Flaut av Lyd&Bilde!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.973
Sted
Østfold
Re: Flaut av Lyd&Bilde!

Measure this:
Stereophile.blog
"Richard also considers John Curl one of the few engineers who understands the relationship between how electrons move through parts and the sound of the music they create. "I can show you six areas in the JC 2 where I can change parts that will change the sound but not change the measurements," Richard told me. Sound, rather than measurements, was thus considered as the ultimate test of the designers success."
Men han har kanskje litt å lære om målinger da...

J

Jurassic

Gjest
Bare se på hvor begeistret TAS er for ICE sammenlignet med John Curls forsterkerkonstruksjoner.
For det er vel skryt å mene at mellomtonen er karamellfarget 8)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.973
Sted
Østfold
Selv ikke analog ost kan vel skilte med karamellfarget mellomtone så det må være noe riktig fint.

J

Jurassic

Gjest
Men jeg personlig har faktisk begynt å sikle på ice, bygge om subene mine til aktiv drift med elektronisk delefilter og ice forsterker ;D
Men med mitt tempo og dårlige økonomiske sans så blir nok ikke det gjort imorra.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.973
Sted
Østfold
ICE har jo gitt vann på mølla til et hundretalls kreative konstruktører rundt i verden, og det skal bli spennende å se hvordan denne delen av bransjen vil se ut når det etter hvert finnes like mange ytterligheter innen klasse D som innen klasse AB.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.322
Torget vurderinger
1
Helt enig, alltid likt Lasse, Han og Vadseth er to av de store! :)
Svendsen er på matta, slik som Rognlien m.fl. -man kjenner dem og deres preferanser, og det betyr faktisk noe når man man vil ha perspektiv på saker.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Re: Flaut av Lyd&Bilde!

Men han har kanskje litt å lære om målinger da...
Veeeeeel.

Jeg tror at et kurs hos John Curl i det å skjønne hva som er målinger, og hva målinger skal brukes SOM, det er nok gull verdt...

Så det...

K

knutinh

Gjest
Men det er klart, hvis dette er informasjon som ikke stemmer, kan jo kanskje du rette det på Wikipedia?

http://en.wikipedia.org/wiki/H.264
Jeg ser ikke poenget med den tonen når du ikke en gang gidder å lese igjennom linkene jeg refererer til.

Jeg har opprettet en egen tråd og sendt deg PM om emnet slik at folk slipper å få denne debatten forurenset i enda større grad:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=video;action=display;num=1169041704

Jurassic:
Mot slike vektige argumenter innser jeg at Lyd & Bilde har vunnet, og jeg er bare et brysomt sandkorn i maskineriet. Kjøp i vei HDMI-kabler til 5000,- etter deres anbefaling.

-k

C

cpc

Gjest
Kan du ikke bare ta å sette opp en Fourieranalyse du som er ingeniør så har du bevist at du har rett 8)
Tror du ikke på Fouriers teoremer og beviser?
Eller er Fourieranalyse noe du bare har hørt om 8)

K

knutinh

Gjest
Tror du ikke på Fouriers teoremer og beviser?
Eller er Fourieranalyse noe du bare har hørt om  8)
Fourier er et viktig men ikke tilstrekkelig verktøy for å analysere kabler og kommunikasjon.

-k

Topp Bunn