larkrla
Hi-Fi freak
Hei, det er kablet hele veien fra mobil-ifi-celesteeEr det bluetooth mellom IFI og mobil/Nettbrett/PC eller kabling.
Ser ut som bal. kabel mellom HT og IFI.
Hei, det er kablet hele veien fra mobil-ifi-celesteeEr det bluetooth mellom IFI og mobil/Nettbrett/PC eller kabling.
Ser ut som bal. kabel mellom HT og IFI.
Sitter i skrivende stund med Elegia på hodet, med laptop som kilde. Ikke det beste jeg har hørt, men får vel en Cayin RU6 i morgen så da får jeg vel en del bedre lyd i Elegia.I følge Focal er komforten på Celestee (tillegg til lydkvaliteten) forbedret i forhold til Elegia
Har bestilt perforerte øre puter a la Utopia til Elegia.
Dessverre er Celestee for dyr til å ha på hytta.
Ja, det burde bli bedre lyd med RU6.Sitter i skrivende stund med Elegia på hodet, med laptop som kilde. Ikke det beste jeg har hørt, men får vel en Cayin RU6 i morgen så da får jeg vel en del bedre lyd i Elegia.
Siden jeg bare har hatt de på hode et par timer så skal jeg ikke være bastant, men de virker litt tunge.
Jeg tar med meg Focal Stellia på hytta og tilbake. Bare et tips Jeg har bilvei helt frem og da er det selvfølgelig enklere å ta med seg ting enn hvis man må bære ting et stykke.Dessverre er Celestee for dyr til å ha på hytta.
Fjellhytte uten bilvei helt frem. Ikke for det snescooter i vinter halv året.Jeg tar med meg Focal Stellia på hytta og tilbake. Bare et tips Jeg har bilvei helt frem og da er det selvfølgelig enklere å ta med seg ting enn hvis man må bære ting et stykke.
Mente på ingen måte at du skulle kjøpe Stellia. Mitt poeng er at Celestee er kjempegod, har en herlig og direkte spillestil og er gode å ha påStellia koster 3x Celestee så den var aldri til vurdering hos meg av den enkle grunn.
Så det du sier er at jmå teste Elegia på min Mytek brooklyn bridge?Har gått til anskaffelse av ny dac /hodetelefonforsterker til Focal Elegia. Fantastisk kombo. Dacen er veldig oppløst, transparent og bouncy i spillestilen. Forsterkerdelen er kraftig og har en veldig god volumkontroll med 100 trinn, så her er det lett å finjustere lyden. Mytek liberty dac ii.
Vis vedlegget 877360
Brooklyn bridge&Focal , gromme saker... burde kunne gi deg en eargasm eller to.Så det du sier er at jmå teste Elegia på min Mytek brooklyn bridge?
Lofoten, ja. Selv er vi i rorbua vår nesten hver eneste sommer (Focal'ene mine blir nok med dit til sommeren):....har vi tilgang til ei lita sjøhytte i Lofoten (som er 90 mil unna). og som brukes sammenhengende 4-6 uker.
Da blir Elegia medbrakt
VakkertLofoten, ja. Selv er vi i rorbua vår nesten hver eneste sommer (Focal'ene mine blir nok med dit til sommeren):
Vis vedlegget 878802
Ah..i nærheten av Haukland strendene, Utakleiv og Leknes. Vi er på Flakstadøy (Sund), så ikke så langt unna.Vakkert
Østvågøy?
Ta gjerne kontakt når du er der
Vel overstått julNy Focal-eier. Går det an å bytte puter på disse, og hva kan man i så fall bruke?
Vis vedlegget 878835
Ja, men ikke på samme DAC. Uansett vil jeg si at hvis den DACen du bruker har balansert utgang så bruker du den. Det vil alltid gi bedre lyd.Noen som har testet Elegia både balansert og ubalansert?
Elegia kommer til å bli brukt på en Cayin RU6 (ett sted mellom 99 og 100% av tiden) og den DACen har både 3,5mm mini-jack og 4,4mm.Ja, men ikke på samme DAC. Uansett vil jeg si at hvis den DACen du bruker har balansert utgang så bruker du den. Det vil alltid gi bedre lyd.
Dekoni Audio har ikke puter for Bathys fikk jeg i et svar på mail fra de.Har bestilt øre puter a la Utopia til Elegia fra Dekoni Audio.
Bathys står foreløpig ikke på lista til Dekoni.
Vurderer en bedre kabel selv, har du en link til den kabelen muligens ?Da har jeg fått kabelen jeg bestilte fra Forza Audio Works.
Nå låter Elegia en del bedre. Fortsatt ikke så fyldig i bunnen, men det ble en del bedre.
Siden jeg visste at han hadde alt av Furutech i sortimentet så ba jeg om toppen av kontakterVurderer en bedre kabel selv, har du en link til den kabelen muligens ?