Diverse Finn annonser

Bokholderen

Medlem
Ble medlem
04.05.2013
Antall liker
4
Sted
Geithus
Torget vurderinger
2
Jeg har pr. i dag flere annonser på Finn hvor jeg forsøker å selge litt Hi Fi, men det jeg lurer veldig på er hvorfor så mange legger annonsene mine til som favoritt, men så få som tar kontakt?

F.eks så selger jeg en McIntosh integrert forsterker, og etter 6 dager på Finn så er det 78 som har lagret den som favoritt, men det er kun 3 stk som har kontaktet meg angående forsterkeren. Vel, egentlig bare 2, for den ene er en som spør en masse uten egentlig å være interessert🤣

Selv så markerer jeg som favoritt kun det jeg er interessert i å kjøpe, og som jeg har sendt forespørsel om. Mulig det er jeg som er rar, at det egentlig er normalt å legge til en hel del som favoritter?😊

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Antall liker
509
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har solgt en god del forskjellig på Finn og responsen har variert veldig, også på det du nevner. Jeg har følelsen av at det er en god del mennesker som lever i en slags drømmeverden på Finn, så når du legger ut attraktive objekter, kan det vel gjerne bli mange favorittmerker.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
10.517
Sted
Oslo
Legger ofte til favoritt på Finn, Ebay etc når noe interesserer meg, men jeg ikke helt er i kjøpsmodus.
Er vel en form for digitalt bokmerke som gjør det lett å finne tilbake.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.358
Torget vurderinger
0
Jeg har pr. i dag flere annonser på Finn hvor jeg forsøker å selge litt Hi Fi, men det jeg lurer veldig på er hvorfor så mange legger annonsene mine til som favoritt, men så få som tar kontakt?
Egentlig er ikke så mange interessert i dine produkter, men finn.no bruker en algoritme som plusser på "favoritt" uten at det er faktiske mennesker som trykker på sitt tastatur....... :unsure:

Bokholderen

Medlem
Ble medlem
04.05.2013
Antall liker
4
Sted
Geithus
Torget vurderinger
2
Det er mye mulig at det ikke er så mange som er interessert, men at Finn har algoritmer som legger på favoritter, det tror jeg ikke noe på. Sorry.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
10.517
Sted
Oslo
Det er mye mulig at det ikke er så mange som er interessert, men at Finn har algoritmer som legger på favoritter, det tror jeg ikke noe på. Sorry.
Enig med demses, tror ikke Finn speeder opp favoritter.
For moro skyld sjekka jeg min Ebay, har ikke brukt den på godt over et år, og fortsatt et 10talls annonser på min watchlist.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.540
det jeg lurer veldig på er hvorfor så mange legger annonsene mine til som favoritt, men så få som tar kontakt?
Jeg legger til som favoritt på objekter jeg følger prisutvikling på. Enten fordi jeg selv eier samme dings eller på sikt søker fange et slikt objekt. Samt finn sender varsel når selger senker prisen som også kan være nyttig ;)

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.831
Torget vurderinger
1
Jeg har en Audi på finn. 66 har den som favoritt. 30 stykker har kontaktet meg...

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.540
:) Ikke alle finnbrukere tar del i en slik kultur. Noen blir irritert, andre fornærmet og de værste bruker masse tid på å forklare hvor teit en er som pruter på priser med argumentasjon at man pruter jo ikke butikkene i Norge eller i nettbutikker.

Om man ikke ønsker pruting har jeg funnet at jeg som kjøper foretrekker utrykket "Fastpris".

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
10.517
Sted
Oslo
Pruting ved brukt handel bør alltid være innafor.
Selger kan alltids høflig avslå.
Og om noe ligger ute lenge uten å bli solgt, har vel selger overvurdert markedet.
Jeg har alltid lagt ut til a price to sell.
Var stort sett fornøyd i salgsøyeblikket, men har nok solgt noen juveler til RIMI pris.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
470
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2

F.eks så selger jeg en McIntosh integrert forsterker, og etter 6 dager på Finn så er det 78 som har lagret den som favoritt, men det er kun 3 stk som har kontaktet meg angående forsterkeren. Vel, egentlig bare 2, for den ene er en som spør en masse uten egentlig å være interessert🤣

Selv så markerer jeg som favoritt kun det jeg er interessert i å kjøpe, og som jeg har sendt forespørsel om. Mulig det er jeg som er rar, at det egentlig er normalt å legge til en hel del som favoritter?😊
Jeg kan nevne et eksempel fra i fjor vinter angående bokmerke.
Da var jeg på jakt etter skisko i min størrelse, av type NNN BC.
I dag er det jo over 4000 treff på skisko, og dessverre er det ikke mulig å spesifisere veldig presist.
Dessverre virket ikke lagret søk tilfredsstillende, så jeg lagret derfor noen favoritter av det jeg var på jakt etter.

Prinsipielt er jeg helt enig med deg, normalt sett bør man lagre søk etter det en søker etter, da får en jo tilsendt det en er på jakt etter.
Men den viktigste grunnen, som allerede er nevnt, er varsel om prisnedgang på det en vil kjøpe.

Topp Bunn