Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.772
    I følge GR-Research så er den grønne Sparkos opampen:

The Best Tweak EVER In The Whole Audio Industry

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.317
    I følge GR-Research så er den grønne Sparkos opampen:

The Best Tweak EVER In The Whole Audio Industry
    Fyren skulle hatt juling. Ikke pga denne sparkos dingsen, men at det måtte gå 3 minutter og 24 sekunder før han i det hele tatt avslørte hva han ville snakke om. Men det er så typisk med alle disse youtube videoene hvor det anmeldes ditt og datt. Felles for alle videoene er at det som sies, det kan kuttes ned til 1/3 av tiden. Dem snakker i sirup og gjentar seg selv, gjerne 2-3 ganger. Tror faktisk at det er gjort kun for å irritere vettet av folk.

Facebook

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2021
    Antall liker
    926
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    1
    Fyren skulle hatt juling. Ikke pga denne sparkos dingsen, men at det måtte gå 3 minutter og 24 sekunder før han i det hele tatt avslørte hva han ville snakke om. Men det er så typisk med alle disse youtube videoene hvor det anmeldes ditt og datt. Felles for alle videoene er at det som sies, det kan kuttes ned til 1/3 av tiden. Dem snakker i sirup og gjentar seg selv, gjerne 2-3 ganger. Tror faktisk at det er gjort kun for å irritere vettet av folk.
    Ikke noe er så håpløst at det ikke lar seg løse med et balltre (men det er din skjerm det går ut over) Dette er helt normalt og verst er amerikanerene. Uansett tema, uansett hva det er så klarer de å holde på i "timevis". Det er bare å legge igjen en kommentar til de men jeg tviler på at de blir bedre.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.317
    Ikke noe er så håpløst at det ikke lar seg løse med et balltre (men det er din skjerm det går ut over) Dette er helt normalt og verst er amerikanerene. Uansett tema, uansett hva det er så klarer de å holde på i "timevis". Det er bare å legge igjen en kommentar til de men jeg tviler på at de blir bedre.
    Nettopp, du kom meg i forkjøpet med "verst er amerikanerne", gjett om det stemmer. Han der unge fyren som har kanalen "Poetry on Plastic", han er et hederlig unntak. Han klarer å være presis og noenlunde kortfattet. Motsetningen til han unge fyren er han derre tyskeren "Michael 45" som driver platesjappe og anmelder det meste fra MoFi og AP, han er et mareritt.

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    1.813
    Sted
    Sunndalsøra
    Ja, det er typisk på Tuben. Det kan være ''jabbhunder'' som gnåler i det vide og brede på det samme uten å komme frem til påhenget, og så tror de at de alltid har rett. Så har vi også de som jabber og er dårlige lyttere. Husket da ''direktøren'' kløp doktoren i siden. Nå må du hør etter:)

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.681
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ekstra reklameinntekt hvis man greier å tøye det til over 10 minutter.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Sortland
    Er det nå galt at folk prøver å tjene litt i disse tider?
    For alt vi vet har de nettopp blitt avskjediget fra sine jobber og lever i et samfunn uten arbeidsledighetstrygd?
    Vanlige mennesker tåler greit litt reklame :cool:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.681
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Livet er i korteste laget til å bruke tid på sånt. Det er raskere å lete opp kilden til hva det enn er de prater om og lese den selv.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.361
    Torget vurderinger
    1
    Content ute på internett blir bare verre og verre, en grunn til det er nok bare at det er alt for lettvinte penger for de. Tidligere så var internett "sharing is caring", og mange bidro uten en eneste tanke om å spe på inntekten sin. Nå med big data tiden, så er brukeren blitt produktet og stadig vekk mer og mer innhold og uoversiktlig med stadig færre nettsteder som slukes av gigantene google, facebook og youtube samtidig som kvaliteten bare blir verre. En ting er reklame, men den stadige bablingen om absolutt ingenting er jeg lei av. Youtube er vel bare blitt mindre og mindre brukt de siste årene for min del, det er en fin plass med mye informasjon men det er senere bare blitt en ekstra inntekt for enkelte også prøver andre å hive seg på med ulidelige lange videoer.

Tom informasjon og villeding er visst den nye agendaen, det høres jo veldig politisk ut.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    2.260
    Sted
    Polen
    Ellers synes jeg YouTube er blitt som internett for øvrig: fullt av søppel. YouTube fylles opp av drit fra «innholdsskapere» som skal prøve å tjene en slant. Prøver du å finne et eller annet, må du bla deg gjennom ørten videoer med reaksjonsvideoer, coverlåter spilt inn på gutterommet, clickbait osv. Med mindre jeg har en spesifikk lenke eller videoer jeg har lagret i en spilleliste, så gidder jeg nesten ikke lenger.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.142
    såvitt jeg vet får man ikke adblock på tv, tv dekoder osv, så det hjelper lite. tar ikke frem laptop for å se youtube når jeg sitter i stua.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.191
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Youtube er vel bare blitt mindre og mindre brukt de siste årene for min del, det er en fin plass med mye informasjon men det er senere bare blitt en ekstra inntekt for enkelte også prøver andre å hive seg på med ulidelige lange videoer.
    Ellers synes jeg YouTube er blitt som internett for øvrig: fullt av søppel.

Mer eller mindre omvendt her. Det er mer enn plenty grums og søppel på YouTube, men jeg ser det aldri fordi jeg aldri oppsøker det i første omgang. Kikker man på en søppelvideo av ren nysgjerrighet så sørger algoritmene for at man har lignende innhold i feeden i dagevis, så jeg stagger nysgjerrigheten og ser bare på ting jeg faktisk er interessert i (i hovedsak dokumentarer + en del nyheter, tech-reviews og musikk). Dermed opplever jeg så godt som aldri at feeden blir invadert av alskens dritt og slipper å konstant ergre meg over det jeg ikke kan fordra.

Edit: og så er jeg glad i lange videoer, gitt at jeg er interessert i innholdet. En to-timers dokumentar om ett eller annet fascinerende subjekt passer meg veldig, veldig godt.

Sist redigert:

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.417
    Sted
    Oslo
    Det beste hadde jo vært å få det de sier på Youtube skriftlig. Det tar gjerne mye kortere tid å skumme gjennom teksten enn å lide seg gjennom en glossy illustrert og langsommelig ordstrøm. Ulempen er at det da blir alt for lett å se hvor mye tull de sier, og lettere å dokumentere det.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.385
    såvitt jeg vet får man ikke adblock på tv, tv dekoder osv, så det hjelper lite. tar ikke frem laptop for å se youtube når jeg sitter i stua.
    Jeg har forsøkt med å kjøre https://pi-hole.net/ Men YouTube skal ha for å ha flinke programerere til å omgå også dette synkehullet. Måtte gi opp siden smart-TV'n også begynte tulle på andre tjenester.

For å ta den andre siden littegrann så er det jo litt vår egen skyld som insisterer på å få alt gratis.

Det er fullt mulig å få Youtube helt reklamefritt, man må bare være villig til å betale for det.
    Men prisen er dessverre borti natta. Det er ikke snakk om at YouTube pr. bruker ved reklame kan tjene inn samme som dem pålegger brukerne i abonnementkostnader. Om man da ikke ser nytte i den andre dritten dem bundler inn i abonnementet blir prismodellen helt feil slik jeg ser det.
    Om dem hadde solgt et rent YT abonnement til forventet reklameinntekt pr bruker + administrasjonkostnader vil jeg tro dem vill hatt flere abonnenter.

I praksis er det vel noe det samme Spotify nå hiver seg på. Men motsatt, hvor brukeren allerede kjøper musikktjeneste, men nå skal også skal få video.

Vet ikke om samme gjelder fortsatt, men YT hadde tidligere regler for at videoer måtte han minimum lengde for at man skulle få reklameinntekter. Det er nærliggende å tro samme fortsatt gjelder når man ser hvor mye tidsfyll det i praksis er.

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    7.746
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1

De er jo i det minste veldig søte i den alderen da...
    Så når man kommer ut av fase så er det ikke sånn at sinusen flytter seg i tid, det er mer som at sinuskurvene lener seg litt til siden, f.eks hvis du har høyttaleren ute og det blåser veldig, så kan det skje da sikkert? PA på utekonsert er spesielt utsatt?

tofter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    5
    Den mannen har nok aldri lekt seg med et oscilloskop.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.567
    Får ellers flotte anmeldelser det firma.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.743
    Sted
    Østfold
    Så når man kommer ut av fase så er det ikke sånn at sinusen flytter seg i tid, det er mer som at sinuskurvene lener seg litt til siden, f.eks hvis du har høyttaleren ute og det blåser veldig, så kan det skje da sikkert? PA på utekonsert er spesielt utsatt?
    Jepp, og signalet begynner å ha to verdier samtidig, eller beveger seg bakover i tid... Ble komplisert dette... 🥶

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning