Jobber fortsatt med saken her:
Her er printkortet som er monter på front end:
https://diyaudiostore.com/products/burning-amplifier-gain-stage-for-ba-3
Fant en video på F5T :
Det er jeg har problemer med er hvor jeg skal måle på front end BA-3 , jeg har koblet opp et DMM på R10, R11 og R12 ( offsett ) Der måler jeg nå 22.3V på R10 og R11 og 0V på R12. Har lagt ved bilde av oppkobling av DMM kan være litt vanskelig å se med har koblet opp etter R10 og R11 der går det inn på transistor.
Andre tilkobling har jeg på miterste bein på transistor som går til R13. Er dette riktig for justering ?
Når jeg leser oppskriften på DIYaudio står det:
Det er best å øke biased litt, og deretter nullstille offset. Når du nullstiller offsetet, vil du redusere noe av bias, så det vil være to skritt fremover og ett tilbake. Slik framgang er normal.
Når du øker biased og nullstiller offsetet, må du huske å alltid holde offsetet nær null. Hvis du går tom for tur på potensiometrene, bestem den maksimale biasen din, med null offset. (Det er nyttig for feilsøking.)
Fortsett iterativt med potensiometrene mens du justerer - si - 75% av ønsket bias, med null offset. Husk, full bias er 1V over R10 og R11, med null offset FØR kondensatoren. Hvis du måler etter kondensatoren, bør det alltid være ingen DC.
1- Når jeg leser dette så så blir jeg ganske usikker, på front end kortet mitt ser det ut som det er 2 deler men jeg har monoblokker så er vel kun ene delen som er i drift. Avviker min forsterker ifra oppskriften?
2- Siden det står full bias er 1V så må jeg jo måle på feilt punkt, det står måle over R10 med ene og over R11 på andre. Jeg har samme måling om jeg kobler til på R13 eller på kondensatorbein C3.