Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Horten
    Nytt fra Theodore Walton Denney den 3´dje.

    Prøv å få noe fornuftig ut av den lektyren presentert der.

    Vanskelig å produsere nok av verdens beste strømrenser
    Vis vedlegget 1037773
    "Det er bare å sammenligne med alt annet som finnes der ute, for vi har nå laget verdens beste strømrensedings!. Denne er verdens beste.- Bortsett ifra den andre dingsen som er enda bedre" :ROFLMAO:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.494
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Min erfaring med strømrenseprodukter er at komponenter som låter forskjellig med vs uten slike hører hjemme i bingen for EE-avfall på nærmeste gjenbruksstasjon. Eventuelt selges hvis noen vil ha dem, men de skal ut av huset.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.326
    Antall liker
    11.049
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke bare er han yppersteprest i snake oil audio bransjen. Han representerer det ypperste i rasshøl ligaen også.
    Screenshot 2024-07-10 at 20.32.46.jpg


    Mon tro om ikke det siste utspillet slår litt tilbake.
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.209
    Antall liker
    2.297
    Min erfaring med strømrenseprodukter er at komponenter som låter forskjellig med vs uten slike hører hjemme i bingen for EE-avfall på nærmeste gjenbruksstasjon. Eventuelt selges hvis noen vil ha dem, men de skal ut av huset.
    He he. Det eneste produktet jeg har hørt tydelig forskjell med og uten spesiell strømkabel (i dette tilfellet kostbare Kimber-kabler - som det ble insistert på at jeg skulle bruke sammen med produktet) - er Companiets 180 watts monoblokker. Disse blokkene må sannsynligvis ha plukket opp noen uhorvelige mengder støy. Jeg orket ikke engang å trives med dem i TV-anlegget. De var nye, kom rett fra fabrikken.
    Man behøvde ikke å hive disse i containeren, det var nok av folk som var villig til å betale godt for dem.
    Jeg får legge til at dette er om lag 15 år siden.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    3.376
    He he. Det eneste produktet jeg har hørt tydelig forskjell med og uten spesiell strømkabel (i dette tilfellet kostbare Kimber-kabler - som det ble insistert på at jeg skulle bruke sammen med produktet) - er Companiets 180 watts monoblokker. Disse blokkene må sannsynligvis ha plukket opp noen uhorvelige mengder støy. Jeg orket ikke engang å trives med dem i TV-anlegget. De var nye, kom rett fra fabrikken.
    Man behøvde ikke å hive disse i containeren, det var nok av folk som var villig til å betale godt for dem.
    Jeg får legge til at dette er om lag 15 år siden.
    180 blokkene? En kammerat af mig havde dem en tid.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.044
    Antall liker
    4.129
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Trodde på første øyekast at dette var en kabeltweak.

    Men det er vel en elektrisk duppedings som skal forhindre kalkavlagring i rør, osv. med å gi kalken i vannet (midlertidig) en annen ladning sånn at den ikke fester seg de neste 70 timer. Usikker om dette er humbug eller ikke. 😅


    IMG_7491.jpeg
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.494
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    He he. Det eneste produktet jeg har hørt tydelig forskjell med og uten spesiell strømkabel (i dette tilfellet kostbare Kimber-kabler - som det ble insistert på at jeg skulle bruke sammen med produktet) - er Companiets 180 watts monoblokker. Disse blokkene må sannsynligvis ha plukket opp noen uhorvelige mengder støy. Jeg orket ikke engang å trives med dem i TV-anlegget. De var nye, kom rett fra fabrikken.
    Man behøvde ikke å hive disse i containeren, det var nok av folk som var villig til å betale godt for dem.
    Jeg får legge til at dette er om lag 15 år siden.
    Jeg hadde samme. Min erfaring var også at de var usigelig følsomme for både strømfiltrering og vibrasjonsdemping. Med blokkene på uten signal kunne det låte som det gikk regnskurer gjennom stua når de plukket opp diverse støy. De fungerte bra med lettdrevne JMR stativhøyttalere, men fikk ikke til å drive dynaBel Euforia spesielt godt. Lydbildet «slapp» aldri høyttalerne, men samlet seg rundt hver høyttaler + i midten. Langt fra det holografiske lydbildet som jeg hadde forventet. Etter mye kåling med kabler og diverse annet tweakeri byttet jeg til hjemmebyggede Hypex UcD400, og problemet var løst. Øyeblikkelig. Som du sier, det var fullt mulig å selge dem videre til noen andre, så jeg slapp å dumpe dem i containeren, men for meg ble det et prakteksempel på det fåfengte i å forsøke å tweake til lyd fra noe som tydeligvis har grunnleggende svakheter. Det er billigere og bedre å kjøpe noe som fungerer slik det skal.
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.610
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Oslo
    Trodde på første øyekast at dette var en kabeltweak.

    Men det er vel en elektrisk duppedings som skal forhindre kalkavlagring i rør, osv. med å gi kalken i vannet (midlertidig) en annen ladning sånn at den ikke fester seg de neste 70 timer. Usikker om dette er humbug eller ikke. 😅


    Vis vedlegget 1038558

    Minner litt om magnetene folk satte på bensinslangene for en del år siden. Den største økonomiske suksessen der kom nok fra investorene som ikke forstod hva de satte pengene i.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.494
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Trodde på første øyekast at dette var en kabeltweak.

    Men det er vel en elektrisk duppedings som skal forhindre kalkavlagring i rør, osv. med å gi kalken i vannet (midlertidig) en annen ladning sånn at den ikke fester seg de neste 70 timer. Usikker om dette er humbug eller ikke. 😅
    Er vel ikke så mye å lure på. Legg merke til at endene på «spolene» bare er kuttet over og festet med strips uten noen retur, omtrent som en høyttalermotor med bare den ene enden tilkoblet. Blir ikke så mye magnetfelt av det. Men noen har prøvd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn