Finværet bøyer av og da.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    Roysen skrev:
    Hei, KW!

    Fantastisk lekre høytalere det der. Gratulerer!

    Mvh
    Roysen
    Hei!
    Takker for det Roysen!
    Du får svinge innom ved passende anledning.
    Mvh.KW
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.921
    Torget vurderinger
    24
    Finværet bøyer av og da...

    Må bare få takke KW, for en usedvanlig hyggelig ettermiddag i dag.

    Flotte høyttalere har du fått deg også, virkelig. De leverte en dynamikk og et trøkk ut av en annen verden. Her var en bass som var både fyldig og hurtig, med et aldeles formidabelt smekk.
    Dynamikken var dessuten storslagen, trommer ble formidlet med fabelaktige transienter. Dette var som på konsert.

    Sitter hjemme og spiller nå, har med vilje unngått musikk med for mye bassinformasjon, det har vært en fin dag, ingen hensikt å skaffe seg en dårlig avslutning.

    Dessuten utsøkt servering, jeg kjørte må vite og måtte dessverre ta det alt for rolig med rødvinen. Hyggelig som alltid å komme til deg KW. Fremragende vert er du!!!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    Fosse skrev:
    Må bare få takke KW, for en usedvanlig hyggelig ettermiddag i dag.

    Flotte høyttalere har du fått deg også, virkelig. De leverte en dynamikk og et trøkk ut av en annen verden. Her var en bass som var både fyldig og hurtig, med et aldeles formidabelt smekk.
    Dynamikken var dessuten storslagen, trommer ble formidlet med fabelaktige transienter. Dette var som på konsert.

    Sitter hjemme og spiller nå, har med vilje unngått musikk med for mye bassinformasjon, det har vært en fin dag, ingen hensikt å skaffe seg en dårlig avslutning.

    Dessuten utsøkt servering, jeg kjørte må vite og måtte dessverre ta det alt for rolig med rødvinen. Hyggelig som alltid å komme til deg KW. Fremragende vert er du!!!
    Det var da voldsomt til mye pent (sagt) på få linjer da Fosse.
    Du er en likandes og grei kar.

    Samtidig så vil jeg gratulere både Fosse og meg sjøl( ::) ) med 95 årsdagen vår i dag ;D ;D ;D

    Dessuten var det en nytelse å se din medbrakte førstedame blant de andre skjønnhetene (mine) inne i min egen lille
    "jungel"
    Mvh.KW
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.621
    Torget vurderinger
    16
    Finværet bøyer av og da...

    Var innom en tur på fredag og fikk høre vidunderene og det begynner virkelig å smake av fugl nå KW. I tillegg til en utrolig god og dynamisk bass så må jeg si at det var den totalt uanstrengte lydopplevelsen som imponerte mest. Det er skjeldent å høre musikken slippe slik løs med et slikt driv og det uten noen problemer med frekvensgangen eller hardhet av noe slag. Denne uanstrengtheten er forskjellen på virkelig high-end og et godt anlegg etter min mening. Dessverre har jeg aldri opplevd slik lyd fra et rimelig anlegg.
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    Finværet bøyer av og da...

    Aller først: GRATULERER med dagen, KW og Fosse! 8)

    Så neste: Takk for servering av pølser og rødvin, KW - en uslåelig kombinasjon!!!! ;D
    Alltid hyggelig å komme på besøk til deg.

    Og så - lyden:
    Det har vært morsomt å følge utviklingen hos KW, fra å ha et greit midfi anlegg ;) og veien videre mot det som holder på å bli et av de aller beste OAS anleggene i dag. Morsomt!!

    For det som er helt klart er at kombinasjonen Karan/Kef 207 har potensiale for lyd av ypperste referanseklasse! Det var bare en majestetisk gjengivelse, der dynamikk, kontroll, soundstage og et grunnfjell av en bassgjengivelse gav seg til kjenne.

    Finnes sikkert småting som savnes også, men det er akkurat det. Småting ;D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.921
    Torget vurderinger
    24
    Finværet bøyer av og da...

    Ser jeg har glemt å kommentere i hvert fall én vesentlighet, størrelsen på lydbildet. Dette er monumentalt, noe jeg merker når jeg kommer direkte fra to-veis og mindre lytterom.

    (Takker topline).
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    Hei til alle tre siste!
    Takker for besøket og alle de positive tilbakemeldingene.
    @ Topline, også jeg synes det i enkelte tilfelle er antydning til litt hardhet, noen andre har antydet det samme, mens jeg har inntrykk av at andre igjen ikke følte det slik.
    Dette er veldig avhengig av cd/innspilling.
    Dette tar jeg foreløpig helt med ro, de er spilt på i 8 dager, og det er langt fra ille.
    Sondre Bratland sin "Rosa Fra Betlehem" låter i hvert fall i mine ører helt topp og organisk, på annet materiale kan det være som nevnt.

    Nå gruer jeg meg slettes ikke til høst og vinter, men jeg gleder meg til en forhåpentligvis fin sommer først.

    På lørdag var en epoke over, min kjære Cremona stakk av med en annen mann etter å ha gledet meg i 4,5 år.

    Mvh.KW
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.859
    Antall liker
    21.855
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    Gratulerer med dagen til KW og Fosse! Jeg er lei for å høre at Sf-ene har måttet forlate redene, men en ny mann skal gledes, og det er godt!

    Jeg tror at hardheten folket hører er relatert til opptakene de hører på. Hos meg låter noe hardt og noe mykt. Lite EQ og lav forvrengning slipper masteren igjennom. Låter det hardt hjelper det ofte å ta ned 0.5dB. Hjelper øret litt.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Finværet bøyer av og da...

    Denne evt hardheten vil gi seg, slik jeg kjenner disse UniQ-elementene. Det er forresten en god ide å forsøke å ikke vinkle de inn mot lytteposisjon, og jeg synes det er greit å bruke fronttrekk også jeg.

    Mvh Vidar P
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    Valentino skrev:
    Gratulerer med dagen til KW og Fosse! Jeg er lei for å høre at Sf-ene har måttet forlate redene, men en ny mann skal gledes, og det er godt!

    Jeg tror at hardheten folket hører er relatert til opptakene de hører på. Hos meg låter noe hardt og noe mykt. Lite EQ og lav forvrengning slipper masteren igjennom. Låter det hardt hjelper det ofte å ta ned 0.5dB. Hjelper øret litt.
    Hei!
    Sikkert mye i det du nevner, antagelig litt av begge deler.
    Spiller nå (fra litt ut på kvelden fredag) flatt, men det er jo veldig enkelt å dempe til - 0,75 db.
    Bare flytter pluggen fra B til A, noe jeg gjør nu.
    Jeg er nok mer følsom for slikt enn en del andre.

    Ho Cremona stakk nok av p.g.a. sjalusi, ikke bare bare å bli henvist til et mindre kjellerom uten dagslys, sto vel ikke ut tanken. ;D
    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    Vidar P skrev:
    Denne evt hardheten vil gi seg, slik jeg kjenner disse UniQ-elementene. Det er forresten en god ide å forsøke å ikke vinkle de inn mot lytteposisjon, og jeg synes det er greit å bruke fronttrekk også jeg.

    Mvh Vidar P
    hei!
    Det føler jeg meg ganske så sikker på også med den erfaringen jeg har fra 203.2 som faktisk hadde gått i mange timer (noen hundre), men likevel imo ble bedre etter en tid her.

    Jeg vinkler ikke 207.2 i det hele tatt, som jo er anbefalingen i manualen, alternativt litte grann.
    Nå har jeg justert til -0,75 db (i diskanten), det vil nok være greit for videre lytting frem til det hele har spilt en stund.

    Har du begynt å telle dager, eller er det ikke noe helt fastsatt dato.
    Det er litt av en høyttaler om jeg skal si det sjøl, jeg kommer garantert ikke til å angre, har kjempeproblem med å se hva det skulle forårsakes av.
    Mvh.KW
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Finværet bøyer av og da...

    Gratulerer så mye KW - gleder meg til å høre de. Vanvittig flotte høyttalere.

    Hardheten tror jeg går seg til med innspilling.

    Jan Terje
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    J T skrev:
    Gratulerer så mye KW - gleder meg til å høre de. Vanvittig flotte høyttalere.

    Hardheten tror jeg går seg til med innspilling.

    Jan Terje
    Takk så mye for det Jan Terje.



    Her et selvportrettsbilde, i mellombassens edle blanke del.
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Finværet bøyer av og da...

    Du koser deg nå skjønner jeg ;D

    JT
     

    Helene

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Finværet bøyer av og da...

    Ville bare takke så mye for en koselig lørdag med deilige pølser og god vin. Spennende å endelig komme på besøk til seg og se hva det er du driver med :)

    Selvfølgelig var lyden god også :) Nydelige høytalere :)

    H.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Finværet bøyer av og da...

    Førstedamen skrev:
    Ville bare takke så mye for en koselig lørdag med deilige pølser og god vin. Spennende å endelig komme på besøk til seg og se hva det er du driver med :)

    Selvfølgelig var lyden god også :) Nydelige høytalere :)

    H.
    Tusen takk Lady!
    Marilyn Mazur (Elixir) herjer i bakgrunnen nå, like før jeg drar til by´n for noen pils.
    Dukker dere opp så spanderer jeg øl, kommer du alene så blir det hvitvin ;D
    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Denne evt hardheten vil gi seg, slik jeg kjenner disse UniQ-elementene. Det er forresten en god ide å forsøke å ikke vinkle de inn mot lytteposisjon, og jeg synes det er greit å bruke fronttrekk også jeg.

    Mvh Vidar P
    Hei Vidar!
    Nå synes jeg det hele har satt seg godt her, spiller nå flatt og alt er bare fryd og gammen.
    I dag har jeg også satt på hovedføttene, siden jeg mener å ha funnet en helt ok plassering i rommet.

    Jeg har forut for denne siste helg prøvd med fronttrekkene på og stort sett fungerer det greit.
    Prøv (om du har) "Way Down Deep" med Jennifer Warnes "Hunter", så vil du høre at det ikke fungerer greit, det blir noen skikkelige resonanser/vibrasjoner i fronttrekkene.
    Det har skjedd meg med både 203/2 og 207/2, det blir vibrasjoner med denne låta og da regner jeg med at det også (om enn i mindre grad) vil være tilfelle også med annet materiale dog kanskje oftest ikke plagsomt.
    Skjønner jo at det kan være greit av andre årsaker, tenker her på smårollinger og firbente ;)

    Føler en form for ro nå, men til høsten har jeg tanker om å prøve noen alternativer til min MF DM 25, for å finne ut om det er noe å hente der.
    Siden jeg kjører fra hd. så blir det fortrinnsvis en eller annen dac som er mest interessant.
    Mvh.KW
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Finværet bøyer av og da...

    Jeg har merket meg Warnes ja. Hadde samme problem med 205/2 på den skiva. Ringte teknisk på KEF som forsikret at de hadde løst problemet. Vi får se. De får heller sende nye fronter når de får skikk på det.

    Jeg spiller med frontene på; ser mye penere ut, og låter iallefall ikke noe dårligere synes jeg da :)

    Mvh Vidar P
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn