Rørutstyr Finnes det noe rør utstyr man kobler mellom preamp/resiver og effektrinn

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.489
Torget vurderinger
2
har denne liggende i skuffen.
https://www.upscaleaudio.com/products/musical-fidelity-x-10-v3

Takket være en liten gain (1-2dB) fungerte det bra mellom RIAA trinn og forsterker, første og fremst pga imedansetilpasning, samt at +2 dB er hørbart!!!.Og lurer en til å tro den har effekt på selve lyden foruten nivå
Vet ikke om e vil ta det steget ,men pris i så fall tenkte du? kan e koble 2stk effektforsterker på denne?
Mente ikke selge denne, kan komme tilnytte og jeg har ikke hjert til å selge noe hifi.. Den kostet 3-4000 kr ny, fås sikkert brukt på ebay og sånn, obs pass på at spenningen passer..

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Skjønner, men det er ingenting galt med å bruke eq for å få til den aller siste finishen. Jeg bruker det selv på innspillinger som blir litt i hardeste laget og så skrur jeg det av (dvs skifter til Bypass Front eller hva det heter) når det ikke trengs.
oki jeg liker igrunnen eq jeg også så helt enig med deg. jeg crosser de av på 80 hz pga rommet størrese her blir bra gang i lyden. toppen ble også mye bedre med og bare gjøre det så. kjøpt meg en strømpadde tar den i bruk og så er jeg ferdig med oppsette mitt!

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
har denne liggende i skuffen.
https://www.upscaleaudio.com/products/musical-fidelity-x-10-v3

Takket være en liten gain (1-2dB) fungerte det bra mellom RIAA trinn og forsterker, første og fremst pga imedansetilpasning, samt at +2 dB er hørbart!!!.Og lurer en til å tro den har effekt på selve lyden foruten nivå
Vet ikke om e vil ta det steget ,men pris i så fall tenkte du? kan e koble 2stk effektforsterker på denne?
Mente ikke selge denne, kan komme tilnytte og jeg har ikke hjert til å selge noe hifi.. Den kostet 3-4000 kr ny, fås sikkert brukt på ebay og sånn, obs pass på at spenningen passer..
oki for jeg var ikke så veldig intresert heller skal jeg være erlig hadde sikker vært morro og testet sånn en gang bare for og se

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.121
Den tammeste "mest innelukka" forsterkeren jeg har hørt er NAD 275BEE, riktignok i kombinasjon med Klipsch som er en kjent dårlig match på NAD.
Kanskje verdt å få prøvd annen effekt?

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
Den tammeste "mest innelukka" forsterkeren jeg har hørt er NAD 275BEE, riktignok i kombinasjon med Klipsch som er en kjent dårlig match på NAD.
Kanskje verdt å få prøvd annen effekt?
Da kan jeg si at jeg forstår kombo med klipsh det er døds dømt til og gå galt,men på dali har naden en nydelig mellomtone flott frekvensrespons og generelt veldig bra til prisen er den uknuselig vil e tro

ps enig i den er litt kløne alene men når man biamper med 2 kommer magien det er to streker under

nordvest

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.05.2007
Antall liker
110
Torget vurderinger
1
Skjønner, men det er ingenting galt med å bruke eq for å få til den aller siste finishen. Jeg bruker det selv på innspillinger som blir litt i hardeste laget og så skrur jeg det av (dvs skifter til Bypass Front eller hva det heter) når det ikke trengs.
oki jeg liker igrunnen eq jeg også så helt enig med deg. jeg crosser de av på 80 hz pga rommet størrese her blir bra gang i lyden. toppen ble også mye bedre med og bare gjøre det så. kjøpt meg en strømpadde tar den i bruk og så er jeg ferdig med oppsette mitt!
Det er bra :) Du har et veldig godt anlegg og det låter helt sikkert aldeles fantastisk!

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
Det er bra :) Du har et veldig godt anlegg og det låter helt sikkert aldeles fantastisk!
Tusen takk :) Ja i mine ører er det sånn e liker musikk skal synge for meg!

nordvest

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.05.2007
Antall liker
110
Torget vurderinger
1
Høres veldig bra ut, kos deg videre med musikken :)

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.671
Sted
Nøtterøy
En god dac og et nettfilter/overspenningsvern kan være en god løsning. Sleit med det samme som du gjør i flere år.
En Essence dac og en Supra nettfilter/overspenningsvern fikset problemet hos meg. Ble faktisk noe helt annet.
Har prøvd rørbuffer også. Ikke å anbefale!

U

utgatt19288

Gjest
Bruffer en er genial liten krets som får ufortjent mye tyn i denne tråden. Bruk av buffer må sees på som et verktøy for å utjevne impedansforskjeller mellom enheter i oppsettet. Hvorvidt selve bufferet er laget av transistor eller rør er revnende likegyldig. Ingen hører forskjell på buffer laget av JFET eller småsignal rør – med mindre vi snakker om jalla kretser som ligger å slenger på ebay.

Har man ikke større impedans forskjeller så er den hørbare effekten også mindre. Når bruker man buffer? Typisk mellom rør forforsterker og transistor effekttrinn med lav inngangsimpedans.

Bor på Nesodden er du i nærheten så kan du komme innom og låne mitt buffer: Musical Fidelity X-10 V3. Jeg bruker det ikke lenger så det bare ligger bare og samler støv. Kjøpte det da jeg hadde nevroser. Jeg hørte ikke noen effekt av greia.

Topp Bunn