Fluefiske

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Ah fluefiske ja. Er ca 20 år siden jeg fikk min første fluestang. Fisket som en totalt fanatisk galning siste 10 årene.

Her viser tempraturen i skrivende stund -4 grader. For noen år siden fisket jeg etter sø i slike tempraturer også. Men har siste årene moderert meg til plussgrader og isfrie stangringen.

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Som man sikkert kan se nedenfor gir fluefiske uanede muligheter for den utstyrsnarkomane. ;D

Har man riktig godt om penger, evt veldig snill kone og evne til å prioritere kan man kaste seg ut i en verden av "Vintage" utstyr som galant overgår Vintage HiFi. :-\

For pasjonerte fluefiskere er det bare gråte :'( i ren misunnelse. ;D ;D
Et øyeblikk trodde jeg at det var deg som hadde en så snill, og ikke minst innsiktsfull kone.

Mon tro hvodan et fluefiskeskatoll fungerer som absorbent? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.225
Torget vurderinger
0
OivindS skrev:
Et øyeblikk trodde jeg at det var deg som hadde en så snill, og ikke minst innsiktsfull kone.

Mon tro hvodan et fluefiskeskatoll fungerer som absorbent? ;D
Kan ikke klage på kona. ;) Har fått en slem forkjølelse og lå i sengen i dag morges og syntes synd på meg selv, og der kommer fruen med frokost og kaffe på sengen. :D DET er snill og innsiktsfull kone det! :-*

Nei når det kommer til fluekabinettet er det nok økonomien som setter grenser! :-\ Det kabinettet der er IKKE billlig! Men det er lov å drømme. ;D

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.652
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dette må vel være vinterens hobbyprosjekt! Kabinettet må da gå an å få til med litt bannskap og finsnekring. Det ser ut til å være ca 20 fluer i hver skuff, og 22-23 skuffer: omlag 450 fluer. 2 laksefluer av rimelig god kvalitet på en mørk vinterkveld, 3-4 lørdag/ søndag... et par hundre dager. Så gjelder det bare å få tak i ekte Indian Crow, Toucan, Summer Duck, Lady Amherst, skikkelig nøtteskrike osv: Vips!
Store kroker ser det også ut til å være, så de fyller godt i skuffene.
200 Thunder & Lightning og 200 Green Highlander vil være juks.
;D

Bernt K

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.225
Torget vurderinger
0
DET er rett innstilling Berxster! :D Man må se mulighetene og ikke problemene!! ;D

Du kommer sikkert med en bildetråd sånn småningom? ;D ;D

Saklig: Hvis man har et rimelig utstyrt hobbyrom lager man dette kabinettet på en helg. Fluer kan bindes ved kaffebordet om kveldene mens man "ser" på TV. Har en kollega som binder fluer på jobb mellom øktene. Det blir fort en fire fem "tuber" i løpet av en dag. Nå vil nok disse fluene ta noe lenger tid da de vil være nye og man må konsentrere mere på det man gjør, men går man inn for saken er dette nok løst på et års tid. Det store problemet er vel at noe av fjæra ikke lenger er tilgjengelig på legalt vis skulle jeg tro? Det er så mange nye fredningsbestemmelser som gjør fluebinderlivet vanskelig.

K

KindOfBlue

Gjest
OivindS skrev:
KindOfBlue skrev:
En opplevelse jeg henter mye energi fra når jeg går i minusgrader og sno her hjemme. De fem ukene jeg trasket omkring i Chile med ørretstang og telt/sovepose glemmer jeg sent. Avsluttet med en uke på dette stedet:

http://fishing-lodges.gordonsguide.com/riosazules/gallery.cfm

Forøvrig - hva syns folk om Zpey-stangen:
http://zpey.no/
Oioi! Begge lenkene trigger lysten på noe mer enn nytelsen av musikk og god vin.

Forskjellen på fluefiske og musikkopplevelse er imidlertid at musikken er rimelig forutsigbar, - i motsetning til fisket. Men det er da også noe av charmen ved fisket. Fisker man med flue så er allikevel spenningen og samhandlingen med, og tilstedeværelsen i elemenene mer enn tilstrekkelig til å gi deg en god opplevelse.
Fiskeelven som beskrives i den første linken er utrolig. 160km lang - det hele ligger innenfor en Ranch mellom Argentina og Chile. En skotsk prest satte ut brunørret i elven i 1848 - stammen har vokst seg stor og aktiv. Krystallklart vann, og perfekte forhold for fluefiske, med helt riktig vindretning i forhold til vannretning og elveleiet.

Topp Bunn