herr Løkken!
Det der var en særdeles redigert utgave av en gammel debatt? Men keg opplever det urimelig når personer med klare egenmotiver gjemmer seg bak en maske. Det gjaldt ikke deg!
Og poenget var vel aldri din tilhørighet til vedkommende nettside, men utrolig mange personlige angrep. Så mange at jeg ringte til deg for å finne ut hva som lå bakom det hele. Da fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg bare finne meg i siden jeg hadde plassert meg sentralt i norsk hi-fi miljø. Der er vi uenige. Og enige om det.
Jeg mener nå at jeg den gang fremhevet ganske klart at min oppfatning var at du, i kraft av din stilling som redaktør, var ansvarlig ovenfor dine lesere hva angikk
bladets innhold og dets utvikling. Det har ikke noe med "å tåle personangrep" å gjøre. Jeg klargjorde også at kritikken jeg rettet mot deg den gang, var kritikk av din redaksjonelle linje,
ikke av deg som person. Jeg kjente/kjenner deg ikke, hvordan kan jeg kritisere deg som person? Det gir ingen mening.
Vi (noen av oss) så at Audio gikk rett mot stupet, samtidig som det på lederplass ble lovet gull og grønne skoger. Jeg mente den gang, og mener fortsatt, at redaktøren er den som står ansvarlig ovenfor leserne i så henseende, uansett hvordan skyldspørsmålet er i de konkrete hendelsene bak kulissene. Dette er et ansvar redaktørrollen medbringer, et ansvar jeg mener man må ta når man tiltrer i stillingen. Dette har overhodet ingenting med personangrep å gjøre, jeg har
aldri sagt at du "bare får tåle" usaklige personangrep. Personangrep er en debattform jeg tar avstand fra, uansett hvem den rettes mot; meg, deg eller Uno.
Det stod forøvrig også på lederplass i et av de siste Audio, at "en skribent for et konkurrerende nettsted" søkte å undergrave bladet, med dårlig skjulte insinuasjoner om selviske motiver. Det mener jeg faller inn under samme kategori beskyldninger som det du her retter mot Uno. Han driver et nettsted på idealistisk grunnlag, han har ikke andre motiver enn å ville stimulere til debatt og erfaringsutveksling mellom folk i hifi-miljøet. Han fortjener ikke å fremstilles på den måten du her gjør.
Men så lenge debatten går over til å bli personlig, må også jeg få lov til å være akkurat den hissigproppen min kone påstår jeg er? Jeg har dessuten lovdet mindre deltagelse her på sentralen.
Fra mitt ståsted er ikke denne debatten det minste personlig, den omhandler noen setninger med argumentasjon som jeg mener er uheldig og urettmessig, jeg ser intet personlig i det.
For min del kan du forøvrig skrive på HFS alt hva ditt hjerte måtte begjære, faktisk vil jeg si; jo mer jo bedre! Nå har jeg meldt meg ut av pressedebatten, men generelt er det ingenting jeg verdsetter mer på et forum som dette enn meningsmotstandere. Det å jatte med er kjedelig, det gir ingen stimulans. Å konfronteres og diskutere derimot, i ny og ne kanskje også krangle litt, finner jeg på den annen side både underholdende og givende. Det er på dine motstandere at dine argumenter skal slipes, det er kritikerne som gir en person de korrektiver han trenger for ikke å gro fast i et ensporet tankesett.
Og om det er noen som virkelig ønsker deg vekk fra HiFi-Sentralen; da kan du trøste deg med at det for hver av dem er minst to som ønsker meg dit pepper'n gror. Min holdning til det er kort sagt "kyss meg bak". Den eneste som har autoritet til å kaste meg ut herfra er Høvdingen, om noen vil ha meg ut herfra er det deres problem og noe de i så fall får ta opp med ham. Jeg driter i dem.
Mitt tips er å ta forumet litt mindre alvorlig enn du kanskje gjør, det er bare en lekestue.