Finnes det en pille...

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
for selvdisiplin?

En pille som forlenger periodene med dyp konsentrasjon i studiene, og som fjerner impulsene som gjør at man til stadighet gjør alt mulig annet enn det man skal og må? Hadde jeg vært lat så kunne jeg skjønt det, men distraksjonene er jo ikke særlig lystbetonte engang... Det kan være ting som å sjekke facebook eller fikse andres pcer, kjedelige greier med andre ord.

Det hadde vært fantastisk med en slik pille, for det er bare to ting som gir resultater; motivasjon og desperasjon. Jeg begynner å nærme meg det siste...
Jeg har vært en mønsterstudent med gode karakterer i mange år, og tre eksamener til ferdig studie burde jo være motivasjon nok til å ikke sitte her og skrive dette, men nå er det uansett sent på kvelden så... Velvel... ;)
 

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.182
Antall liker
307
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Ritalin. Ritalin blir brukt til folk med ADD (konsentrasjonsproblemer)
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Har disse noen negativ effekt på hukommelsen?
 
A

AK27

Gjest
Dexedrin er kanskje det beste, men ikke uten videre tilgjengelig. Om du befinner deg innenfor det normale spekteret ville jeg nok styrt unna. Men nå er jeg verken en ekspert på deg eller psykostimulantia/nootropika. Er nok ikke bare bare å få det utrskrevet heller.
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Hehe, det kan jo hende fastlegen stusser litt hvis jeg ber om piller som inneholder amfetamin og diverse like før eksamen ja. :)

Edit: Det er ikke i ferd med å "gå åt skogen" altså, hvis noen har fått inntrykk av det. Det finnes jo heldigvis effektive memoreringsteknikker som legger ting rett i langtidsminnet. Og god musikk hjelper litt det også.
 
Topp Bunn