Anuz kabelstøtter til rett under 10 000,- for én – 1 – stykk.
Selv om jeg hadde hatt penger som gress, hadde jeg vært pinlig berørt av å ha et sånt produkt.
Synes det er synd rett og slett at seriøse og «edruelige» aktører som Mala selger dette. Bare så det er klart, så har jeg ikke problemer med at pengesterke folk kjøper kostbare luksusprodukter, men disse svindyre hifi-remediene kommer i tillegg med usannsynlige løfter basert på like usannsynlig teknologiske forklaringer. Smaker av uetisk.
Merkenavnet alene ville gjort meg pinlig berørt. "Har du sett den nye Anuzen min" klinger liksom ikke helt bra. Og så blir det bare verre idet man ikke kan forklare virkemåten til nevnte anus, jeg mener "Anuz".
Som elektronikkutdannet har jeg ingen betenkeligheter med å kalle produkter som dette for svindel. Kabelløftere, "eksotiske" kabler, strømrensere, etc. Listen er lang over produkter man enten skal være samvittighetsløs eller overtroisk for å selge.
Dette er ikke bare et etisk problem, men rett og slett en skam for en bransje som har all grunn til å være vitenskapsbasert - og hvorfor forbrukerrådet ikke har satt ned foten for lengst er meg en gåte.
Når det er sagt, så selges det fortsatt tohjulede brannfeller med radiostøy milevis over godkjente grenseverdier, noe DSB er oppmerksomme på, men ikke har klart å gjøre noe med. Det er da snakk om sparkesykler med ladbare litiumbatterier, direkteimportert fra Kina. Bare en digresjon, for å illustrere hvor vanskelig det kan være å stanse uønsket atferd, til tross for et tydelig lovverk.
Denne tråden er for øvrig veldig god lesning.