Fikse Thorens td 318 (Trenger sårt hjelp...!)

K

kbwh

Gjest
Re: Fikse Thorens td 318

HoJ, ta for deg tråden som er stiftet fast på toppen av Vinylavdelinger her.

Alle pickuper passer ikke til alle armer, nei. Cambridge 640 RIAAen på Klubben er ikke så teit.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.996
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Re: Fikse Thorens td 318

Finnes det noen spesielle navn på den pickup-typen som jeg må bruke til thorens, så jeg vet at det jeg kjøper passer?

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.996
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Sv: Fikse Thorens td 318

Fikk noe jeg trodde skulle være en deleplatespiller av min, men så viser det seg å være MKII, hvor mye bedre er den en min MK? Får se om denne kan rep. hvis den er mye bedre i lyd..

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.912
Torget vurderinger
1

HoJ skrev:
Fikk noe jeg trodde skulle være en deleplatespiller av min, men så viser det seg å være MKII, hvor mye bedre er den en min MK? Får se om denne kan rep. hvis den er mye bedre i lyd..
Så vidt jeg vet/husker er det først og fremst armen som er forskjellig fra MK I til MK II, bortsett fra noen ubetydelige kosmetiske variasjoner. Hva som evt. vil gi «best» resultat avhenger litt av tilstanden til de to platespillerne (særlig armen med andre ord) samt hvilken PU som du ender opp med. Uansett vil jeg tor det evt. er snakk om marginale forskjeller (med mindre noe er defekt).

mvh
KJ

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.996
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Sv: Fikse Thorens td 318 (Trenger sårt hjelp...!)

Får se om det er noen i Rogaland som kan hjelpe meg med dette problemet..

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.912
Torget vurderinger
1

HoJ skrev:
Får se om det er noen i Rogaland som kan hjelpe meg med dette problemet..
Hvilket problem?

mvh
KJ

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.996
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2

HoJ skrev:
Dette problemet, hvem av disse jeg bør satse på.. Vet ikke så mye om platespillere, hvem av disse det må gjøres mest jobb med, hvem som gir best lyd osv..

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Sv: Re: Fikse Thorens td 318

CBA skrev:
Av og til så liker jeg faktisk å være i grenseland til det ufine...........
Hver sin lyst, men det virker da litt toskete å undergrave et forum hvor du har mer enn 1000 innlegg. Eller skal vi kalle det manglende folkeskikk?
Det var voldsomt så hårsår man var her da!!

Han prøver faktisk bare å hjelpe mannen med de midlene som er tilgjengelig !
Dette forum eller et annet forum, det kan da ikke spille noen rolle så lenge mannen får hjelp!

Mvh
Kjetil

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.912
Torget vurderinger
1

HoJ skrev:
Dette problemet, hvem av disse jeg bør satse på.. Vet ikke så mye om platespillere, hvem av disse det må gjøres mest jobb med, hvem som gir best lyd osv..
Det er da bare å teste ut om det virker, virker det så virker det ... virker det ikke så er resten kun et spm om svært enkel mekanikk, pluss evt. et nesten like enkelt spørsmål om elektronikk. Som sagt de lydmessige forskjellene bør være forholdsvis marginale, og hva du liker best er det kun du som kan og «skal» svare for ... kanskje du liker begge på litt forskjellig måte ... men uansett er det ingen grunn til å nøle .. snurr i vei!

mvh
KJ

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.996
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2

Vet det er feil på begge to, men har ikke peil på vinyl, eller fiksing av produkter.. så jeg får se om det er noen i nærheten som kan hjelpe meg..

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.996
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2

Ingen her som bor i Rogaland som kunne hjelpe meg med disse spillerne?

J

jukes

Gjest
Sv: Re: Fikse Thorens td 318

HoJ skrev:
Hvor på armen sitter fjæra? hvor skal jeg lete?
Hvis det mangler en fjær på liften på denne så sitter den under. Den skal antaglig hjelpe til og senke armliften. Hvis denne mangler vil ikke armen gå ned. Jeg kjenner ikke til denne armen men kan tenke meg at det er slik det virker. Hever armliften seg når du trykker den ned og så bruker hendel til og for og heve den igjen?

Mvh Roar

Topp Bunn