for svakt signal?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Er det for svakt signal ut på min cambridge dv89 siden jeg får grønne prikker på lerretet ved høyere oppskalering enn 571p? kabelen er en god supra hdmi - dvi på 8 meter. projektoren er en benq w100.. hvis jeg lirker på kabelen bak på dvd-spilleren blir bildet værre, men aldri helt bra :-/
 

Mikkel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2004
Innlegg
57
Antall liker
0
Har ingen kunnskap eller erfaring på dette. Men generelt så skal du ikke se forandringer bare ved å dytte/lirke på kontakten/kabelen, da er det noe som er ødelagt. Jeg vil tippe at kabelen har fått seg en skade i overgangen til kontakten. Det kan også hende at selve pluggen i DVDspilleren din har fått seg trøkk og at loddingene inne i spilleren har dårlig kontakt.


Mikkel
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
511
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Er det for svakt signal ut på min cambridge dv89 siden jeg får grønne prikker på lerretet ved høyere oppskalering enn 571p? kabelen er en god supra hdmi - dvi på 8 meter. projektoren er en benq w100.. hvis jeg lirker på kabelen bak på dvd-spilleren blir bildet værre, men aldri helt bra :-/
Jeg oppskal. til 720p på samme spiller, ingen grønne prikker her!

Tom-Erik
 
K

kbwh

Gjest
Jeg har også en DVD89. Med 5m (som er en del kortere enn 8m) billig navnløs DVI-kabel kan jeg oppskalere alt jeg vil, men instruksjonsboka anbefaler ikke lenger kabel enn 5m heller hvis jeg ikke husker helt feil?
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
511
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
HDMI kablen jeg bruker er en billig Argon skjermet kabel på 10m, ikke noe problem her!
Men Benq w100 har jo ikke HDMI kontakt? bruker du en overgang? kan jo hende det er der problemet ligger!

Mvh. Tom-Erik
 
Topp Bunn