For \ mot kjøp av MHZS Audio CD88E ?

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
4.750
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hei! Gammel tråd våkner til liv igjen...

Har nå lyttet en god stund på denne spilleren og den gir meg meget splleglede..

Fortsatt er den helt orginal med sine J/J 12AX7 rør. Tenkte at et skifte av rør var på sin plass og jeg byttet til innbrendte, men ikke utbrendte Golden Dragon etter anbefaling. Min forventning var stor...

Hva skjer så?

Orginalen med J/J synes jeg spiller meget bedre: trollsk, innsmigrende, magisk og stort. Jeg bare elsker den som den er! Hvorfor ikke bare innse at dette er en svært god cd-spiller... Den spiller varmt, analogisk, stillferdig, holografisk.. Problemet slikt jeg ser det er at vi ikke gir disse "tvilsomme" produktene en god nok sjanse. Mange er skeptiske og bortforklarer, vi er forutinntatt og konservative..

Si hva dere mener, men dette er min mening!

lassemann

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
41.754
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
kan godt forstå din glede over denne spilleren,men du burde spandere på deg et godt rør sett.
om du bruker 2-3 lapper på rør,så er det vell anvendte penger.
det bor mere en du tror i spilleren. :)

mvh

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
4.750
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
motoren skrev:
kan godt forstå din glede over denne spilleren,men du burde spandere på deg et godt rør sett.
om du bruker 2-3 lapper på rør,så er det vell anvendte penger.
det bor mere en du tror i spilleren. :)

mvh
Hva vil du anbefale? Har aldri brukt så mye penger på rør...

lassemann

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
41.754
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
har prøvet det meste i spilleren,men absolutt best resultat med nos rør fra rca,mullard og tung sol.
er også en del å hente på rør bytte i stømforsyningen.
men det med hvilken rør som fungere best har jo også med ditt oppsett/lydpreferanser å gjøre.

mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
41.754
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
tenker også at BIA her på sentralen kan hjelpe deg med litt informasjon ang rør til mhzs.

mvh

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.765
Torget vurderinger
9
Hvis du kan leve med litt fyldig bunn synes jeg at RCA 12bz7 er et alternativ du burde vurdere. Dette er et rør som er tilnærmet likt 12ax7 og kanskje er en del billigere pga liten etterspørsel. Røret er litt lengere enn standard så du må kanskje belage deg på å legge noen skiver under dekselet for å heve det et par mm.

Mvh
Bia

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.765
Torget vurderinger
9
På an igjen...

Lurte på om det er noen her som vet om rørene på 88e'en står i serie eller paralell? Mener da om hver kanal bruker ett rør, eller om de bruker en halvdel av begge rørene?
Evt. om noen kunne ha et skjema?

Mvh
Bia

Topp Bunn