Finale i logokonkurransen for Hifisentralen

Hvilken logo synes du er best?

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo1.jpg[/img]

Stemmer: 0 0.0%
  • [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo2.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo14.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo7.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo16.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo15.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo2/logo4.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo2/logo1.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo2/logo17.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo3/logo12.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo3/logo6.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo3/logo3.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo13.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo9.jpg[/img]

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.198
    Torget vurderinger
    2
    Da har vi endelig kommet til finaletrekningen i logokonkurransen for Hifisentralen. Det er 14 kandidater som kan stemmes på, og ettersom logoene står plassert litt oppå hverandre, så har jeg satt opp en egen side her med alle finalistene: http://www.hifisentralen.no/galleri/thumbnails.php?album=270 (her kan du f.eks. se logoene som slideshow for bedre inntrykk).

Det ble kåret 12 finalister av brukerne i semifinalene, heriblant vår gamle logo, og denne har blitt tatt bort. Ettersom denne konkurransen blir sponset av meg, Høvdingen, har jeg tatt meg frihet til å velge ut 3 ytterligere kandidater fra semifinalene.

Det er ingen garanti for at vinneren i konkurransen blir HFS sin nye logo, men det er en førstepremie på kr. 5.000, og jeg håper alle kan ta en god titt på kandidatene før stemme blir avgitt. Det er som vanlig lov til å velge 3 kandidater.

Mvh
    Høvdingen

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    "God lyd gjør livet bedre" var en undertekst som falt i smak hos undertegnede.

ThorR

Medlem
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    0
    Husk at stemmeboksen for gjeldende bilde er på nedsiden av bildet. Kan være lett å trykke feil.

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    275
    VU-meteret får min stemme, men det forutsetter at underteksten endres.

Mvh

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.198
    Torget vurderinger
    2
    ThorR skrev:
    Husk at stemmeboksen for gjeldende bilde er på nedsiden av bildet. Kan være lett å trykke feil.
    Hvis du stemmer feil så er det fullt mulig å endre din stemme. Trykk på "fjern stemme", og dermed kan du stemme på nytt.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Hm.. har ikke lagt merke til denne før.
    LP og CD og tema og motto og stedsnavn alt innenfor en "skive" ... Wow! Den likte jeg!!!! ;D

mvh

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Er det mulig? Det dårligste forslaget av alle leder finalen klart?
    Huff, jeg må finne meg et annet forum. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    BT skrev:

Ser ingen foreløpige resultater, for jeg har dessverre ingen kandidater jeg har lyst til å stemme på. :-\

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    ErosLoveking skrev:
    BT skrev:

Ser ingen foreløpige resultater, for jeg har dessverre ingen kandidater jeg har lyst til å stemme på. :-\
    Det går an å se dem likevel hvis du trykker nederst til høyre i avstemmingsvinduet.

hagr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Antall liker
    1
    Min stemme går til VU-meteret! En flott logo jeg kan leve med :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg er sjokkert over at hifi-folket har så elendig smak.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    BT skrev:
    Jeg er sjokkert over at hifi-folket har så elendig smak.
    Tja, med hånda på hjertet så vil jeg ikke påstå at absolutt alt innenfor hifi (ikke minst high end) nødvendigvis er utpreget god smak (hva nå det er ::)) Selvfølgelig finnes det unntak for øynene som ser.

Nå er jeg virkelig stygg, men "ingeniører" og mange andre voksne gutter står nødvendigvis ikke øverst på den visuelt kreative og estetiske rangstigen.

Bare en tanke...........

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Uten .no, har jeg følelsen av att ingen finner ut hva dette faktisk er for noe, uten att de har snublet inn om sidene før..

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.198
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er liten hensikt å klage på logoene på dette tidspunkt. Det er ikke så enkelt å lage en god logo, og de som "klager" burde heller forsøke å levere inn noen gode forslag.

La oss heller nå bruke tid på å kåre en heldig vinner som mottar kr. 5.000. Forløbig leder Vu-meteret nokså overlegent, men det er mange som fortsatt ikke har stemt.

Mvh
    Høvdingen

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Ganske forskjellig størrelse på innslagene her, antar at designet på forumet er rimelig uavhengig av hvilken logo som velges? Foretrekker langt på vei et enkelt forum uten for mye dill, så vil ikke ha en unødig stor logo.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.862
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    VU er ren og stilig
    synes imidlertid at alle skulle ha . no så man visste landtilhørighet
    sett fra utlandets sysnvinkel
    imo
    mvh
    Leif

V

vredensgnag

Gjest
    Meget misvisende avstemning. I det minste burde man i finalen ha justert samtlige logo til den størrelsen man regner med at de vil få i stedets øvrige design.
    Her har vi logo som dekker hele siden i "konkurranse" mot andre som er riktigere.

Eksisterende logo, med litt hvitt rundt, er på 270x60 pixler.

Justerer vi min favoritt til samme bredde, ser det slik ut:

En rekke av logoene vil være fullstendig uleselige og utydelige i samme størrelse.

Vedlegg

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.198
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    Meget misvisende avstemning. I det minste burde man i finalen ha justert samtlige logo til den størrelsen man regner med at de vil få i stedets øvrige design.
    Jeg tenkte på å justere størrelsen, men det er ingen av logoene ovenfor som er noe problem å justere til "riktig" størrelse, men jeg har beholdt dem i original størrelse så de skal være så klare som mulig. Hvis jeg justerer dem ned uten å ha arbeidsfilene så vil de få mye dårligere kvalitet.

P

Parelius

Gjest
    Man rystes over medlemmenes manglende smaksevner. Det er som å bli begravd i et ras av fjøspizza.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.917
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes flere av logoene er fine jeg. Og jeg tviler litt på smaksevnene til en person som har befattet seg med eller i det hele tatt sett en fjøspizza ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.648
    Torget vurderinger
    1
    Jeg stemmer også på VU-meteret!
    Dessuten var det en gluping som foreslo at den enkelt kunne endre farge til orange og rød når mange var pålogget samtidig.

Ikke dumt heller det som LMC sier om nasjonal .NO markering.
    .NO kan stå midt i logoen, under buen, der hvor det pleier å stå dB.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Parelius skrev:
    Man rystes over medlemmenes manglende smaksevner. Det er som å bli begravd i et ras av fjøspizza.
    Du har som noen andre ganger, litt rett ;D

Det er muligens som resultatet av valget... ?

ThorR

Medlem
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    0
    Trodde logoen skulle passe til forumet? Det VU-meteret kommer ikke til å passe særlig bra inn, den vil også være så nedskalert at hva det er ikke vil synes. Ut av top 4 valgte logoer, synes jeg den med blå powerbutton passer best da den er stilren og passer fint inn i forumet.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.198
    Torget vurderinger
    2
    ThorR skrev:
    Trodde logoen skulle passe til forumet? Det VU-meteret kommer ikke til å passe særlig bra inn, den vil også være så nedskalert at hva det er ikke vil synes. Ut av top 4 valgte logoer, synes jeg den med blå powerbutton passer best da den er stilren og passer fint inn i forumet.
    Det er helt riktig at Vu-meteret ikke kan forminskes spesielt mye, og det er også en logo som det vil være veldig vanskelig å tilpasse inn på sidene. Jeg synes logoen er veldig original, men hvis den vinner så tror jeg ikke den vil bli brukt.

Konkurransen ble avholdt for å finne inspirasjon, og trekningen som pågår nå er for å dele ut førstepremien på kr. 5.000. Det har aldri blitt nevnt (eller garantert) at vinneren vil bli den nye logoen til HFS - det ville vært litt av en risiko.

Stem derfor på den logoen dere synes er best, og ikke tenk for mye på om den passer inn på sidene eller ikke.

Mvh
    Høvdingen

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.648
    Torget vurderinger
    1
    VU-meteret kan gjøres mindre med å justere plasseringen av bokstavene, og ved å ha færre markeringsstreker på skalaen.
    -Det kan feks stå bare "S E N T R A L E N" på oversiden og "H I F I" inni buen. Da blir den mer kompakt.

Kanskje det holder med én fargevariant. -Ved å la pila "gå i rødt" så spiller man å dette med "sterke meninger". Det kan man også ha som utgangspunkt for ordtak osv.

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Huff og huff, da blir det vel VU-meter da.....

Ren? Noen som trenger nye briller?
    "Skyggelakkert" fargesetting, et VU-meter som kun inngrodde HFSere og studioteknikere forstår hva er....
    Støtter .no bak forslagene.

Men hvorfor .no bak? For å få Ola Potet til å forstå hva det er? Nettopp!
    Hva med da å velge et logo som forteller noe om hva det er?

Trykke skyggelakkering på T-skjorte... Værsågo.
    Heyheydihey ;D ;D ;D

R

Vedlegg

P

Parelius

Gjest
    Nikko03 skrev:
    Jeg synes flere av logoene er fine jeg. Og jeg tviler litt på smaksevnene til en person som har befattet seg med eller i det hele tatt sett en fjøspizza ;D
    He-he, joda, det var mest en litt usaklig reaksjon på at min favoritt lå så dårlig an. Likte vel best denne:

Merkelig nok er det den som mest likner en pizza!

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.917
    Torget vurderinger
    3
    Parelius skrev:
    Nikko03 skrev:
    He-he, joda, det var mest en litt usaklig reaksjon på at min favoritt lå så dårlig an. Likte vel best denne:

Merkelig nok er det den som mest likner en pizza!
    Se her ja den logoen er fin den og ser herved ingen grunn til å betvile din utmerkede smak.
    Det er kanskje den peneste pizza lignende tingen jeg har sett ;D

ThorR

Medlem
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    0
    Trodde denne konkuransen var for å finne en logo til siden, og at det var en av kriteriene at den skulle passe inn der den gamle logoen? Misvisende å kalle det en logokonkurranse når det egentlig er en konkurranse i grafisk design.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.198
    Torget vurderinger
    2
    ThorR skrev:
    Trodde denne konkuransen var for å finne en logo til siden, og at det var en av kriteriene at den skulle passe inn der den gamle logoen? Misvisende å kalle det en logokonkurranse når det egentlig er en konkurranse i grafisk design.
    Konkurransen har helt klart som mål å finne en ny logo til siden, men vinneren er kun garantert en sum på kr. 5.000, og det ville være nokså risikofylt å garantere at vinneren blir vår nye logo. Det kan godt tenkes at det blir slik, men altså ingen garanti. Dette er nokså vanlig, og jeg kan som eksempel nevne hardware.no som nokså nylig hadde konkurranse om hva som skulle bli det navnet på deres spillside etter at gamer.no ble skilt ut fra selskapet. Vinneren fikk premie, men hardware.no valgte å bruke et annet navn.

Så ja, du kan gjerne si at dette er en konkurranse om "grafisk design", og jeg synes ikke "logokonkurranse" er misvisende, for det omhandler jo "logoer".

Mvh
    Høvdingen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.318
    Torget vurderinger
    23
    Parelius skrev:
    Her var det mye trauste greier, ja! Er det ingen VIRKELIG gode designere i hifi-miljøet??
    De forskjellige fora her på sentralen bobler jo ellers over av både kunnskap, vidd og god smak.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    pengesluk skrev:
    Parelius skrev:
    Her var det mye trauste greier, ja! Er det ingen VIRKELIG gode designere i hifi-miljøet??
    De forskjellige fora her på sentralen bobler jo ellers over av både kunnskap, vidd og god smak.
    Jeg oppdaget desverre ikke denne kokurransen før det var for sent å melde på kandidater.
    Synd, for jeg gremmes hver gang jeg ser det UV-meteret med de tynne pistrede bokstavene, som man knapt ser.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.177
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    UV-meter? Jeg lenges allerede etter påskesol, Kvikklunch, appelsiner og kakao.

V

vredensgnag

Gjest
    Det er kun ett av forslagene her som tangerer minstekrav til grafisk formgivning, syns nå jeg. Og det er ikke VU-meteret.

Han her er en skikkelig grafisk designer, og han ble så opprørt over skadeverket som var begått på politiets nye nettsider at han likegodt brukte disse til å anmelde grafisk hærverk.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1376664.ece

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    BT skrev:
    Jeg oppdaget desverre ikke denne kokurransen før det var for sent å melde på kandidater.
    Synd, for jeg gremmes hver gang jeg ser det UV-meteret med de tynne pistrede bokstavene, som man knapt ser.
    +1

Forferdelig valg av leserne om denne skulle bli den nye logoen på HFS. Men slik er jo demokratiet.....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn