Fikk defekt center fra levrandør.

T

tce-teams

Gjest
jeg koblet opp centeren for lydsjekk i dag, og hørte ein skurelyd fra venstre element sett fra sweet spot. Og jeg hadde så vidt det var lyd på når jeg sjekket dette, jeg slo av forsterkerene med ein gang, koblet fra centeren og tok 2 fingre og presset elementet forsiktig ut og inn og jo da det var skurelyd der. Og dette er ein splitter ny center høyttaler, dette må jo bli reklamasjons/produksjons feil fra psb. Jeg har vel rett på ny center høyttaler nå det har bare godt ca 7 dager siden den kom på posten, til jeg tok den ut i dag?

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2012
Antall liker
60
Torget vurderinger
10
Kontakt deres forhandler. De ordner sikkert opp.

T

tce-teams

Gjest
Har allerede sendt epost til forhandler, kommer også til og ringe forhandler i morgen.

T

tce-teams

Gjest
Da snakket jeg med levradør i dag, og di skulle ordne dette på mandagen. Så da blir det ny center på meg + di skulle sende retur lapp med den nye, så jeg slapp og betale frakt på den defekte :) Dette var topp kunderservice synes jeg.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.282
Sted
Oslo
Da snakket jeg med levradør i dag, og di skulle ordne dette på mandagen. Så da blir det ny center på meg + di skulle sende retur lapp med den nye, så jeg slapp og betale frakt på den defekte :) Dette var topp kunderservice synes jeg.
Rent bortsett fra praktiske ting, som henting /sending via post.

mvh

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Kjøpte en helt ny psb senter selv for en tid tilbake, defekt diskant. Importøren interconnect
var upåklagelig. Ny senter og plaster på såret :) skulle bare mangle..

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
13.573
Sted
Smurfeland
Irriterende å få defekte varer når man handler nytt fra forhandler. Selvsagt bra at de ordner opp, men med litt bedre kvalitetskontroll hos produsent kunne det hele vært unngått, og de hadde unngått den negative oppmerksomheten de får på forum som dette.

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2012
Antall liker
60
Torget vurderinger
10
Irriterende å få defekte varer når man handler nytt fra forhandler. Selvsagt bra at de ordner opp, men med litt bedre kvalitetskontroll hos produsent kunne det hele vært unngått, og de hadde unngått den negative oppmerksomheten de får på forum som dette.
Ja! Sånn har det ofte blitt om ikke produsentene har egne dedikerte folk på kvalitetskontrollen på fabrikken i Kina. Du kan selvsagt være uheldig uansett produksjonsland, men mitt inntrykk er at produsenter som produserer i Kina må ha egne folk på kvalitetskontrollen, som er 100% tilstede.

Rega f.eks prøvde å produsere plinithen til deres platespillere i Kina uten representanter fra Rega tilstede. Ikke en eneste slapp igjennom deres kvalitetskontroll pga slett lakkering (skjolder i klarlakken). Produksjonen ble oppretholdt hos deres Skotske samarbeidspartner.

T

tce-teams

Gjest
Jeg og synes det at foreksempel der vi handler hifi fra levrandør, kan ta ein sjekk på hifi utsyr før utsendelse til kunder. Da har mye av dette som defekte elementer osv kunne vert avverget.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.257
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Det skulle da bare mangle !

Topp Bunn