Audiophile-Arve
Æresmedlem
Ny rekord, det der.
Klart det, tenk for et løft det gir lyden. Klarer ikke engang forestille meg hvor sort den bakgrunnen må bli.Er det noen som faktisk er så skutt i huet at de kjøper kabler til en mill...???
Den blir nok ikke stående så lenge.Ny rekord, det der.
Hehehe, lukter jeg popkorn?Et eksempel på aavik amp:
Aavik P-280 | Audio Group Denmark
audiogroupdenmark.com
En "noname" forsterker med det jeg går ut ifra er de samme modulene som ovenstående:
Amplifiers Archives
blaze-audio.com
Førsnevnte, mye vissvass og "moderne" 7-segment display, og visstnok en "1-bit DAC" for å "gjøre den analoge lyden mer analog"...? Pris? 160K NOK.
Sistnevnte har altså integrert DSP og Dante som optional, koster hele 20K NOK..
Nok et eksempel på hva man må betale for state of the art teknologi, og hva det koster for et sirkus. Får samme chipper fra f.eks. Storm-audio med 8 kanaler, fortsatt mye rimeligere enn 2 kanalers aavik.
Helt til de introduserer diamanter for "a sparkling listening experiense"Men slipper bekymre seg for at oppgraderingsspøkelset kommer snikende da
Hvilke facts kommer tullepris kabelprodusentene med da , lengden og fargen?Reklamen er jo for å fange oppmerksom het og helt forståelig det
Selv kjøper jeg ikke noe uten reine facts og spec .Det kan de ikke lyge om
Aavik målte så dårlig at Stereophile anså forsterkeren som defekt. Det ble lovet nye målinger av annet eksemplar, men de kom aldri… hvorfor det mon tro , kan de ikke engang sette sammen ferdige moduler???Et eksempel på aavik amp:
Aavik P-280 | Audio Group Denmark
audiogroupdenmark.com
En "noname" forsterker med det jeg går ut ifra er de samme modulene som ovenstående:
Amplifiers Archives
blaze-audio.com
Førsnevnte, mye vissvass og "moderne" 7-segment display, og visstnok en "1-bit DAC" for å "gjøre den analoge lyden mer analog"...? Pris? 160K NOK.
Sistnevnte har altså integrert DSP og Dante som optional, koster hele 20K NOK..
Nok et eksempel på hva man må betale for state of the art teknologi, og hva det koster for et sirkus. Får samme chipper fra f.eks. Storm-audio med 8 kanaler, fortsatt mye rimeligere enn 2 kanalers aavik.
Vel, man betaler jo ikke akkurat for hverken kvalitet eller teknologi der da. Så at de ikke klarer å sette sammen noen ferdig oem-moduler skulle jo ikke overaske, ble vel for komplisert sammenlignet med de tesla coilzene de skal ha over alt som ikke gjør noe annet enn å muligens lage jordingslooper.Aavik målte så dårlig at Stereophile anså forsterkeren som defekt. Det ble lovet nye målinger av annet eksemplar, men de kom aldri… hvorfor det mon tro , kan de ikke engang sette sammen ferdige moduler???
Aavik Acoustics U-380 integrated amplifier Measurements
Sidebar 3: Measurements John Atkinson's measurements of the Aavik U-380 integrated amplifier appeared to indicate that the amp had suffered damage, perhaps during shipping. Aavik U-380 measurements will be published as a follow-up review in a future issue.Jim Austinwww.stereophile.com
Hvordan overbeviser man en potensiell kunde at gull leder bedre enn kobber?Har banken ringt og varslet om at kontoen er full? Fortvil ikke, hjelpen er ikke langt unna:
Vis vedlegget 987160
At det er dyrere og "ser bedre ut", og ikke minst mer "audiofilt" overbeviser nok for den kjøpsgruppen de har som mål der.Hvordan overbeviser man en potensiell kunde at gull leder bedre enn kobber?
Ved å påstå at gull leder musikk bedre enn kobber (hvem bryr seg vel om strøm?), og ved å hevde at dersom gull hadde vært billig ville alle brukt det. Dessuten kan man jo støtte seg på myten om at sølv låter lyst, og kobber er jo billig. Man får jo det man betaler for.Hvordan overbeviser man en potensiell kunde at gull leder bedre enn kobber?
Overså de Tesla Coilzene?and he opened up the case to look for loose wires; none were found.
Virker litt sånn ja..Overså de Tesla Coilzene?
Nordost skal ha kred for merkevarebygging -- der må de vel være i øverste divisjon?Har banken ringt og varslet om at kontoen er full? Fortvil ikke, hjelpen er ikke langt unna:
Vis vedlegget 987160
Selv har jeg snekkret mang en kabel og gjør enda selv,,, ikke av hva som helst . Selektert fra beldens IMB spec . Derfor intressrer meg for fabrikanter som har gjerne ideer filosofier og viser litt til produksjon og mer ,,,det gjelder allt hi fi foresstenHvilke facts kommer tullepris kabelprodusentene med da , lengden og fargen?
Korleis høyrest gull ut?Ved å påstå at gull leder musikk bedre enn kobber (hvem bryr seg vel om strøm?), og ved å hevde at dersom gull hadde vært billig ville alle brukt det. Dessuten kan man jo støtte seg på myten om at sølv låter lyst, og kobber er jo billig. Man får jo det man betaler for.
Mye av den vanlige swadaen der da.Selv har jeg snekkret mang en kabel og gjør enda selv,,, ikke av hva som helst . Selektert fra beldens IMB spec . Derfor intressrer meg for fabrikanter som har gjerne ideer filosofier og viser litt til produksjon og mer ,,,det gjelder allt hi fi foressten
Cardas var helt nytt for meg , fikk en jobb av en venn for reterminering ,,, dette var ikke ev vanlig kabel I tell , hverken å terminere eller lytte til .
Cardas feks idikerer farven kabelens navn samt preging i tillegg, lengder må jo absolutt være aktuellt og options
Her er en link til carda plant , de har så godt som kontroll på allt,, til med produksjon av kobberet selv etter å huske
Her er liten innføring fra anerkjente cardas ,,sin egen patenterte matched propagation condunctors " bla og som og leverer rene terminaler til hi end amplifiers og mye annet
Deep Dive | Cardas Audio
Detailed information about Cardas Audio, covering topics such as Matched Propagation, cable constructions, Golden Ratio scaled conductors, cable break in, cable burn in, and a brief history of the audio cable. Want a little information about Cardas? Well here's a lot.www.cardas.com
Mye av den vanlige swadaen der da.
Her kommer facts
MEASUREMENTS: NB Cables "The Vigilante", Raymond Cables, Canare 4S11, Slinkylinks Silver Speaker Cables. (And related thoughts on audiophile "snake oil".)
A blog for audiophiles about more objective topics. Measurements of audio gear. Reasonable, realistic, no snakeoil assessment of sound, and equipment.archimago.blogspot.com
Benchmark Studio&Stage™ StarQuad XLR Cable for Analog Audio
BENCHMARK STUDIO&STAGE™ ANALOG XLR CABLES Benchmark Studio&Stage™ Analog XLR Cables combine the best cable, connectors, and construction techniques in order to offer performance that meets the demands of world-class studios, while providing the strength and reliability required for stage...benchmarkmedia.com
Star Quad Cable Demonstration - Video
Star-Quad Cable - Video Demonstration Benchmark has recorded a lab demonstration that shows what happens when a standard two-wire cable is exposed to common sources of magnetic interference. You will be able to hear the interference, see it on an oscilloscope, and view its spectrum on an FFT. A...benchmarkmedia.com
Ja jeg bruker Canare starquad XLR mellom preamp og poweramp
Har du? lest og forstått?Ps leste du om opprinnelsen til cardas og om patenterte matched propagation condukctors "?[/URL]
Må jo bringe noe helt nytt til bordet denne teknologien....They preserve low level detail, leading edge integrity and accurately preserve the heart, soul and emotion in the music. Matched Propagation technology brings unprecedented clarity and realism to your listening experience. Matched Propagation technology can be found in all cables in our Clear product line, and in our Parsec Interconnect.
Jeg klarte det kunststykke å stikke hull på tromme hinna med en q tips etter en dusj og håndkle etterpå
Jeg har lest om founderen og hans tekniske bak grunn , opp bygging og produksjon inngir og tillitHar du? lest og forstått?
Hva sier den patenten for deg? Hvilke forbedringer (objektive) gir dette i hifi sammenheng?
Må jo bringe noe helt nytt til bordet denne teknologien....
Dette er helt klart bare tull, det er faktisk det motsatte som er sant. Det er selvfølgelig ting man tror man hører, men som ikke lar seg måle fordi det faktisk ikke eksisterer. Da er man imidlertid inne på fagfeltet psykoakustikk.Ikke allt kan måles , her ett sitat fra en guru"
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear. Let your ears be your guide."
Du tenker på kunstig intelligens ,,,den er ikke lurere en dem som laget den ,,et godt eksempel er tinnitus
Hjernen er genial, men samtidig veldig dum
Snakk for deg sjæl!et godt eksempel er tinnitus
Hjernen er genial, men samtidig veldig dum
Tenkeøvelse: En CD består av digitale opptak som måler amplituden av bølgeformen 44100 ganger pr sekund med 16 bits oppløsning pr målepunkt i to kanaler. Det er alt som er der. Hvis noe ikke kan måles med 16 bits oppløsning og 44.1 kHz samplerate kan det ikke være tilstede på opptaket. En typisk målerigg for komponenter og romakustikk har langt høyere oppløsning, gjerne 24 bits og 96 kHz. Hvis noe ikke kan være til stede på opptaket og heller ikke kan registreres av målinger med langt høyere oppløsning, hva er det da?Ikke allt kan måles , her ett sitat fra en guru"
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear. Let your ears be your guide."
Du kan outsmarte hjernen ved å trene den opp, du lager nye baner i hjernenDu tenker på kunstig intelligens ,,,den er ikke lurere en dem som laget den ,,
Samtidig er den mennesklige hjerne så lur at du ikke out smarter den ,,,eller det finnes noen som tror på det
Ikke meg
Den kompenserer for avik automatisk ,,så som den styrer hele kroppen og dens funksjoner
Da er det helt klart kvalifisert til en Audiofil opplevelse........Hvis noe ikke kan være til stede på opptaket og heller ikke kan registreres av målinger med langt høyere oppløsning, hva er det da?
Dette er nonsens og irrelevant tull i Audiosammenheng.Klassisk kabelmarkedsføring, som å blande in transmisjonslinjeteori som gjelder G og MHz men totalt irrelevant for Audiofrekvenser..Ps leste du om opprinnelsen til cardas og om patenterte matched propagation condukctors "?