184 900,- i moms der, altså. Men utsjånad og fine ord driver nok prisen opp, ja. Teak-bransjen er et godt eksempel på det.Hva skal man med målinger når man kan stole på ørene?. Dette skal liksom være en 100watts forsterker , og koster 15900, dvs nær 200 000 om man legger til norsk moms på toppen.
High-end skrapmetall
Vis vedlegget 889947
Vis vedlegget 889950
Vis vedlegget 889951
Jaggu sa jeg smør…..
Forsøkte en gang å få en lyttedemo på noe til flere 100 tusen som var annonsert til salgs og demo i en butikk . Det var er visst uventet spørsmål å få høre og veldig vanskelig å få det satt opp for å høre på det før kjøp. Demoen var bare visuell. Tydeligvis nok av kunder som bare vil betale for noe dyrt og regner med at da blir det bra …Høy pris og ytre design er det som teller…eller?
Helledussen, både skrotnisse og milliardær, sånn går det når man har nok peng til å kjøpe alt man vil ved ethvert innfall. Misunnelig? Bare litt , men er han fortsatt gift med så mye rot i huset?Lørdagsunderholdning noen som vet hvem dette er ?
falt ut et dollartegnene derKrystaller
184 900,- i moms der, altså. Men utsjånad og fine ord driver nok prisen opp, ja. Teak-bransjen er et godt eksempel på det.
Rene Kinder-egget!Å være svindler og sjarlatan er en ting, men Ted Denney virker i tillegg å være en skikkelig drittsekk.
Leica er ikke mellomformat. Det er standardformat 24*36.. Denne linken vil forklare det best. https://www.hasselblad.com/learn/medium-format/Nei, det er det som er så rart. Selv en mellomformat Leica med originalobjektiv koster mindre enn anstendig kabel og en storformatprinter av beste type knapt mer enn en grei PU. Leica selger forsåvidt masse kule og hippe (og svindyre) versjoner av Leica M, men de påstår aldri at bildene blir bedre av det. De skylder på eierglede og samlerverdi.
Leica S3 er digitalt mellomformat, dvs 30x45mm brikke.Leica er ikke mellomformat. Det er standardformat 24*36.. Denne linken vil forklare det best. https://www.hasselblad.com/learn/medium-format/
Usikker på denne forsterkeren, men jeg er generelt skeptisk til å måle forsterkere med høy utgangsimpedans som om de var rene spenningskilder. Det blir litt som å måle forvrengningen som funksjon av strøm på en vanlig forsterker og dømme den nord og ned fordi den påvirker frekvensresponsen. Dette burde Atkinson vite nå synes jeg.Hva skal man med målinger når man kan stole på ørene?. Dette skal liksom være en 100watts forsterker , og koster 15900 USD dvs nær 200 000 om man legger til norsk moms på toppen.
High-end skrapmetall
Vis vedlegget 889947
Vis vedlegget 889950
Vis vedlegget 889951
Jaggu sa jeg smør…..
Forsøkte en gang å få en lyttedemo på noe til flere 100 tusen som var annonsert til salgs og demo i en butikk . Det var er visst uventet spørsmål å få høre og veldig vanskelig å få det satt opp for å høre på det før kjøp. Demoen var bare visuell. Tydeligvis nok av kunder som bare vil betale for noe dyrt og regner med at da blir det bra …Høy pris og ytre design er det som teller…eller?
Javisst pokker S3 hadde jeg glemtLeica S3 er digitalt mellomformat, dvs 30x45mm brikke.
Tja, Frekvensresponsen på en høyttaler er jo også målt ved en fast spenning ,selv om det er strømmen som driver coilen , så når alle høyttaleresresponser relateres til spenning inn er det vel ikke grunn å måle enkelte forsterkere basert på noe annet ?Usikker på denne forsterkeren, men jeg er generelt skeptisk til å måle forsterkere med høy utgangsimpedans som om de var rene spenningskilder. Det blir litt som å måle forvrengningen som funksjon av strøm på en vanlig forsterker og dømme den nord og ned fordi den påvirker frekvensresponsen. Dette burde Atkinson vite nå synes jeg.
Dersom forsterkeren har 0 ohm utgangsimpedans er den en ren spenningskilde. Om den har uendelig høy utgangsimpedans er den en ren strømkilde. I prinsippet er alle forsterkere en plass i mellom (selv om noen skryter på seg negativ utgangsimpedans, noe som strengt tatt er å manipulere definisjonene litt). Dersom en forsterker med resistiv 8 ohm utgangsimpedans driver en resistiv 8 ohms last kan den kalles 50% current drive.Tja, Frekvensresponsen på en høyttaler er jo også målt ved en fast spenning ,selv om det er strømmen som driver coilen , så når alle høyttaleresresponser relateres til spenning inn er det vel ikke grunn å måle enkelte forsterkere basert på noe annet ?
Har så langt ikke hørt om en eneste høyttaler som er tilpasset current drive, men dette vet du mer enn meg om, jeg fant bare denne og det synes å være fler problemer med current driv enn voltage drive. Men nå sporer vi av
Current-Driving of Loudspeakers Book Review | audioXpress
Og finne en bedre plassering enn produsenten?Prøv blød afkobling ikke hård som med spikes.
Har alltid trodd at spikes skal stå med spissen mot underlaget.Lurer på hvor stor oppgradering det er å kutte ut de egnet føttene som er plassert slik produsenten har konstruert den, til random plassert spikes midt under
Vis vedlegget 890355
Dette er noe helt nytt og magiskHar alltid trodd at spikes skal stå med spissen mot underlaget.
Jeg velger å tro at mekanisk avkobling er i varetatt hos dCS.Vanskelig å unngå spikes på en del Sonus faber-modeller f.eks.
Man burde kunne forlange at et apparat prissatt som en dCS har det mekaniske i orden.
Men i tweakeland der kan at gå an
Der er de like tøysete og rare alle mann
Når det gjelder strømforsyningen derimot, har de nok en lang veg å gå før de får det til på en skikkelig måteJeg velger å tro at mekanisk avkobling er i varetatt hos dCS.
Tenker mer på denne versionen: They´re coming to take me away, HA HA, they´re c...............Hele tråden her kunne jo brukt The Beatles Magical Mystery Tour som soundtrack
We're coming to take you away
Du er inne på noe der. Prismet jeg brukte til å ta profilbildet mitt må jo har ypperlige egenskaper til å få frem de spektrale verdiene i lydbildet ved å fordele frekvensene over hele lydbildet på en jevn måte. Jeg kunne kjøpe flere av dem og selge dem med bra mellomlegg.Fant disse i huset, hvor mye kan jeg selge de for tror dere. Tenker de kan åpne opp lydbildet, senke skuldrene og gi engasjement og hvile.
Du må bare legge de i en pen boks og kalle de noe aduiofilt noe, så er det bare fantasien som setter grensen på prisen!Fant disse i huset, hvor mye kan jeg selge de for tror dere. Tenker de kan åpne opp lydbildet, senke skuldrene, gi engasjement og hvile.
Vis vedlegget 890916
Selges som par, da de fungerer best i stereo.Du må bare legge de i en pen boks og kalle de noe aduiofilt noe, så er det bare fantasien som setter grensen på prisen!