Jeg fant ikke tråden der dere diskuterte dette, ville linke til denne Dagblad artikkelen:
http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/06/26/469924.html
http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/06/26/469924.html
Jeg fikk en dårlig magefølelse for kriminalisering, når jeg leste at arbeiderpartiet var iferd med å gå inn for det.Norges befolkning er i alle fall for å kriminalisere horekundene
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1320470.ece
Denne bransjen er så infiltrert av kyniske mennesker som bruker tvang og vold og blir rike på andres bekostning og lidelse at det er liten grunn til å tro at legalisering vil gi noen bedring for de prostituerte. Skikkelige folk holder seg unna denne bransjen, som bakmenn, og da er det fritt frem for "drittsekkene" også om det blir legalisert. Og erfaringer fra Trondheim viste at også kundene var tildels svært voldelige. Og er det marked for dette vil det også finnes selv om det legaliseres.
Ulempen med legalisering er at man gjør det stuereint og akseptabelt. Det blir plutselig litt mer Ok å kjøpe seg en hore når samfunnet gir sin tillatelse. Det har jeg overhodet ikke noe å ønske om at skal skje, det vil gå ut over alle kvinner.
Ja er det ikke trivelig, dette ser jeg frem til.Dagens rapport i Dagbladet om hvordan det er ordnet i Tyskland:
http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/06/27/469937.html
Så var det dette med kvalifikasjoner da. Kan man forvente voksenopplæringskurs, omskolering, etc, før man blir sendt på gata i regi av aetat?Ja er det ikke trivelig, dette ser jeg frem til.
Det ender vel til slutt opp med at man ikke får arbeidsledighetstrygd om man ikke vil prostituere seg, om dette skal likestilles med alle andre yrker kan man jo ikke forvente annet.
Dette er bare tragisk.
1 år skole og 2 år læretid etter ungdomsskole. Vi vil da ha fagfolk! ;DSå var det dette med kvalifikasjoner da. Kan man forvente voksenopplæringskurs, omskolering, etc, før man blir sendt på gata i regi av aetat?
Kanskje norskkurs? ;D
1 år skole og 2 år læretid etter ungdomsskole. Vi vil da ha fagfolk! ;D
Ironi, Kompo, ironi.Jaja, da vet vi hvor vi har deg... Dette hadde jeg ikke trodd om deg Pinki, fy for skam... hvor dypt man kan synke... :'(
Skjønte jo det ... jeg tror da ikke så ille om deg...Ironi, Kompo, ironi.
Det som er litt påfallende i slike debatter er at når vi har et samfunnsproblem så er det ganske mange som velger letteste vei; legalisering.
Nå er ikke prostitusjon forbudt, men horekjøp burde være forbudt.
[glb]? ? ?[/glb]Prostitusjon bør være en borgerrett. Har man ikke norsk statsborgerskap kastes man ut av landet øyeblikkelig.
Problemet løst.
Det er viktig å bruke nyervervet kunnskap, ellers går det lett i glemmeboken... ;DDet vil stoppe menneskehandel. Norske horer er ikke noe problem. Vil man bli kvitt dem er det jo bare og innføre heroin på resept.
Er det en ny trend at bokstaver og tegn skal bevege seg? Jeg blir svimmel.
Stopp en halv. Prostitusjon er fortsatt helt legalt i Norge, og slik må det være. Besteborgerlig moralisering har tydeligvis vunnet innpass på venstresiden. Skal vi forby alt vi ikke liker? Jeg liker ikke Se og Hør, tror det er skadelig å lese bladet. De som lager bladet virker helle ikke friske. Men, de må vel få drive på. Det vi skal stopp er vold og tvang.Skjønte jo det ... jeg tror da ikke så ille om deg...
Ja tenk hvor enkelt å bli kvitt et problem, legalisering. Hvorfor snakker man ikke om legalisering av pedofili, tenk hvordan dette nå må foregå i det skjulte, mye bedre å få det frem i dagen, gjerne på egne steder så man kan ha oversikt og kontroll. Så kan man få sjekket de for sykdommer og hindre at det brukes for mye vold. Dette må da være en god løsning..??
Stopp en halv. Prostitusjon er fortsatt helt legalt i Norge, og slik må det være. Besteborgerlig moralisering har tydeligvis vunnet innpass på venstresiden. Skal vi forby alt vi ikke liker? Jeg liker ikke Se og Hør, tror det er skadelig å lese bladet. De som lager bladet virker helle ikke friske. Men, de må vel få drive på. Det vi skal stopp er vold og tvang.
Den eneste måten å bli kvitt prostitusjon på er å avskaffe kjønnsdriften. Den eneste måten å bli kvitt spising på, er å avskaffe maten, kanksje ikke en helt grei sammenligning, men....Fordelen med å forby prostitusjonen er at man antakeligvis får gå i fred på Carl Johan. Ulempen er at det presser opp prisene, og de kriminelle blir enda rikere av å drive med det, og forholdene for de prostituerte blir kanskje enda mer uverdige.
Det er ingen enkel problemstilling dette, for prostitusjon blir vi ikke kvitt uansett.
Dette er bare tull og det vet du. For 100 eller bare 50 år siden hadde ingen drømt om den likestillingen vi har i Norge i dag. Vi er kommet langt her til lands, men vi har et stykke igjen. Jeg tror vi kan få vekk om ikke all, så i alle fall mye av dagens prostitusjon om man bare omstiller hjernen sin litt. Å akseptere det eller lage bordeller som i Tyskland er feil vei å gå. Hva er forskjellen på menn som er horekunder og de andre? Jo noen har innsett at dette er forkastelig, og andre har ikke. Det er å ta et valg, og holde seg til det.Den eneste måten å bli kvitt prostitusjon på er å avskaffe kjønnsdriften. Den eneste måten å bli kvitt spising på, er å avskaffe maten, kanksje ikke en helt grei sammenligning, men....
Hei!!? Sier du nå at alle menn hadde kjøpt sex om det var akseptert, og at det eneste som holder oss igjen nå er moralen somtilfeldigvis råder i vårt samfunn?Hva er forskjellen på menn som er horekunder og de andre? Jo noen har innsett at dette er forkastelig, og andre har ikke. Det er å ta et valg, og holde seg til det.
Nei ikke akkurat. Alle vil ikke kjøpe røyk heller selv om det selges på butikken, de har ikke lyst på det så da lar de være. Men så lenge det blir mer akseptabelt vil nok flere benytte seg av det.Hei!!? Sier du nå at alle menn hadde kjøpt sex om det var akseptert, og at det eneste som holder oss igjen nå er moralen somtilfeldigvis råder i vårt samfunn?
K
Nettopp derfor er det flott at det finnes de som ser forbi alle skavankene og aksepterer disse mennene ikke for hvem de er, men for lommebökene de har. Det kalles symbiose...Mannfolk av denne typen (horekunder, ikke dere) er så patetiske, håpløse og totalt mislykkede at det er til å grine av.
Saa det har mao handlet om moralisme hele veien, knapt noen bombe. At to gjensidig samtykkende voksne mennesker ikke skal faa lov til aa utföre de transaksjoner de selv maatte önske, uten aa fordömmes for dette, er en svärt undertrykkende grunnholdning. I kraft av hva setter du deg til herre over andres önsker og valg?Hvor mye tvang damen er under betyr lite...
Veien til helsike er som kjent brolagt med gode intensjoner...hva er det neste du vil forby?Dette er bare tull og det vet du. For 100 eller bare 50 år siden hadde ingen drømt om den likestillingen vi har i Norge i dag. Vi er kommet langt her til lands, men vi har et stykke igjen. Jeg tror vi kan få vekk om ikke all, så i alle fall mye av dagens prostitusjon om man bare omstiller hjernen sin litt. Å akseptere det eller lage bordeller som i Tyskland er feil vei å gå. Hva er forskjellen på menn som er horekunder og de andre? Jo noen har innsett at dette er forkastelig, og andre har ikke. Det er å ta et valg, og holde seg til det.
Eller kanskje ta seg en promenade langs Lac Léman, se på pikene og studere resultatet av betydleig mer vellykket byplanlegging enn hva som er tilfelle i Norge. Lausanne er en deilig by.Kanskje unge Løkken skal spandere et deilig mekanisk ur på seg selv? Når han først er der nede.