Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.686
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil ikke utelukke at den ekstra filtreringen på strømforsyningen har en effekt. Man kan selvsagt spørre hva det i så fall sier om sårbarheten for strømstøy i den aktuelle komponenten, designet av strømforsyningen fra produsentens side, og hvorfor produsenten ikke har kostet på seg de relativt få kronene som skulle til for å bygge inn en strømforsyning i apparatet som er i stand til å leve opp til komponentens PSRR uten å skape hørbar støy og forvrengning. Dette er likevel i en helt annen kategori enn det meste av T&T som ellers henges ut (med rette!) i denne tråden.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.377
    Jeg vil ikke utelukke at den ekstra filtreringen på strømforsyningen har en effekt. Man kan selvsagt spørre hva det i så fall sier om sårbarheten for strømstøy i den aktuelle komponenten, designet av strømforsyningen fra produsentens side, og hvorfor produsenten ikke har kostet på seg de relativt få kronene som skulle til for å bygge inn en strømforsyning i apparatet som er i stand til å leve opp til komponentens PSRR uten å skape hørbar støy og forvrengning. Dette er likevel i en helt annen kategori enn det meste av T&T som ellers henges ut (med rette!) i denne tråden.
    Strømkvalitet og rene strømforsyninger er det jeg har satt mest fokus på de siste 10-årene. Og det er nok LMC som har inspirert meg. Uten å gå til de ekstreme skrittene han har gjort.

Alt med strøm, fra begynnelse til slutt påvirker i høyeste grad lyden fra hermetisert musikk hvor det skal et støpsel i veggen.
    Jeg er blant de heldige; har en trafokiosk rett utenfor hagegjerdet (20 meter fra husveggen). Jeg er første på linja, har alltid 238V i stua, ingen støyplager. Da er utgangspunktet bra. Men så har jeg en 16Akurs, egen Iso trafo på preamp, egenprodusert nettkabel av den sorten som aldri kan selges i en butikk, så Large Bybee på 230V siden av trafo, så Music Rails som siste filtrering. Og da har jeg i kjeden min gitt Music Rails det aller beste utgangspunktet. Sånn er tankegangen min.
    Du kan i utgangspunktet aldri filtrere for mye når det gjelder ren strøm, Imo. Dette har ingenting med at eksterne trafoer og filtre funker dårlig sammens med f.eks effekt sterke sluttrinn, at de struper dynamikken etc, da er det ikke "ren strøm" som er problemet, men andre ting.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Hmmmm... alternativ og alternativ... first hand info.... en bekjent hadde fremskreden lunge/lymfekreft - gitt opp av det norske helsevesenet ... kontakter i Kina...800 000 senere er han tilbake helbredet via kinesisk kunnskap og er i dag full propell ... på høyde med trommeslageren i den siste videoen jen postet i hva-du-vet-tråden...
    Hva bestod behandlingen i Kina i?

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Det kan hende at det er noe annet enn min hobby.
    Tror ikke du trenger å lure på det.
    Salgsfolk med blomsterspråk er jo ikke noe nytt man må forholde seg til i hverdagen.
    Hver mann sin egen verdi, uten dermed å si at nøktern lære ikke har noe for seg.
    Når man kommer inn på sitt eget kunnskapsdomene, ser man jo fort at mye av markedsføringsformidlingen er både unyansert og direkte feil. Men mottakere med denne kunnskapen er normalt heller ikke i kundegruppen. Skal man da utvikle for de to som har peiling eller 200 lekfolk?
    Det kommer jo an på om det er profitt eller gode produkter man utvikler.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Utvikling av gode produkter som ikke selger er jo en edel sak - bare synd man isåfall fort kan gå konkurs for det er jo kundene man lever av....

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Har dere vurdert følgende problemstilling;
    Man (de siviliserte) oppdager en stamme i jungelen som aldri har sett sivilisasjonen (oss lettlurte).
    Deretter sender man inn noen misjonærer som skal opplyse og (be)lære stammen om vår religion og kultur.
    Spørsmålet blir vel da om dette blir et fremskritt eller om stammen levde et bedre liv som hedninger som tilber (kabel)yppersteprester?
    Tenke selv og styre klar er jo noe som indianere i denne stammen ikke kan håndtere....
    Disse indianerne trengte vel strengt tatt ikke å bytte ut sin religion med en ny. Det blir litt som å ha en total hangup på ett latterlig tweak, men i stedet for å bli opplyst om det meningsløse ved tweaket i stedet få det erstattet med et nytt og enda mer meningsløst og latterlig dyrt tweak.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Utvikling av gode produkter som ikke selger er jo en edel sak - bare synd man isåfall fort kan gå konkurs for det er jo kundene man lever av....
    Hvis produktene ikke selger, og de er greit tilgjengelige osv, så er de vel strengt tatt ikke spesielt gode. De kan være brilliante på én ting, men de mangler trolig noe som gjør at folk ikke vil ha dem. Å tre sin egen definisjon på hva et godt produkt er nedover ørene på folk er jo heller ikke akkurat en sikker vei til suksess.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Hvis produktene ikke selger, og de er greit tilgjengelige osv, så er de vel strengt tatt ikke spesielt gode. De kan være brilliante på én ting, men de mangler trolig noe som gjør at folk ikke vil ha dem. Å tre sin egen definisjon på hva et godt produkt er nedover ørene på folk er jo heller ikke akkurat en sikker vei til suksess.
    Enig, men hvis man snur problemstillingen på hodet så virker det å være uforståelig for ekspertisen at utvelgelseskriteriene ikke er de samme for den gemene hop som for de få spesialistene. Noen ganger så fortoner dette seg nesten som litt ‘enfoldig’ mhp. mangelfull selvinnsikt ???

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Det er viktig å forstå forskjellen på teknologi og produkter. Det er først når man lager produkter folk har lyst på at det åpner seg en mulighet til å putte bra teknologi inn i dem.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Hmmmm... alternativ og alternativ... first hand info.... en bekjent hadde fremskreden lunge/lymfekreft - gitt opp av det norske helsevesenet ... kontakter i Kina...800 000 senere er han tilbake helbredet via kinesisk kunnskap og er i dag full propell ... på høyde med trommeslageren i den siste videoen jen postet i hva-du-vet-tråden...
    Nevner først at jeg hadde anledning til å følge hele denne prosessen også i fokant, hva som ble gjort her.
    Kortversjonen er at man starter med å skifte blod. Er usikker på rekkefølgen i de neste steg men han hadde med all dokumentasjon fra Norge som dannet grunnlag for behandlingen. I prosessen ble det stukket inn glødende eller supernedljølte nåler (usikker på rekkefølgen og tidsrammer) direkte i alle registrerte svulster og etterhvert ble det sprøytet cellegift i de samme. Det er så eksakt som jeg kan gjengi det men formen er i dag, og ganske raskt etter behandlingen - utrolig bra og like bra som før. Vedkommende er i 40 årene. Men, det er en grense for hvor sent i forløpet denne prosessen kan gi slike resultater. Jeg kjente en annen som forsøkte samme behandling men det var da for sent og det gikk ikke bra for hans del.

Kineserene er jo svært langt framme på vanlig kreftbehandling og: https://www.kreftforeningens-blogg.no/2018/04/protonbehandling-ny-stralebehandling-for-kreft/

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.653
    Bybee Music Rails er noe annet enn den Bullet’en jeg viste. Det er en liten filterdings til strømforsyninger. Den inneholder faktisk noen aktive komponenter: en opamp, en spenningsregulator, en annen integrert krets, og et par dioder i tillegg til noen kondensatorer og motstander.

Vis vedlegget 540739

Umiddelbart ser den ut som en kapasitansmultiplikator som setter en virtuell ekstra glattekondensator over strømforsyningen. Mye av kretsen er nok nødvendig for å kunne drive opampen fra ukjent railspenning.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Capacitance_multiplier#Operational_amplifier_based
    Capacitance Multiplier Power Supply Filter

Korreksjon: Jack Bybee står selv som oppfinner. https://patents.google.com/patent/US7521990
    Jeg fandt at der skulle være 470 uf på udgangen for bedste lyd. Senere skrev opfinderen til mig at jeg skulle prøve det. All ready been there tried that. Blev aldrig nogen stor gevinst næsten modsat.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.653

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Nevner først at jeg hadde anledning til å følge hele denne prosessen også i fokant, hva som ble gjort her.
    Kortversjonen er at man starter med å skifte blod. Er usikker på rekkefølgen i de neste steg men han hadde med all dokumentasjon fra Norge som dannet grunnlag for behandlingen. I prosessen ble det stukket inn glødende eller supernedljølte nåler (usikker på rekkefølgen og tidsrammer) direkte i alle registrerte svulster og etterhvert ble det sprøytet cellegift i de samme. Det er så eksakt som jeg kan gjengi det men formen er i dag, og ganske raskt etter behandlingen - utrolig bra og like bra som før. Vedkommende er i 40 årene. Men, det er en grense for hvor sent i forløpet denne prosessen kan gi slike resultater. Jeg kjente en annen som forsøkte samme behandling men det var da for sent og det gikk ikke bra for hans del.

Kineserene er jo svært langt framme på vanlig kreftbehandling og: https://www.kreftforeningens-blogg.no/2018/04/protonbehandling-ny-stralebehandling-for-kreft/
    Men er dette noe du tenker på som en slags alternativ behandling? For meg virker det som at Norge ikke er verdens fremste land på alle typer medisin, men at vi allikevel ikke anser alt vi ikke driver med i Norge som overtro og sjamanisme.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.961
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Et lite blogginnlegg fra Dr. Mark Waldrep
    Audio Honesty | Real HD-Audio
    Går mer på avsløring av tweaks enn noe annet
    So a few hours later, up pops the same post with a lengthy response to my “haha” response from a fellow member of the FB group letting me know how wrong I was and asking whether I had heard the cable demo at the recent AXPONA show? I hadn’t at the recent show but I have in the past. In fact, if I visit demo rooms extolling the benefits of $4000 power cords (or even $50 ones), I’m usually recognized and the demos take a distinctly different trajectory. The presenters and the companies they work for can’t handle the truth. The individual that responded to my laugh, detailed how he had been in the demo room of company X and was “blown away” at the difference he — and his wife — heard when the cheap cable was swapped for the company’s top of the line cable. There was not doubt in his mind that the expensive cable produced better sound. It was not subtle. How could I laugh at his claim when the pricey cable clearly performed better?

The truth is I so believe him! I’m sure that he heard better sound when that vendor’s cable was used — just like the times that I’ve experienced the same phenomenon at trade shows in the past — including AXPONA or the show that the LA&OC Audio Society put on last summer in West Covina (the one that resulted in me getting kicked out of the society because I exposed the fraudulent demo of a cable vendor!) The fact is the audiophiles visiting these rooms and experiencing the demos ARE hearing actual differences! But the differences are not caused by the power cables! They are part of the “slight-of-hand” that these seasoned “magicians” perform during every show.

It took some detective work to figure out how they’re doing it but I’ve seen it in person and confirmed these methods with others who have experienced the same things. You might ask why would a cable or accessory company feel the need to fake the performance of their products? Why wouldn’t they simply depend on the science to establish the superiority of their products? Well, the cable business — like the entire audio industry — is making huge profits by faking things — and no one is calling them on their fraud! Some of the major brands of cables are making tens of millions of dollars annually! They’re fooling thousands of audio enthusiasts into spending stupid amounts of money of bogus cables and other other nonsensical devices or processes.

Here are a couple of documented “tricks” that demonstrators have pulled:

The expensive power cord is always played louder – The presenter will increase the volume when their pricey cord is inserted. When the cables are swapped, the volume is increased using a remote control hidden in their pocket. Carefully look at the amplitude readout on the preamplifier. This is what I — and another observer — confirmed was happening at the LA&OC event. The society president endorsed the fraud!The music played from their demo disc has multiple copies of the same music selection – this method is pretty clever and took a little sleuthing to figure out. As a former mastering engineer, I know how easy it is to subtly alter the EQ or volume of different tunes — that’s an essential part of the job. However, to include multiple copies of the same tune on a single disc AND play the better sounding tracks (which have been mastered louder and brighter EQ) when demoing an expensive cable is pretty sneaky. But I’ve seen it done. Why do you think they never let attendees offer their own discs during the demos…I’ve offered my recordings and been flatly rejected every time.
    So it is highly unlikely that you will ever hear a legitimate cable demo at trade show or online. There’s simply too much at stake…too much money! These companies have to pay for advertising in the big audio magazines and support the frequent “special cable issues”, which always contain ridiculous reviews full of nonsensical statements. Have you ever read a negative cable review in a special issue? I haven’t.

As an industry, we don’t do very well in the honesty department. The amount of misinformation and outright lies is shocking to those of us that have spent our careers working in audio recording. I will refrain from naming specific companies but you know who they are. Don’t waste your money on power cords or other accessories that have no value in your system.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.022
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jaja... som det heter her omkring... "Intet er nytt under kjolen".... eller på amerikansk.... "There's a sucker born every minute!.."

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Et lite blogginnlegg fra Dr. Mark Waldrep
    Audio Honesty | Real HD-Audio
    Går mer på avsløring av tweaks enn noe annet
    Det mest fascinerende er at når han avslører juks som påfører en gruppe mennesker enorme unødvendige kostnader så går det samme miljøet til det skritt å utestenge ham slik at han ikke lenger kan informere dem effektivt om svindlere han avslører...

anigif_enhanced-buzz-5303-1441307322-12.gif

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0

Men er dette noe du tenker på som en slags alternativ behandling? For meg virker det som at Norge ikke er verdens fremste land på alle typer medisin, men at vi allikevel ikke anser alt vi ikke driver med i Norge som overtro og sjamanisme.
    Innlegget mitt var todelt. Jeg bare la til linken om den nye stråletekninkken utviklet i Kina for å vise at de også forsker mye på "allmennmedisin".

De "alternative" behandlingen jeg beskrev mht Kina virker som er en "komplementærløsning" der det benyttes både allmen og alternativ kunnskap.

Steve Jobs stod fast på alternativ og det gikk jo ikke så bra som vi vet.

I Japan starter man etter sigende alle typer sykdomsbehandlinger med alternativ medisin men når det ikke fører frem går man over til klassisk medisin. Det virker som om det kan være noe lignende i Kina.

Etter å ha fått noe innsikt i problemstillingen kreft er jeg usikker på eksakt hvilke områder Norge skal være langt fremme på. Et stort rot , manglende og effektive fremdriftsrutiner og alt for stor treghet i "PRE"*fasen.*Ser nå at privatklinikker tilbyr diagnostisering av feks tarmkreft "på dagen" mens offentlige sykehus kan bruke fler måneder på det samme.

Alternativ kreftbehandling i Norge tror jeg knapt tilbys. Prisen for å feile er nok alt for høy.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Innlegget mitt var todelt. Jeg bare la til linken om den nye stråletekninkken utviklet i Kina for å vise at de også forsker mye på "allmennmedisin".

De "alternative" behandlingen jeg beskrev mht Kina virker som er en "komplementærløsning" der det benyttes både allmen og alternativ kunnskap.

Steve Jobs stod fast på alternativ og det gikk jo ikke så bra som vi vet.

I Japan starter man etter sigende alle typer sykdomsbehandlinger med alternativ medisin men når det ikke fører frem går man over til klassisk medisin. Det virker som om det kan være noe lignende i Kina.
    Jeg får ikke helt tak i hvilken del av dette som bryter med etablert vitenskap på området. Ofte ligger ikke konflikten i valg av behandlingsmetode, men heller at helsevesenet ikke får behandle pasienten fordi vedkommende skal bruke tid på alternative metoder først fordi han/hun har funnet masse positivt om dette på nettet, også ender det dessverre som oftest som det gjorde med Jobs og mange andre.

Etter å ha fått noe innsikt i problemstillingen kreft er jeg usikker på eksakt hvilke områder Norge skal være langt fremme på. Et stort rot , manglende og effektive fremdriftsrutiner og alt for stor treghet i "PRE"*fasen.*Ser nå at privatklinikker tilbyr diagnostisering av feks tarmkreft "på dagen" mens offentlige sykehus kan bruke fler måneder på det samme.

Alternativ kreftbehandling i Norge tror jeg knapt tilbys. Prisen for å feile er nok alt for høy.
    Jeg er selv kreftpasient. 4. januar ble det tatt et CT-bilde ved en annen anledning uten at det forelå noen mistanke om noe slikt. 8. januar ringte legen meg og ba meg komme på en hastetime 9. januar. På morgenen den 9. januar ble jeg oppringt fra lungepol på sykehuset med beskjed om at jeg hadde fått time der den 10. januar. På dette tidspunktet ble jeg ført inn i pakkeløp for lungekreft. Dette krever at pasienten skal være utredet innen 1 måned, og dette klarer de vanligvis. Det ble heretter tatt prøver fortløpende, både PET-CT, bronkoskopi og biopsi. En drøy uke senere, altså ca 20. januar, hadde de svar på prøvene og hadde bekreftet at jeg hadde lungekreft. Den 4. februar ble jeg operert.

Hvor mye raskere kunne/burde de gjort det? Hva ville blitt bedre om dette hadde gått enda raskere? Og hvilket land mener du har et helsevesen som utfører dette raskere?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.591
    Torget vurderinger
    23
    Hvor mye raskere kunne/burde de gjort det? Hva ville blitt bedre om dette hadde gått enda raskere? Og hvilket land mener du har et helsevesen som utfører dette raskere?

Jeg fikk mistanke om at noe var galt en onsdag i juli måned for en del år siden nå. Ringte min fastlege dagen etter, fikk time fredagen - han ordnet ultralydundersøkelse påfølgende mandag kl. 09.00 på Aker Sykehus. Deretter time hos spesialist tirsdag, som konstaterte at noe var galt. Fikk tilbud om operasjon torsdag to dager etter, noe jeg selv dyttet frem i tid av jobbmessige grunner - slik at det ble påfølgende mandag i stedenfor.

Kunne altså vært ferdig undersøkt av fastlege på en dags varsel, deretter undersøkt, diagnostisert og ferdig behandlet på fire - 4 dager!!! I juli måned!
    Nå ble det 11 dager på grunn av min egen toskeskap...

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.653
    Har været igennem prostata kræft. Må sige det har foregået super proffessionelt her i København

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    Skal bli spennende å se hvordan dette blir tilbakevist av alternative fakta...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.268
    Sted
    Smurfeland

Jeg fikk mistanke om at noe var galt en onsdag i juli måned for en del år siden nå. Ringte min fastlege dagen etter, fikk time fredagen - han ordnet ultralydundersøkelse påfølgende mandag kl. 09.00 på Aker Sykehus. Deretter time hos spesialist tirsdag, som konstaterte at noe var galt. Fikk tilbud om operasjon torsdag to dager etter, noe jeg selv dyttet frem i tid av jobbmessige grunner - slik at det ble påfølgende mandag i stedenfor.

Kunne altså vært ferdig undersøkt av fastlege på en dags varsel, deretter undersøkt, diagnostisert og ferdig behandlet på fire - 4 dager!!! I juli måned!
    Heh. Jeg ble først undersøkt av fastlege som fattet mistanke om at noe var galt etter noen blodprøver, og forberedte en annen prøve. Men så ble det avlyst fordi legen mente at det "sikkert ikke var noe allikevel" hvis jeg husker riktig. Uansett ble det først fattet mistanke og oppfølgende prøve som jeg skulle ha, ble avlyst.

Så noen måneder etter ble jeg hasteinnlagt og operert samme kveld, med påfølgende operasjon en måned etter. Etterfulgt av en periode med cellegiftbehandling fra Helvete. Må bare si oppfølgingen og behandlingen jeg har fått etter at ting ble utredet og diagnostisert har vært fantastisk bra i alle instanser, men jeg er fortsatt litt ambivalent ifht. fastlegens behandling av dette. Vedkommende var uansett bare vikar for min egentlige fastlege og har gått videre til noe annet nå.

Det jeg derimot syns det skorter litt på er hjelp til å takle det psykiske ved å ha vært gjennom alvorlig sykdom. Tror mange kunne hatt nytte av en time hos psykolog i etterkant for å avdekke eventuelle behov for hjelp til å takle angst og andre ting som kanskje må bearbeides. Hadde nok takket ja til en sånn time jeg også hvis det ble tilbudt, selv om det går ganske greit med meg sånn sett.

Snickers-is Jeg ønsker deg rask og god bedring. Fuck kreft.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Skal bli spennende å se hvordan dette blir tilbakevist av alternative fakta...

Flott at det fungerte bra for deg Snikkers. Ikke alle er så heldige men dette har gjerne i noen grad hvilk/et/e sykehus man "benytter".

Bistår nå i en prosess med annen type kreft hvor jeg har first hand info om progresjonene. Diagnostisering og tiltak har tatt alt for lang tid og svulsten har doblet seg i størrelse fra diagnose til 1. behandling.
    Gidder ikke bruke mer tid på dette men du kan jo ta deg tid til å lese denne om denne svært dødelige og utbedte kreftformen: https://www.nrk.no/norge/bruker-et-halvt-ar-pa-a-pavise-dodelig-kreft-1.12173150

Opp igjennom årene har jeg kjent 13 personer som har fått diagnosen kreft, 5 av de har falt fra, den yngste, en jente på 9 døde av blodkreft.

Gidder ikke bidra til å gjøre dette til en diskusjon om kreftkompetanse i Norge men tilbake til utgangspunktet, han som reiste til Kina ble helbredet til tross for at han var helt gitt opp her. Han insisterte selv på å få den høyeste cellegiftdosen som er blitt gitt i Norge i regi av vårt helsevesen. Det løste ingenting annet enn at han mistet mye av hørselen.

Da han vel var tilbake og det viste seg at behandlingen i Kina var lykkes ønsket sykehuset han hadde vært behandlet på i Norge å opererer ut vev fra der svulstene hadde vært, noe han nektet. Han hadde lagt ut 800 000 for behandlingen i Kina som han ikke fikk dekket av helsevesenet her, tror han tilbød vevsprøven for samme pris.

Det er virkelig bra at det fungerte så bra for deg Snickers.

For min del er jeg ferdig med denne diskusjonen.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.999
    Sted
    Østfold
    elefantmannen

Takk for det, kanskje vi rett og slett burde bli flinkere til å ta opp de litt vonde tankene selv? Det er jo litt stigma rundt dette. Det er jo aldri slik at menn føler noe, og skulle de mot formodning føle noe er de noen forbaska sutrekopper. Denne malen for hvordan menn skal være stemmer dårlig med hvordan jeg selv er. Jeg tror det er mange som føler det slik, åpenbart også deg selv.

Jeg dro i dag for å motta en tildeling av penger til en speidergruppe jeg representerer. En skikkelig gladsak. Jeg var sent ute etter å ha nytt nesten 2 hele timers søvn (hadde gitt beskjed) og fant aldri noen åpen dør på den aktuelle adressen. Heller ikke fikk jeg tak i kontaktpersonen. Greit nok, jeg får papirene tilsendt i posten så det ordner seg, men dagen er fullstendig lagt i grus. Det er bare tåpelig og helt irrasjonelt, men jeg har så lite å gå på. Jeg har ennå ikke vært på den første etterkontrollen. All den empatien jeg fikk er nå blitt til "stå på" og "hvordan føler du deg?" som selvsagt er helt fantastisk i seg selv, men den lettelsen jeg kjente på da jeg ringte kreftforeningen første gangen og sa rett ut at jeg ikke ante hvorfor jeg egentlig ringte, men en time senere forstod eksakt hvorfor jeg ringte, og at de praktiske tingene jeg spurte om egentlig bare var for å ha noe å snakke om, den er det plutselig blitt vanskeligere å finne. Det hjelper heller ikke at jeg er møkk lei av å høre meg selv snakke om dette...

Kanskje vi burde lage en egen tråd om dette så vi ikke helt glemmer trådens tema?

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73

Heh. Jeg ble først undersøkt av fastlege som fattet mistanke om at noe var galt etter noen blodprøver, og forberedte en annen prøve. Men så ble det avlyst fordi legen mente at det "sikkert ikke var noe allikevel" hvis jeg husker riktig. Uansett ble det først fattet mistanke og oppfølgende prøve som jeg skulle ha, ble avlyst.

I dag er jeg en glad gutt!

Så noen måneder etter ble jeg hasteinnlagt og operert samme kveld, med påfølgende operasjon en måned etter. Etterfulgt av en periode med cellegiftbehandling fra Helvete. Må bare si oppfølgingen og behandlingen jeg har fått etter at ting ble utredet og diagnostisert har vært fantastisk bra i alle instanser, men jeg er fortsatt litt ambivalent ifht. fastlegens behandling av dette. Vedkommende var uansett bare vikar for min egentlige fastlege og har gått videre til noe annet nå.

Det jeg derimot syns det skorter litt på er hjelp til å takle det psykiske ved å ha vært gjennom alvorlig sykdom. Tror mange kunne hatt nytte av en time hos psykolog i etterkant for å avdekke eventuelle behov for hjelp til å takle angst og andre ting som kanskje må bearbeides. Hadde nok takket ja til en sånn time jeg også hvis det ble tilbudt, selv om det går ganske greit med meg sånn sett.

Snickers-is Jeg ønsker deg rask og god bedring. Fuck kreft.
    Du har het rett angående det psykiske. Jeg fikk store problemer etter behandling av mandelkreft. Operasjon og 32 strålebehandlinger satte spor. Disse forblir av permanent karakter. Halsregionen er kompleks sted å få behandling i. Gikk ned nesten 30 kg. Måtte ha sonde i lang tid.

I dag er jeg en glad gutt igjen! Kanskje litt gladere en før. En tweek dette også. :)

Sist redigert:

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Vet ikke helt det, Uran 235 er litt leie å holde styr på. Jeg har impregnert ytterkappen på alle -/FI kabler jeg har slik at alle forstyrrende felter skremmes bort.
    Og så lyser alt så fint Neon i kveldingen....

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Vet ikke helt, det flimrer litt for meg her nå .... ;) Litt sånn psykedelisk liksom ..... kanskje det kommer av soppen jeg hadde til middag men et helvetes lysshow er det ÅkkesÅm....

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Gir alltid LPene mine en slik runde før jeg fyrer de på høvelen - da spiller de mye mer dynamisk kan en si....

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ekstremt viktig mtp oppsett av platespillere. Ikke bry dere om han som sitter under duken med en magnet....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn