madsun
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 05.02.2003
- Antall liker
- 4
Et alternativ til Christiane F (glimrende bok også med norsk oversettelse i margen ) er Lilja 4 Ever. Den formidler en stemning som er helt j*****
Helt enig, en absolutt klassiker.Hei,
Den "beste filmen" jeg har sett i senere tid er "pianisten", den fikk blant annet to Oscar, glitrende spilt basert på en sann historie.
Gir ellers tid for "ettertanke".
Anbefales sterkt.
Mvh
Geir
Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay and silent Bob strike back.... Kevin Smith er konge !CLERKS
;D
Dette er en kultfilm som alle bør se. Ler alltid når jeg ser denne. Til alle som liker å lese bladet Rocky, så kan jeg iallefall trygt anbefale denne filmen. Litt obskøn og skrudd humor.
Ellers så så jeg ingen anbefale Shrek?? Det er jo både nydelige farger, bra filmmusikk, samt en morsom og lett historie. Har du lest eventyr som liten, så kjenner du nok igjen de fleste henvisningene. Men den spiller også på endel av årenes siste filmer. Shrek 2 henviser mer til de siste filmer, og mindre til de gamle eventyr. Holder en klar knapp på 1'ern, men begge er bra.
Mvh.
Rune
I tilfelle dette er det eneste du har sett av Brando fra den tidlige delen av hans karriere, så kan du plotte inn A Streetcar Named Desire fra 1951 likegodt først som sist...Samme gjelder for On The Waterfront, Marlon Brando sitt mesterverk fra -54. For folk som meg, som stort sett bare kjenner Brando fra Gudfaren og Apocalypse Now, så var det litt av et sjokk å se Brando som ung mann. Og ikke minst: herreminhatt for en skuespiller! Det er en av de mest imponerende rollene jeg har sett noen gjøre på film ever, og selv om slutten er litt klein... Absolutt en film som må sees.
hehe, en fiffig tilnærming til et diskusjonsforum det der... ;DNå har ikke jeg lest hva de andre her har skrivd, (...) men. shit au.
Jupp, den er plotta inn, men jeg knekte akkurat økonomien min på ei whisky-fylle på en hotellbar, av alle teite ting, så den må nok vente litt. Men den 16 år gamle Lagavullinen de hadde var innmari god.I tilfelle dette er det eneste du har sett av Brando fra den tidlige delen av hans karriere, så kan du plotte inn A Streetcar Named Desire fra 1951 likegodt først som sist...
Brando har en helt ekstrem tilstedeværelse som Stanley Kowalski i denne Williams-klassikeren, det hele mesterlig regissert av Kazan.
noruego
Støttes!!Jeg fikk "Frihetens Regn (Shawshank Redemption)" i posten idag. Jeg så den filmen for mange mange år siden, og husker den var veldig bra. Men idag så jeg den igjen, for andre gang. Jeg kan ikke si annet enn at denne filmen er et mesterverk. Kanskje ikke så rart at denne filmen ligger som nr.2 over de 250 beste filmene i verden (på imdb.com).
Har du ikke sett den, så se den. Ikke noe men, - GJØR DET
Frihetens regn er en flott film, men den er også veldig oppskrytt. Andre plass på IMDB er latterlig, men topp 100 hører den hjemme på, vil eg tru.errh, noterer meg at The Shawshank Redemption ligger på annen plass på IMDB. Vil mene at den ligger enda et hakk høyere på listen over tiden(e)s mest oppskrytte filmer....
hvorfor er det latterlig?Frihetens regn er en flott film, men den er også veldig oppskrytt. Andre plass på IMDB er latterlig, men topp 100 hører den hjemme på, vil eg tru.
hvorfor er det latterlig?
skal jeg fortelle deg hva som er latterlig?
det er helt utrolig hvor mange idiotiske filmer som har blitt listet opp her på disse 6 sidene.
det er tydeligvis brukerere her som ikke eier filmsmak overhodet og simpelthen svelger ALT som er mainstream superaction fra usa.
DET FINNES FILMER SOM BLE LAGET FØR 1990
Er enig i mye av det du skriver, men Dr Zhivago?? Setter meg heller ned med en pakke Wasa Husman og ser den Engelske Pasient 3 ggr. i strekk.bla, bla, bla.....hilsen en kritisk og analytisk 3. års filmstudent.
Hallo..? Er det ikke noen som har glemt noe her nå?
SCHINDLERS LISTE!!??!!??
BRAVEHEART!!
Dessuten, ut fra underholdningsverdi må vel disse to også nevnes;
Hot Shots 2 og Dum og Dummere..
Så enig, så enig!Jeg så en film som heter "the butterfly effect" i går. Den kan anbefales, spesielt om dere likte memento.