Finale i logokonkurransen for Hifisentralen

Hvilken logo synes du er best?

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo1.jpg[/img]

Stemmer: 0 0.0%
  • [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo2.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo14.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo7.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo16.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo15.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo2/logo4.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo2/logo1.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo2/logo17.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo3/logo12.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo3/logo6.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo3/logo3.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo13.jpg[/img]

• [img]http://www.hifisentralen.no/hfslogo1/logo9.jpg[/img]

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Anfield skrev:
    BT skrev:
    Jeg oppdaget desverre ikke denne kokurransen før det var for sent å melde på kandidater.
    Synd, for jeg gremmes hver gang jeg ser det UV-meteret med de tynne pistrede bokstavene, som man knapt ser.
    +1

Forferdelig valg av leserne om denne skulle bli den nye logoen på HFS. Men slik er jo demokratiet.....
    +1

Vil ha vinylsnurrerarm

P

Parelius

Gjest
    ØivindJ skrev:
    Anfield skrev:
    BT skrev:
    Jeg oppdaget desverre ikke denne kokurransen før det var for sent å melde på kandidater.
    Synd, for jeg gremmes hver gang jeg ser det UV-meteret med de tynne pistrede bokstavene, som man knapt ser.
    +1

Forferdelig valg av leserne om denne skulle bli den nye logoen på HFS. Men slik er jo demokratiet.....
    +1

Vil ha vinylsnurrerarm
    - ?

U

utgatt60135

Gjest
    VU metret har et veldig kjedelig design. 5000,- rikere, men det blir sikkert ikke brukt her.

interman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2002
    Antall liker
    1
    Nå har riktig nok de færreste "gode" logoer et spennende design.

U

utgatt60135

Gjest
    Det har du jo rett i. I så måte er VU metret en rar og uvanlig logo. Penest er den øverste, men synes ikke at HFS skal symboliseres med en gammel teknologi. Nå har jeg mer sans for den tredje øverste enn tidligere. Den kunne ha fungert som logo tror jeg.

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ta dette som en oppvarming...standby og Vu logo osv holder ikke mål selv om tanken er god. Velg en symbolsk vinner, del ut de 5k og move on!

Sentralen fortjener en ''proff'' logo Chief..uten pænge premie...kjør på nå så har vi den innen jula! ;D

Hepp hepp...

mvh,
    tas

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Noen streiftanker:

1) Sett opp en SuperFinale, med de 3 forslagene som har fått flest stemmer.
    2) La de som har laget disse 3 forslagene få chanse til å endre på forslaget sitt, fx. innkorporere "God lyd forlenger livet" eller noe deromkring ;)
    3) Jeg liker best VU-meteret. Men BigChief fremholder at om den skulle "vinne" er den ikke så velegnet som logo pga størrelse etc. Hvis utelukkelse er det mest sannsynlige for VU forstår jeg ikke hva den har i finalen å gjøre i utgangspunktet. Inspirasjon (for hvem?) kunne man uteske likevel emm.

Cheers,
    JackX

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.177
    Torget vurderinger
    2
    JackX skrev:
    Noen streiftanker:

2) La de som har laget disse 3 forslagene få chanse til å endre på forslaget sitt, fx. innkorporere "God lyd forlenger livet" eller noe deromkring ;)
    3) Jeg liker best VU-meteret. Men BigChief fremholder at om den skulle "vinne" er den ikke så velegnet som logo pga størrelse etc. Hvis utelukkelse er det mest sannsynlige for VU forstår jeg ikke hva den har i finalen å gjøre i utgangspunktet. Inspirasjon (for hvem?) kunne man uteske likevel emm.

Cheers,
    JackX
    Jeg skal ikke si at jeg ikke liker forslaget ditt, men det er vel kanskje litt sent å endre premissene for konkurransen.

Vu-meteret er et veldig kreativt forslag (og kanskje den kuleste), og vi kunne også lagd litt moro med den streken med tanke på antall brukere på siden osv., men den passer dessverre ikke så godt som logo. Forumet er bygget opp av mange firkantede bokser og logoen bør nesten være fri for rammer hvis den skal passe inn. Navnet Hifisentralen kommer heller ikke spesielt tydelig frem, og jeg har forsøkt å lage flere forslag med denne logoen uten og lykkes.

Hvorfor er den da i finalen? Vel, dette var jo ment å være en demokratisk konkurranse, og da er det folket som bestemmer hvem som skal vinne.

Personlig så er tonearmen min favoritt, og jeg liker de litt røffe fontene + at jeg mener at vinyl veldig ofte forbindes med audiofili og 2-kanals hifi, og det er nettopp det Hifisentralen dreier seg mest om. Det er enkelte som mener at logoen ikke bør representere gammeldags teknologi, men folk som ikke har vår felles interesse spør alltid om jeg bruker vinyl og rør, og det virker på meg som platespilleren veldig ofte forbindes med vår hobby. Denne logoen har kun et bilde av en tonearm, og da får en også assosiasjon til utstyr, og ikke til LP-plater, slik som en kanskje får hvis en bruker illustrasjon av hel platespiller. Hele poenget med en logo er jo gjenkjennelse og gjerne assosiasjon til hva firmaet (websiden) driver med, og det får en med tonearmen. De fleste av oss bruker cd-spiller, pc eller mac som avspiller, men det synes jeg ikke spiller noen rolle. Vinylen er tross alt "far" til alle avspillere da den kom først.

Logoen med tonearmen er også veldig enkel og forminske eller forstørre uten tap, og den passer perfekt inn med våre farger og design.

Dette er forøvrig kun min personlige mening, og den fikk min stemme.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Men høvding, tonearmen er jo nærmest maltraktert, den mangler både pickupshell og motvektslodd. Hvordan kan den da fremstå som en tonearm? I min bok er det rett og slett slurvete å ikke inkorporere en komplett tonearm. Som en rørforsterker uten rør.....

Ellers er både fontbruk og farger fint, men armen ser jo håpløs ut.......er det virkelig ikke andre enn meg som reagerer på det her?

Jeg kjøper argumentet om at vinyl forbindes med audiofili, men om vi skal bruke en tonearm som symbol, burde vi ikke da bruke en som "virker" ??

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen skrev:
    JackX skrev:
    Noen streiftanker:

Cheers,
    JackX
    Jeg skal ikke si at jeg ikke liker forslaget ditt, men det er vel kanskje litt sent å endre premissene for konkurransen.
    ...
    Tjaaaa ... hvor tydelig har du vært på «kriteriene» for å vinne? Ingen av forslagene kommer til å få særlig over 20% oppslutning med de stemmereglene som er lagt inn, og ut fra en helt generell betraktning for avstemminger og kåringer, så tror jeg ikke det er spesielt problematisk å argumentere for en «superfinale» med mål om at vinneren skal ha over 50% oppslutning.

Å gjøre endringer på kandidatene til en evt. «superfinale» har jeg ikke mye sans for, men det kan det sikkert også argumenteres for og i mot. Justeringer i designene vil jo uansett måtte skje ift. å ta dem i bruk i ulike anvendelser, sådan er avstemmingen først og fremst for designideen/-konseptet. Jeg har heller ikke sans for å gi spesielle føringer ift. avstemmingen i en evt. «superfinale».

mvh
    KJ

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.912
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Men høvding, tonearmen er jo nærmest maltraktert, den mangler både pickupshell og motvektslodd. Hvordan kan den da fremstå som en tonearm? I min bok er det rett og slett slurvete å ikke inkorporere en komplett tonearm. Som en rørforsterker uten rør.....

Ellers er både fontbruk og farger fint, men armen ser jo håpløs ut.......er det virkelig ikke andre enn meg som reagerer på det her?
    Jeg gjør ikke det, men jeg er ikke grafiker, og selv har jeg en tonearm som ikke ser ut som en...

Jeg er en av de teitingene som synes at VU-meteret som idé er meget god, og det er ideen jeg stemmer på.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.177
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:

Jeg kjøper argumentet om at vinyl forbindes med audiofili, men om vi skal bruke en tonearm som symbol, burde vi ikke da bruke en som "virker" ??
    Jeg vet ikke hva "Konstruktøren" har tenkt på det, men jeg får også lyst til å oppgradere tonearmen med en pickup, et lodd og til og med en tallerken, men når jeg tenker etter så er jo det nokså likt den hverdagslige situasjon. Vi ønsker alle å oppnå nirvana med stereoanlegget, og vi har hele tiden lyst til å oppgradere noe i anlegget - bedre cd-spiller, bedre høyttalere osv.

Jeg synes faktisk tonearmen slik den er gir et godt bilde av HFS, men det er mulig det bare er meg.

Jeg er en av de teitingene som synes at VU-meteret som idé er meget god, og det er ideen jeg stemmer på.
    Alle står fritt til å stemme som de ønsker, men i denne konkurransen så håper jeg folk stemmer på det de mener kan være den beste logoen for HFS, og ikke en idé i seg selv. Hvis du mener at Vu-meteret passer best som logo for HFS så stemmer du det.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.177
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hele tiden ønsket at denne konkurransen skal være så demokratisk som mulig, og hvis det er mange som mener at en superfinale ikke er urettferdig å innføre på dette tidspunkt så er det greit for meg.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.912
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jeg svak for tonearmen (også) uten hode og hale jeg da.
    Men siden jeg har vokst opp med spolebåndopptakere blir det grafiske mindre viktig i denne sammenheng; VU-metere er hifi for meg. Mer enn tonearmer, faktisk. Skrev ikke du at den du valgte å jobbe videre med ville bli jobbet videre med eller noe i den duren, O Store?
    Og jeg stemmer som jeg vil, takk, også i en eventuell superfinale. Ikke noe poeng i å gi seg før man har en "fransk" seier nei.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Jeg har prøvd å lese meg opp på de krav og premisser som er satt for konkurransen, og finner egentlig ingenting som tilsier at det ikke er rom for en "superfinale". De eneste absolutter jeg kan se er "...Vi kommer til å beholde blåfargen på forumet, så det er viktig at logo'en står i stil til denne fargen. Dette er et krav." Videre er det noen "bør" med i premissene, men de ser ut til å være oppfylt av samtlige.

Demokrati er som en strikk: den bør helst ikke strekkes før man "selger" den.
    Vi har 13.173 medlemmer her på forumet, hvorav 6.130 som har lagt inn ett eller flere innlegg. Av de aktive her inne er det 452 som har avlagt stemmer: mao er det 93.6 % av medlemmene som ikke har latt høre fra seg (i logo-sammenheng). Og videre:
    Det står forøvrig med veldig bitteliten skrift i "logo-reglene" at Høvdingen har det siste ordet hvis avgjørelsen skulle være helt på jordet
    De 3 forslagene som har fått flest stemmer har tilsammen rundt 40% av stemmene, med VU-meteret i tet, 16.6%. Jeg føler ikke at dette forslaget er en "demokratisk" vinner, iom at 84.4% av de avgitte stemmene ikke har dette som vinner. Nå er det ikke noe krav for "demokrati" at et forslag får fx mer enn 50%. Men det ville styrke konsensusen om man kunne få en form for kvalifisert utpeking av vinnerforslaget dersom det hadde 33.3% eller mer bak seg, ergo en Superfinale med 3 "runner-ups".

Høvdingen sier videre:
    Jeg har hele tiden ønsket at denne konkurransen skal være så demokratisk som mulig, og hvis det er mange som mener at en superfinale ikke er urettferdig å innføre på dette tidspunkt så er det greit for meg.
    Hvis jeg kan få komme med følgende endring i den teksten:

Jeg har hele tiden ønsket at denne konkurransen skal være så demokratisk som mulig, og hvis det er som mener at en superfinale er urettferdig å innføre på dette tidspunkt så er det greit for meg.

Dette gir lettere anledning til å få utpekt en verdig, kvalifisert 5000 kroners vinner via en Superfinale emm.

Og så til dette med at de 3 kandidater får en eventuell mulighet for å korrigere/endre sitt Superfinale-forslag. Dette er vel noe kontroversielt, iom at dette endrer en hovedpremiss for konkurransen: Konkurransen avsluttes 15. mai 2009. (utsatt 1 måned). På den annen side: I en missekonkurranse ville det vel bli ramaskrik om ikke missene fikk anledning til å freshe opp litt på sminken ;) ... Men helt seriøst: vinnerutkastet kan etter Høvdingens forgodtbefinnende vrakes. Eller shines up, med eller uten kunstnerens hjelp. Så hvorfor det skulle legges kjepper i veien for å innkorporere en liten touch-up i en Superfinale ser jeg ikke helt formålet med, om man da ikke rir på de prinsippielle kjepphester.

Cheers!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Valentino skrev:
    Ja, det ante meg... ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    Superfinale..? Nytt opplegg?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kan ikke se noe poeng med en ny finale. Den som får flest stemmer vinner premien.

Hadde det vært bestemt at vinnerlogoen skulle brukes på HFS ville det kanskje stilt seg anderledes, men all den tid det dreier seg bare om å kåre den mest populære er det slett ikke nødvendig med påfølgende valgrunder.

Avstemning avsluttes: september 05, 2009, 02:49:28

Kår en vinner og bli ferdig med det. Det har allerede tatt hele sommeren å komme så langt.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    Puh, endelig et fornuftig utsagn.

G

Gjestemedlem

Gjest
    bjornh skrev:
    Jepps,

og et poeng til i samme slengen.

Folk har fått anledning til å stemme på de TRE logoene de liker best, så den med mest stemmer er den best likte logoen. Så selv om din favoritt fikk mindre stemmer enn du hadde håpet på og en annen stikker av med premien.. tough. :-\

Så lenge det ikke er jukset med stemmegivningen så får vi en verdig vinner, enten det blir måleinstrumentet eller platespillerpinnen.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.174
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Den bensinpumpa i det øverste forslaget; hva har det med hfs å gjøre?

Liker ideen, men reduser størrelsen ned mot det dagens logo har og assosiasjonen min går til bensinstasjoner..

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    VU-meteret vil ikke passe på en T-skjorte. Den øverste er fin, men synes det blir feil med en vinyl arm i 2009. Tredje øverste er både en fin logo og vil passe meget bra på T-skjorter og lignende.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    bjornh skrev:
    Jepps,

Folk har fått anledning til å stemme på de TRE logoene de liker best, så den med mest stemmer er den best likte logoen. Så selv om din favoritt fikk mindre stemmer enn du hadde håpet på og en annen stikker av med premien.. tough. :-\

Så lenge det ikke er jukset med stemmegivningen så får vi en verdig vinner, enten det blir måleinstrumentet eller platespillerpinnen.
    Dette er kriterier som er lagt opp hele veien. Det stadige "ønsket" om å endre reglene underminerer troverdigheten til konkurransen.

P

Parelius

Gjest
    bjornh skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    bjornh skrev:
    Jepps,

Dette er kriterier som er lagt opp hele veien. Det stadige "ønsket" om å endre reglene underminerer troverdigheten til konkurransen.
    Konkurranser har ikke troverdighet, bare en mass tapere.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    orso skrev:
    VU-meteret vil ikke passe på en T-skjorte. Den øverste er fin, men synes det blir feil med en vinyl arm i 2009. Tredje øverste er både en fin logo og vil passe meget bra på T-skjorter og lignende.
    Trodde dette dreide seg om å finne en ny logo til nettsiden HIFIsentralen, jeg men der tok jeg kanskje feil....?

Uansett, mange gode forslag her. Men også mange svært dårlige, ihvertfall som egner seg som logo til denne nettsiden (som jeg trodde var det viktigste). I mine øyne er logoen med koblingen vinyl/CD god, men her vil vel noen av kritikerne si "hva med harddisk-basert musikk da....". Spørsmålet da blir jo hva HFS ønsker å assosiere seg med....

Uansett, dette belyser jo styrkene og svakhetene med demokrati. Med demokrati blir det løsningen "flest stemmer vinner". Kanskje løsningen "gi meg deres forslag og Høvdingen bestemmer" hadde passet selve forumet og deres eiere bedre. Hva vet jeg....

Egentlig bryr det meg lite hva slags logo som står på toppen av nettsiden. Innholdet er vel det viktigste....?

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Anfield skrev:
    orso skrev:
    Trodde dette dreide seg om å finne en ny logo til nettsiden HIFIsentralen, jeg men der tok jeg kanskje feil....?

Uansett, mange gode forslag her. Men også mange svært dårlige, ihvertfall som egner seg som logo til denne nettsiden (som jeg trodde var det viktigste). I mine øyne er logoen med koblingen vinyl/CD god, men her vil vel noen av kritikerne si "hva med harddisk-basert musikk da....". Spørsmålet da blir jo hva HFS ønsker å assosiere seg med....

Uansett, dette belyser jo styrkene og svakhetene med demokrati. Med demokrati blir det løsningen "flest stemmer vinner". Kanskje løsningen "gi meg deres forslag og Høvdingen bestemmer" hadde passet selve forumet og deres eiere bedre. Hva vet jeg....

Egentlig bryr det meg lite hva slags logo som står på toppen av nettsiden. Innholdet er vel det viktigste....?
    +1

Innholdet er viktigst,logo`en har jeg knapt registrert på de årene jeg har vært inne på denne siden.Er ikke derfor jeg er her inne på dette forum,men jeg kan tildels forstå denne "fornyelsen" av HFS,men til hvilken nytte?
    -Er det kun for å ha noe nytt?
    -Er det for å tiltrekke seg nye deltakere?
    -Hva vil evt, den nye logo`en tilføre HFS?

mvh

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.177
    Torget vurderinger
    2
    Konkurransen er over, og jeg ønsker å gratulere "Lassern" med seieren!

Jeg har sendt en PM til Lassern, og han vil motta førstepremien på kr. 5000.

Hans forslag var veldig kreativt, og helt klart en verdig vinner.

Mvh
    Høvdingen

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Når får vi se den nye logoen på nettsiden?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.177
    Torget vurderinger
    2
    Erland skrev:
    Når får vi se den nye logoen på nettsiden?
    Først så må HFS3 bli ferdig utviklet, og det prosjektet vil ta tid. Jeg antar at vi snakker om midten av 2010. Hvilken logo som vil bli benyttet er usikkert, og denne konkurransen ble avholdt for å finne inspirasjon.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gratulerer så mye Lassern, med en krativ logo og en fin premie! :D

Lassern

Medlem
    Ble medlem
    02.01.2009
    Antall liker
    1
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Tusen takk!

Det er veldig stas at så mange likte VU-meteret!
    Til tross for en sterk felles interesse for musikk og teknikken bak, er det neimen ikke lett å skape en logo som alle på HFS kan like og identifisere seg med. Det vises tydelig i alle de forslagene som har vært presentert her, de mange kommentarene som har kommet, og ikke minst i de frodige diskusjonene ellers her på forumet :)
    Litt malurt i begeret er det at Høvdingen synes det er vanskelig å bruke VU-meteret i sin nåværende utforming, men jeg håper likevel logoen kan inspirere til den videre jobben med HFS3 og at den kanskje kan dukke opp igjen i en eller annen form.

Mvh
    Lasse

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å få gratulere. Godt jobba. :)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Lasse med en kreativ VINNER!

Mvh
    Jan P.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.505
    Torget vurderinger
    1
    Lassern skrev:
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Tusen takk!

Det er veldig stas at så mange likte VU-meteret!
    Til tross for en sterk felles interesse for musikk og teknikken bak, er det neimen ikke lett å skape en logo som alle på HFS kan like og identifisere seg med. Det vises tydelig i alle de forslagene som har vært presentert her, de mange kommentarene som har kommet, og ikke minst i de frodige diskusjonene ellers her på forumet :)
    Litt malurt i begeret er det at Høvdingen synes det er vanskelig å bruke VU-meteret i sin nåværende utforming, men jeg håper likevel logoen kan inspirere til den videre jobben med HFS3 og at den kanskje kan dukke opp igjen i en eller annen form.

Mvh
    Lasse
    Gratulerer Lasse!

Før du stapper pengene i baklomma og stikker, -kan du se litt på forslaget mitt her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=37844.msg704518#msg704518

Prøv å bearbeid logoen, slik at skriften blir lesbar i liten størrelse. Eventuelt kan du snu VU-meteret, slik at skalaen kommer i underkant. Da kan det stå "HIFI" på første linje og SENTRALEN på andre. Eller noe sånt.

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.912
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Grattis Lassern!