Fidelity nr 52

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
torem skrev:
tdbil skrev:
johnnygrandis skrev:
Syntes godt Knut kan koste på seg ettpar slike inn i sin pensjonsalder.
Husk torem da kommer det sikkert ettpar Coltrane på brukten etterhvert ;D
Coltrane ble anonsert tilsags i Fidelity 50 eller 51 :D


Ja, det stemmer. Vet ikke om de er solgt? Jeg vurderte vagt å utvide banklånet ;D
Prisen husker jeg ikke i farta. Ca. 1/2 av nypris?
Tror neppe han kommer til å svikte Marten sine gode høyttalere.
Coltrane II skal inn til test, og den blir nok stående. Et lite flyktig
besøk, romanse med Magico er nok fort glemt med Coltrane II på plass...
Ingenting er avgjort her.

Dessuten så er jo 170k rasende billig for en fantastisk høyttaler. Her er det
bare å slå til når Knut klarer å bestemme seg.

mag
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
170 kkr? Hadde nok gått for et par Linkwitz Orion med alt stæsj, og pusset opp badet. 220 kkr? Ny sykkel i tillegg.  :D
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Zomby_Woof skrev:
170 kkr? Hadde nok gått for et par Linkwitz Orion med alt stæsj, og pusset opp badet. 220 kkr? Ny sykkel i tillegg. :D
Ja det er mye som er mere fornuftig å bruke penger på men det er veldig deilig og være litt ufornuftig og ;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Audiophile-Arve skrev:
Badet? Tull!
Kva rom brukar du mest tid i?
Kanskje Zomby må bruke ekstra mye tid på badet pga syklinga ? ;D


Forøvrig skjønner jeg ikke "sutringa" til enkelte om altfor dyre ting som testes. Ja, bladet må og ha elementer ifra det en kan kalle folke-hifi. Men det er drømmene som driver denne hobbyen..Ikke stillstanden og vissheten om at naboen har nøyaktig det samme en selv besitter... 8) .... Veien er målet i større eller mindre målestokk... Samt at det gjelder å kose seg med det en har... For det er nemmlig det som er best for DEG :)
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.654
Antall liker
228
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
rumath skrev:
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
Uff da, ble det for mye Møller's tran ? ;) .. Ja, meninger om bladet er såvisst sunnt.. Denne tråden handler om utgave 52... Som var en bebudet higend utgave... Så kommer det sikkert billigre ting i neste nummer og det er og intr. Men å klage på at ting er dyre når det står highend på forsiden det er sutrete ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HCS skrev:
rumath skrev:
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
Uff da, ble det for mye Møller's tran ? ;) .. Ja, meninger om bladet er såvisst sunnt.. Denne tråden handler om utgave 52... Som var en bebudet higend utgave... Så kommer det sikkert billigre ting i neste nummer og det er og intr. Men å klage på at ting er dyre når det står highend på forsiden det er sutrete ;D
Det blir som å fylle et bilblad med tester av kun Opel Corsa, vw polo og dets like. fidelity er underholdning
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
HCS skrev:
rumath skrev:
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
Uff da, ble det for mye Møller's tran ? ;) .. Ja, meninger om bladet er såvisst sunnt.. Denne tråden handler om utgave 52... Som var en bebudet higend utgave... Så kommer det sikkert billigre ting i neste nummer og det er og intr. Men å klage på at ting er dyre når det står highend på forsiden det er sutrete ;D
High-End er høyeste ende ;D - syntes de har en fin balanse i denne high-end spesialutgaven lavere nivå enn dette i en slik utgave hadde bare vært tull.

Når de i tillegg pryder forsiden med skandinavisk high-end magasin så bør vel de fleste ha en liten formening om hva som venter de også før de kjøper bladet.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.842
Antall liker
16.809
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
rumath skrev:
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
Du har din fulle rett til å ytre din mening på lik linje som andre gjorde når de kommenterte deg. Jeg tror ikke vi har forandret ditt syn på saken hva som fanger din interesse mest - vi ytret bare vårt og forsøkte å forklare sammenhenger :).

Jeg innbiller meg heller ikke at du noen gang satt å sutret rumath for bagateller som dette.

Ha en god sommer. Det samme til dere andre også - Hilsen Jan P.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.654
Antall liker
228
Jeg tror halvparten av våre debattråder ville vært døde før de fikk startet, dersom folk hadde lest innleggene slik de var ment å forstås.
Har startet på mange mail på jobben, men endt opp med å slette innholdet og plukke opp telefonen. Vanskelig å oppfatte humøret og humoren (eller manglende sådann) til mennesker man ikke kjenner, og da blir det skrevne ord fort oppfattet i gal mening.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
25.538
Antall liker
36.390
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
65finger skrev:
HCS skrev:
rumath skrev:
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
Uff da, ble det for mye Møller's tran ? ;) .. Ja, meninger om bladet er såvisst sunnt.. Denne tråden handler om utgave 52... Som var en bebudet higend utgave... Så kommer det sikkert billigre ting i neste nummer og det er og intr. Men å klage på at ting er dyre når det står highend på forsiden det er sutrete ;D
Det blir som å fylle et bilblad med tester av kun Opel Corsa, vw polo og dets like. fidelity er underholdning
Jepp og det trives vi med ;)

gismo
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.896
Antall liker
8.231
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
rumath skrev:
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
Høh!
Trur du Hamsun gjorde spørjeundersøkingar før han skreiv romanane sine?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
rumath skrev:
Har startet på mange mail på jobben, men endt opp med å slette innholdet og plukke opp telefonen. Vanskelig å oppfatte humøret og humoren (eller manglende sådann) til mennesker man ikke kjenner, og da blir det skrevne ord fort oppfattet i gal mening.
Absolutt enig jeg tar meg selv i å slette hele tiden ;D men det hender det er ett og annet som glipper igjennom.
 
O

Ole I

Gjest
Jeg må si jeg blir litt overrasket over denne tråden/dette emnet.

På det norske markedet har vi i dag tre magasiner som retter seg mot målgruppen for lyd-og bildeinteresserte:
- Lyd&bilde
- Hjemmekino
- Fidelity

Disse tre utfyller hverandre slik at alle interessenter i målgruppen bør få dekket sine behov for informasjon, produkttesting og omtaler av audiovisuelle produkter og ditto gadgets.

Man kan være enig eller uenig i magasinenes enkeltutgaver, men i det store og hele synes jeg disse tre bidrar positivt til at vår hobby kan utvikle seg, til glede for nye og faste lesere.

I tillegg kan man kjøpe andre utenlandske magasiner i norske kiosker som ytterligere dekker behovet.

Jeg finner det faktisk litt trist at man stigmatiserer ett magasins utgave og spesielt ille er det når det var varslet i forrige nummer at neste utgave vil ha fokus på dyrere produkter - og det også står på forsiden av magasinet.

Sånn, da fikk jeg ut litt frustrasjon.....
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Det er vel slik de fleste som har skevet her føler om den saken så vi er absolutt på bølgelengde her Ole.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.951
Antall liker
630
Audiophile-Arve skrev:
rumath skrev:
Ja, Fidelity er perfekt! De ønsker ikke å vite hva leserne tenker, og de som mener noe annet bør slutte å sutre, og holde kjeft!

Eller? Er det ok å gi beskjed om balanseforhold? Mene at Fidelity er et bra blad, men foreslå justeringer? Hvorfor bruke karakteristikker som sutrete?

Jeg håper noen i fidelity iallefall har fått med seg innspillene. :)

Hilsen en som kjøper bladet, og forbeholder seg retten til å mene noe om det.
Høh!
Trur du Hamsun gjorde spørjeundersøkingar før han skreiv romanane sine?
Fint med romanene, men han burde skaffet seg flere informasjonskilder før han skrev sine hyllester til H.... hvis navn ikke kan nevnes på Internet.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
57.111
Antall liker
108.852
Torget vurderinger
23
Gi folket brød & sirkus. Ta ting for det det er, og ha en realistisk forståelse for hva et så spesielt nisjeblad nødvendigvis må/kan bli i et så knøttlite marked som (primært) det norske, resp. skandinaviske.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
pengesluk skrev:
Gi folket brød & sirkus. Ta ting for det det er, og ha en realistisk forståelse for hva et så spesielt nisjeblad nødvendigvis må/kan bli i et så knøttlite marked som (primært) det norske, resp. skandinaviske.
Godt sagt! Jeg er så enig, så enig!
 
Topp Bunn