Da har jeg fått spilt en god del på J2 siden den kom i hus, og er Virkelig imponert. I mine ører spiller dette veldig naturlig, utrolig åpent, med fin 3-D og god dynamikk.
Det trylles ut detaljer i musikk, og bakgrunn, jeg tidligere ikke har hørt. J2 er dønn tyst noe som var viktig. Jeg spiller sjeldent høyt, men med pc og Buffalo dac må jeg vri noe mer opp på volum på FW B1 ("pre") enn fra cd/dvd. Tipper forskjellen ligger rundt 6 dB. Testet dette med volum kontrollen i JRiver, men bruk av denne er ikke heldig, da den virker å forvrenge noe. Hadde vært moro og testet en Pre med balansert inn- og utgang, kanskje med fjernkontroll

, men lydmessig er jeg veldig fornøyd med B1. Jeg var redd SIT-2 på Avantgarde ikke ville være kraftig nok, men Trondmeg virker jo ikke å ha problemer, så SIT-2 eller mono blokk versjonen hadde vært artig å teste en gang. B1 og J2 forsterkersettet ligger prismessig på 1/4 del av mitt forrige på 65 kg, og står lydmessig ikke tilbake på noen parametere, snarere tvert imot, så: Nelson for president helt klart