Ja det er fuldstændigt rigtigt seriøse firmaer som Bruel og Kjær og Radiometer lader deres apparater står med strøm på i mindst 48 timer inden justering og støjmålinger, og typisk er der også kørt en indbrænding i klimaskab over mange dage inden slutjustering . ellers er det helt umuligt at få et stabilt resultat
Hvordan ved jeg dette , det ved jeg fordi jeg har været ansat i begge firmaer og bl.a har lavet disse målinger og justeringer.
Og taler vi om hifi så er der ingen tvivl om at opvarmning på nye eller apparater som har været slukket har betydning for lyden det stabiliserer sig også her først efter 24 -48 timer eller mere.
Og det er også vigtigt her at forstår at selv kabler er en kombination sammensætning af ganske almindelige passive komponenter og derfor virker og reagere som sådan.
Faktisk er det vigtigt at forstå at alt det som mange ser som "hokuspokus" det er overhovedet ikke "hokuspokus" men velkendt stof i i seriøse måle-firmaer.
Det som diskussionen snarer gå på er om disse uendelig små måleforskelle faktisk er hørbare, rent teoretisk burde de typisk ikke være det.
Men min mening er at det er de nogle tilfælde, men ikke nødvendigvis i alle, det er det som som jeg kalder stukturen i audio-signalet , en struktur vi alle genkender når den er rigtig , men også genkender når den er forkert.
En struktur som kan genkendes igennem et åbent vindue eller dør.