være en del av hifi-magasin-floraen i Norge og Skandinavia i framtiden, men jeg må innrømme at jeg er litt bekymret for hva som vil skje uten Knut V.

Det enorme engasjementet og ikke minst den enorme arbeidsmengden han har lagt i Fidelity overskrider langt det man kan forvente at "normale" mennesker både vil og har mulighet til å oppvise.

Men jeg håper jeg tar feil, og at Knut V. kan få trekke seg tilbake uten at det går ut over fremtiden til Fidelity.

Roy
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.997
Antall liker
6.233
Torget vurderinger
32
orso skrev:
Hva er begrunnelsen til Knut Vadseths avgang? Og hvem overtar?
Knut V. er 65 år og har vel lyst til å sette ned tempoet litt, om jeg forstår lederen hans rett. Jeg tror ikke det er avklart hvem som overtar som Fidelity-redaktør.

Roy
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Så du mener at bladet ikke har økonomisk bærekraft, uten at man jobber seg halveis (gratis) i hjel?

Hvor mange abonnementer tror du Fidelity har?

Hvor mange kjøper bladet i løssalg?

Hvor stor er kostnaden pr. blad?

Halve bladbransjen har vel hatt et grusomt år, men alle sier at det nå er lys i tunnelen!

Bolig -bransjen i hele Oslo området er nå også friskmeldt, og finanskrisa har jo vært helt , eller delvis fraværende i Norge!
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.997
Antall liker
6.233
Torget vurderinger
32
f skrev:
Så du mener at bladet ikke har økonomisk bærekraft, uten at man jobber seg halveis (gratis) i hjel?

Hvor mange abonnementer tror du Fidelity har?

Hvor mange kjøper bladet i løssalg?

Hvor stor er kostnaden pr. blad?

Halve bladbransjen har vel hatt et grusomt år, men alle sier at det nå er lys i tunnelen!

Bolig -bransjen i hele Oslo området er nå også friskmeldt, og finanskrisa har jo vært helt , eller delvis fraværende i Norge!
Jeg kjenner ikke til de økonomiske forholdene i Fidelity til å uttale meg om dem, og om jeg kjente til dem, så ville jeg neppe gått ut offentlig med dem likevel, siden jeg jobber i et annet blad som henvender seg til noen av de samme kundene.

Men det er jo bare å telle sider som Knut skriver i hvert blad, så ser man at det ikke er noe latmannsliv å være både redaktør og hovedskribent og fotograf.

Jeg misunner ham ikke annet enn det enorme engasjementet og arbeidskapasiten.

Selv har jeg mer enn nok som hifiskribent i Hjemmekino og plateanmelder i Jazznytt på fritida, og redaktør i Maritim Logg i arbeidstida.

Roy
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det har du rett i! Størsteparten/de fleste av artikklene er jo skrevet av K. Vadseth selv.

Det er også veldig synd at han ikke er inne/logget på Hifisentralen lenger!
 

Titleist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2008
Innlegg
136
Antall liker
0
R.E.S. skrev:
f skrev:
Så du mener at bladet ikke har økonomisk bærekraft, uten at man jobber seg halveis (gratis) i hjel?

Hvor mange abonnementer tror du Fidelity har?

Hvor mange kjøper bladet i løssalg?

Hvor stor er kostnaden pr. blad?

Halve bladbransjen har vel hatt et grusomt år, men alle sier at det nå er lys i tunnelen!

Bolig -bransjen i hele Oslo området er nå også friskmeldt, og finanskrisa har jo vært helt , eller delvis fraværende i Norge!
Jeg kjenner ikke til de økonomiske forholdene i Fidelity til å uttale meg om dem, og om jeg kjente til dem, så ville jeg neppe gått ut offentlig med dem likevel, siden jeg jobber i et annet blad som henvender seg til noen av de samme kundene.
Roy
http://www.proff.no/proff/search/keyFigures.c?freeText=&bc=&c=985790035&org=985790035
 
Topp Bunn