Bladet ønskes hjertelig velkommen også av meg. Men jeg har et enormt MEN... Og det er at jeg håper, at jeg slipper å lese om og om og om og om igjen, om de ti-femten merkene som gikk igjen i hvert eneste blad gjennom flere år. For de som liker Marten, B&W, Parasound, Oppo, og noen få til, så var dette sikkert et kjempeblad, men hva med oss andre som liker en annen type lyd? Det er merker i hopetall som burde få sin plass i bladet, men som vi ikke hørte absolutt noe om. Bladet "Fidelity" ble for meg for det meste en butikk-brosjyre med som sagt en ti-femten merker og ingen ting annet. Når en skal forklare lyd, handler det om hvordan smaken av lyden er, og ikke mye tull om hva innholdet er. For å si det sånn, så sier det meg ingen om smaken av "melka" ved og si for eksempel hvor mye fett i den. Smaken av den må forklares på en annen måte. Da forstår jeg kanskje.
Mvh
Palle
Det er vel ganske mange forskjellige merker vi har testet opp gjennom årene (ikke bare fire - eller ti-femten merker) :
http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/00_indextester_fidelity.pdf
At noen merker er overrepresentert handler vel i en viss grad om skribentenes smak, men også om hvilke merker vi mener
gir mye god lyd for pengene (igjen selvfølgelig koblet til personlig smak). Om vi tar utgangspunkt i dine fire merkene du
nevner, kan du jo for moro skyld skjekke hvor mange annonser du finner for disse merkene i løpet av de 62 nummrene av Fidelity...
Er det noen (greit tilgjengelige) merker som du mener er utelatt så er det sikkert plass til flere skribenter i staben, så det er bare
å sette seg ned ved tastaturet. Hør med Knut.
mvh
Gunnar Brekke