Forbud eller full legalisering av prostitusjon.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Det er vel omtrent samme opplegget i Nederland. Prostituerte er organiserte, betaler skatt og får jevnlig sjekket seg for sykdommer.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Det var i overformynderitråden vi diskuterte dette.
Jeg har i alle fall ikke skiftet mening. Det spiller ingen rolle om enkelte prostituerte ikke tvinges til dette. Det er også menneskesynet til de som kjøper prostituerte som er problemet, og om samfunnet på toppen skal akseptere dette synet og "godkjenne" denne nedverdigende "jobben", så ender vi opp på ville veier.
Som nevnt i forrige runde av denne debatten så er det ingen, selv ikke de som forsvarer denne geskjeften som vil at noen av deres nærmeste skal livnære seg på denne måten, og det sier i grunn det meste om denne saken.

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0

Jeg har begynt å bli i tvil om det er riktig med forbud.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Norges befolkning er i alle fall for å kriminalisere horekundene

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1320470.ece

Denne bransjen er så infiltrert av kyniske mennesker som bruker tvang og vold og blir rike på andres bekostning og lidelse at det er liten grunn til å tro at legalisering vil gi noen bedring for de prostituerte. Skikkelige folk holder seg unna denne bransjen, som bakmenn, og da er det fritt frem for "drittsekkene" også om det blir legalisert. Og erfaringer fra Trondheim viste at også kundene var tildels svært voldelige. Og er det marked for dette vil det også finnes selv om det legaliseres.
Ulempen med legalisering er at man gjør det stuereint og akseptabelt. Det blir plutselig litt mer Ok å kjøpe seg en hore når samfunnet gir sin tillatelse. Det har jeg overhodet ikke noe å ønske om at skal skje, det vil gå ut over alle kvinner.

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0

Norges befolkning er i alle fall for å kriminalisere horekundene

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1320470.ece

Denne bransjen er så infiltrert av kyniske mennesker som bruker tvang og vold og blir rike på andres bekostning og lidelse at det er liten grunn til å tro at legalisering vil gi noen bedring for de prostituerte. Skikkelige folk holder seg unna denne bransjen, som bakmenn, og da er det fritt frem for "drittsekkene" også om det blir legalisert. Og erfaringer fra Trondheim viste at også kundene var tildels svært voldelige. Og er det marked for dette vil det også finnes selv om det legaliseres.
Ulempen med legalisering er at man gjør det stuereint og akseptabelt. Det blir plutselig litt mer Ok å kjøpe seg en hore når samfunnet gir sin tillatelse. Det har jeg overhodet ikke noe å ønske om at skal skje, det vil gå ut over alle kvinner.
Jeg fikk en dårlig magefølelse for kriminalisering, når jeg leste at arbeiderpartiet var iferd med å gå inn for det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Dagens rapport i Dagbladet om hvordan det er ordnet i Tyskland:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/06/27/469937.html
Ja er det ikke trivelig, dette ser jeg frem til.
Det ender vel til slutt opp med at man ikke får arbeidsledighetstrygd om man ikke vil prostituere seg, om dette skal likestilles med alle andre yrker kan man jo ikke forvente annet.
Dette er bare tragisk.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
4

Det har vært diskutert i media og på stortinget at handikapede, mogloide og andre syke mennesker som ikke "får seg" har krav på et sexliv.
At helsepersonell må stille opp å "hjelpe" disse menneskene.
Personelig synes jeg dette er noe forbanna tull.

Men hvis dette er riktig å gjøre, hvorfor  skal ikke da en "frisk" patetisk mann få kjøpe seg ei hore?
Kan ikke se den store forskjellen.

Til slutt vil jeg legge til at dette IKKE er min mening.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820

Fordelen med å forby prostitusjonen er at man antakeligvis får gå i fred på Carl Johan. Ulempen er at det presser opp prisene, og de kriminelle blir enda rikere av å drive med det, og forholdene for de prostituerte blir kanskje enda mer uverdige.

Det er ingen enkel problemstilling dette, for prostitusjon blir vi ikke kvitt uansett.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Ja er det ikke trivelig, dette ser jeg frem til.
Det ender vel til slutt opp med at man ikke får arbeidsledighetstrygd om man ikke vil prostituere seg, om dette skal likestilles med alle andre yrker  kan man jo ikke forvente annet.
Dette er bare tragisk.
Så var det dette med kvalifikasjoner da. Kan man forvente voksenopplæringskurs, omskolering, etc, før man blir sendt på gata i regi av aetat?
Kanskje norskkurs? ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.316

Så var det dette med kvalifikasjoner da. Kan man forvente voksenopplæringskurs, omskolering, etc, før man blir sendt på gata i regi av aetat?
Kanskje norskkurs? ;D
1 år skole og 2 år læretid etter ungdomsskole. Vi vil da ha fagfolk! ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

1 år skole og 2 år læretid etter ungdomsskole. Vi vil da ha fagfolk!  ;D

Jaja, da vet vi hvor vi har deg... Dette hadde jeg ikke trodd om deg Pinki, fy for skam... hvor dypt man kan synke... :'(

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.316

Jaja, da vet vi hvor vi har deg... Dette hadde jeg ikke trodd om deg Pinki, fy for skam... hvor dypt man kan synke...    :'(
Ironi, Kompo, ironi.
Det som er litt påfallende i slike debatter er at når vi har et samfunnsproblem så er det ganske mange som velger letteste vei; legalisering.
Nå er ikke prostitusjon forbudt, men horekjøp burde være forbudt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Ironi, Kompo, ironi.
Det som er litt påfallende i slike debatter er at når vi har et samfunnsproblem så er det ganske mange som velger letteste vei; legalisering.
Nå er ikke prostitusjon forbudt, men horekjøp burde være forbudt.
Skjønte jo det ... jeg tror da ikke så ille om deg... ;)

Ja tenk hvor enkelt å bli kvitt et problem, legalisering. Hvorfor snakker man ikke om legalisering av pedofili, tenk hvordan dette nå må foregå i det skjulte, mye bedre å få det frem i dagen, gjerne på egne steder så man kan ha oversikt og kontroll. Så kan man få sjekket de for sykdommer og hindre at det brukes for mye vold. Dette må da være en god løsning..??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0

Nå Komponenten, er du litt provosert, eller er det bare engasjement ?

Det store problemet er at det ikke finnes noen enkel løsning. Forbud vil ha negative sider og "full" legalisering har også sine negative sider.  :-[

Jeg lurer nå på om ikke status quo er så dumt likevel ? Ikke forbudt, men kjøp underlagt samfunnets sterke moralske fordømmelse.   :-/

Når så er sagt skal man ikke glemme at ekteskapet også er blitt omtalt som "legalisert prostitusjon" !  ;D

K

knutinh

Gjest

Det er vanskelig å si noe om dette uten hands on erfaring =)

Jeg er litt overrasket over at det er andre momenter enn de prostituertes velvære som opptar folk. Komponenten har vel hintet om "samfunnets moralske forfall" som visstnok eret problem slv om det skulle ha vært sån at alle prostituerte frdet seg på jobben. Ellrs i debatten er det jo mange eldre som mistrives med å gå i sentrum og vil ha "dem" bort.

Hvis vi greier å sannsynliggjøre at samfunnets sammenlagte velvære øker av å innføre forbud så synes jeg det er helt greit. Hvis omtrent like mange lider omtrent like mye så er jeg mot forbud Lover bør ha en klar samfunnsmessig gevinst forbundet ved se, det er ikke nok å hindre moralsk forfall.

-k

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Provosert OG engasjert Spiralis…   ;)

Selvsagt er det først og fremst det miserable livet til disse damene man bør tenke på, og prøve å gjøre noe med, knutinh. Det var deres forsøk tidligere på å fremstille det som om mange av damene likte dette livet jeg ikke bet på, og dette ”moralske forfallet” du snakker om er et problem når det rammer andre kvinner på grunn av at menn kjøper seg damer på denne måten og det synet de har på kvinner da brer om seg. Man finner alltid noen som sier at de har det bra, om de blir banket opp hver dag eller om de er barn og misbrukes, men dette må ikke få oss til å ikke se de store lidelsene til alle de andre i samme situasjon.
Jeg kan ikke forstå at et sivilisert, rikt samfunn som Norge kan  være bekjent av at dette skjer uten å å foreta seg noe. Det gjelder for så vidt også uteliggere, narkomane og tiggere. Vi har råd til å hjelpe disse menneskene, men har vi ikke lyst? Ser ikke sånn ut nei. ”Alle” vet at dette ikke er noe verdig liv, og ”alle” vet at dette er noe menn fint kan  klare seg uten, hvorfor er det da så vanskelig å gjøre noe?
Disse nigerianske damene har en kjempegjeld å betale til sine bakmenn, derfor opptrer de som de gjør, og de liker ikke jobben sin de heller:
http://www.nettavisen.no/innenriks/article670100.ece

Hvorfor ikke kjøre inn busser, plukke opp disse damene og frakte de langt vekk og gi de muligheten til å tjene seg noen penger på andre måter, de er jo i motsetning til en del andre her til lands tydelig innstilt på å jobbe for å tjene penger. Jordbærplukking eller annet, de må få hjelp til å løse dette problemet, som også fører til at andre lider, afrikanske damer kan jo ikke gå rundt i Oslo sentrum lenger uten å bli antastet og sjikanert. Og det kan vel snart ingen andre damer heller om man skal akseptere prostitusjon på hvert gatehjørne.

Selvsagt er dette først og fremst et holdningsproblem, så lenge brukerne får aksept for at dette ikke er så ille, så lenge de ikke straffes, og så lenge man ser ned på de prostituerte og ikke bare på deres kunder så vil dette fortsette. Og i mine øyne er det overgrep. Det vil føles som å utsettes for et overgrep om man sier ja, når man egentlig mener nei. Og jeg vil også tro at mange av disse damene har en bakgrunn med overgrep i barndommen som gjør at de kanskje lettere enn andre kan havne ut i dette livet fordi de er nå liksom vant med det, de er allerede  blitt følelsesmessig ødelagt og overgangen blir ikke så stor. Men det var nå bare min teori…

Hvis man klarer å oppdra sine sønner til å se på alle mennesker som likeverdige, og ikke varer, kan vi kanskje på sikt få redusert tilgangen på kunder, men det er vel noe optimistisk.
Og hvis man tar et skippertak og oppsøker disse damene og spør de om hva som skal til for å slutte med dette, og hjelper de med det som skal til, så kan man kanskje få redusert tilgangen også på denne siden. Men så lenge det er lovlig i Norge vil man få inn damer fra fattige land utenfra.
Om kundene skal straffes så er det ikke nok med en liten bot han kan betale i smug, det må bli såpass at det blir en sak ut av det hvor han må stå ansikt til ansikt med en dommer og få sin dom, så begynner han kanskje omsider å tenke.

Det er ikke det å måtte se det som plager meg, men det er det å vite at dette skjer uten at samfunnet prøver å løfte en finger for å stoppe det. Og det plager meg også at såpass mange menn ikke ser noe galt i dette, men kynisk utnytter mennesker som er i en vanskelig situasjon, og det gjelder selvsagt uansett om deres ”offer” er kvinne eller mann.

A

Affa

Gjest

Prostitusjon bør være en borgerrett. Har man ikke norsk statsborgerskap kastes man ut av landet øyeblikkelig.

Problemet løst.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Prostitusjon bør være en borgerrett. Har man ikke norsk statsborgerskap kastes man ut av landet øyeblikkelig.

Problemet løst.
[glb]? ? ?[/glb]

Borgerrett? Hallo? Er vi ikke alle borgere, hvorfor skal noen ha rett til å fornedre andre? Det er ikke de utenlandske damene som er problemet, det er de norske mennene. Noen av de...

A

Affa

Gjest

Det vil stoppe menneskehandel. Norske horer er ikke noe problem. Vil man bli kvitt dem er det jo bare og innføre heroin på resept.

Er det en ny trend at bokstaver og tegn skal bevege seg? Jeg blir svimmel.

K

kbwh

Gjest

En uting det der med de flyvende tegnene. Jeg blir også svimmel. Kanskje hodet mitt er 83?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Det vil stoppe menneskehandel. Norske horer er ikke noe problem. Vil man bli kvitt dem er det jo bare og innføre heroin på resept.

Er det en ny trend at bokstaver og tegn skal bevege seg? Jeg blir svimmel.
Det er viktig å bruke nyervervet kunnskap, ellers går det lett i glemmeboken... ;D

Jeg mener:

;D

Ja man bør hjelpe de norske ut av sitt rusproblem, helt klart, men også der er vi visst for tafatte.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

Skjønte jo det ... jeg tror da ikke så ille om deg... ;)

Ja tenk hvor enkelt å bli kvitt et problem, legalisering. Hvorfor snakker man ikke om legalisering av pedofili, tenk hvordan dette nå må foregå i det skjulte, mye bedre å få det frem i dagen, gjerne på egne steder så man kan ha oversikt og kontroll. Så kan man få sjekket de for sykdommer og hindre at det brukes for mye vold. Dette må da være en god løsning..??
Stopp en halv. Prostitusjon er fortsatt helt legalt i Norge, og slik må det være. Besteborgerlig moralisering har tydeligvis vunnet innpass på venstresiden. Skal vi forby alt vi ikke liker? Jeg liker ikke Se og Hør, tror det er skadelig å lese bladet. De som lager bladet virker helle ikke friske. Men, de må vel få drive på. Det vi skal stopp er vold og tvang.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Stopp en halv.  Prostitusjon er fortsatt helt legalt i Norge, og slik må det være.  Besteborgerlig moralisering har tydeligvis vunnet innpass på venstresiden.  Skal vi forby alt vi  ikke liker?  Jeg liker ikke Se og Hør, tror det er skadelig å lese bladet.  De som lager bladet virker helle ikke friske.    Men, de må vel få drive på.  Det vi skal stopp er vold og tvang.  

Slik må det være? Hva er det for utsagn? Det er ikke sånn i Sverige, så da trenger det ikke være sånn her heller. Jeg tilhører ellers ikke venstresiden, man må slutte å plassere noe til høyre eller venstre og tro at man ikke skal behøve å tenke selv, men innta de standpunkt som den siden man tilhører velger.
Hvis du sammenligner dette med Se & Hør tyder det bare på at du overhodet ikke er i stand til å sette deg inn i situasjonen til de innvolverte her. Dette er ikke å fjerne noe man ikke liker, det er å fjerne noe som ødelegger mennesker og lar de leve i fornedrelse.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.159
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

Hmm - jeg tror ikke det gagner "fagfolkene" med et forbud.

Det som blir å skje er at markedet nok blir litt mindre, men at det som blir igjen flytter under jorda. Når markedet flytter under jorda, blir hverdagen langt tøffere for de prostituerte som er under kontroll av halliker, samt at mere av markedet blir overtatt av organisert kriminalitet,
Hvis en drar en parallell til forbudstida i USA på 30-tallet, så ser et at organisert kriminalitet vokste fram i stor grad,

Dersom det er ønskelig å gå på for å kvitte seg med utenlandske gateprostituerte og kallikker/bakmenn, så finnes det allerede lovhjemler som kan benyttes.
Kobleri/hallikvirksomhet er allerede forbudt ( http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#202 ).
Agressiv gateprostitusjon fra fremmendlanske prostituerte kan behandles som arbeid uten bo- og arbeidstillatelse. Det er bare å sende en sivilkledt spaner med båndopptaker på lomma, så kan jentene taues inn og sendes ut.

Det er da vel ingen som er så naive at de tror at prostitusjon kan avskaffes vha et forbud ?

Politiet i Trondheim, som p.t. er flinkeste gutten i klassen mhp å ta menneskehandel mener lovverket er godt nok, bare en bruke ressursene rett, og at det vil bli vanskeligere å etterforske om prostitusjonsmarkedet går under jorden. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1317448.ece
Jeg tror jeg vil si meg enig med dem...

mvh

Johan-Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.159
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

Sånn apropos - til Affa og Komponenten...

Ikke alle norske prostituerte er narkomane, og det er heller ikke alle prostituerte som gjør dette under tvang.

Det er greit å være engasjert, men en må få med nyansene...

Jeg synes ikke det er greit å bli "antastet" på Karl Johan, men en trenger som sagt ikke nye lover for å løse problemet.

Siste nytt er jo at politiet nå mener at et alternativ kan være å innføre toleransesoner der tigging og/eller gateprostitusjon er tolerert. http://oslopuls.no/nyheter/article1369992.ece

mvh

Johan-Kr

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Jeg blir bare deprimert av dette. Mannfolk av denne typen (horekunder, ikke dere) er så patetiske, håpløse og totalt mislykkede at det er til å grine av. Selvsagt tror man at det er mange av damene som gjør dette frivillig, hadde kundene visst sannheten om hva damene må tenke om dem så hadde nok flere holdt seg langt unna. Å bli skuffet over at hun kikker på klokken sier jo litt om innsikten til enkelte av disse mennene.
For meg er skillet mellom en mann som er horekunde og en mann som ikke er det like stort og uoverstigelig som den kinesiske mur. Jeg ville ikke tatt i en sånn mann med ildtang. Utroskap kan tilgis, men ikke dette. For meg er det helt utilgivelig å gjøre sånt, rett og slett fordi jeg oppfatter det som misbruk av andre mennesker og at verdisynet i forhold til andre mennesker er på et lavmål. Hvor mye tvang damen er under betyr lite, det vet ikke kunden noe om uansett. Enten driver man med slikt, eller så gjør man det ikke. Og oppegående, fornuftige menn gjør ikke det etter mitt syn.

Damene fra Nigeria er så vidt jeg forstår her på turistvisum, og dette regnes vel ikke som jobb, så jeg tror ikke de kan sendes ut. Samme med tiggerne fra utlandet, hadde det vært mulig regner jeg med de hadde sendt begge grupper ut før.

T

theStig

Gjest

For Affa sin del er det kanskje litt trist at tilbudet finnes, men at det i hans alder kan være fysisk problematisk å få benyttet seg av det.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
292

Fordelen med å forby prostitusjonen er at man antakeligvis får gå i fred på Carl Johan. Ulempen er at det presser opp prisene, og de kriminelle blir enda rikere av å drive med det, og forholdene for de prostituerte blir kanskje enda mer uverdige.

Det er ingen enkel problemstilling dette, for prostitusjon blir vi ikke kvitt uansett.
Den eneste måten å bli kvitt prostitusjon på er å avskaffe kjønnsdriften. Den eneste måten å bli kvitt spising på, er å avskaffe maten, kanksje ikke en helt grei sammenligning, men....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Den eneste måten å bli kvitt prostitusjon på er å avskaffe kjønnsdriften. Den eneste måten å bli kvitt spising på, er å avskaffe maten, kanksje ikke en helt grei sammenligning, men....
Dette er bare tull og det vet du. For 100 eller bare 50 år siden hadde ingen drømt om den likestillingen vi har i Norge i dag. Vi er kommet langt her til lands, men vi har et stykke igjen. Jeg tror vi kan få vekk om ikke all, så i alle fall mye av dagens prostitusjon om man bare omstiller hjernen sin litt. Å akseptere det eller lage bordeller som i Tyskland er feil vei å gå. Hva er forskjellen på menn som er horekunder og de andre? Jo noen har innsett at dette er forkastelig, og andre har ikke. Det er å ta et valg, og holde seg til det.

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0

Hva er forskjellen på menn som er horekunder og de andre? Jo noen har innsett at dette er forkastelig, og andre har ikke. Det er å ta et valg, og holde seg til det.
Hei!!? Sier du nå at alle menn hadde kjøpt sex om det var akseptert, og at det eneste som holder oss igjen nå er moralen somtilfeldigvis råder i vårt samfunn?

:)

K

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hei!!? Sier du nå at alle menn hadde kjøpt sex om det var akseptert, og at det eneste som holder oss igjen nå er moralen somtilfeldigvis råder i vårt samfunn?

:)

K
Nei ikke akkurat. Alle vil ikke kjøpe røyk heller selv om det selges på butikken, de har ikke lyst på det så da lar de være. Men så lenge det blir mer akseptabelt vil nok flere benytte seg av det.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2

Mannfolk av denne typen (horekunder, ikke dere) er så patetiske, håpløse og totalt mislykkede at det er til å grine av.
Nettopp derfor er det flott at det finnes de som ser forbi alle skavankene og aksepterer disse mennene ikke for hvem de er, men for lommebökene de har. Det kalles symbiose...

Og mon tro hva alle patetiske, haaplöse og totalt mislykkede menn vil finne paa dersom prostitusjon elimineres? Neppe Sjarmörskolen, det vil bli spennende tider for de som forsker paa overgrepsstatistikker.

Hvor mye tvang damen er under betyr lite...
Saa det har mao handlet om moralisme hele veien, knapt noen bombe. At to gjensidig samtykkende voksne mennesker ikke skal faa lov til aa utföre de transaksjoner de selv maatte önske, uten aa fordömmes for dette, er en svärt undertrykkende grunnholdning. I kraft av hva setter du deg til herre over andres önsker og valg?

Beklager tegnsettingen, er i Sveits paa kurs (EPFL MEAD).

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
292

Dette er bare tull og det vet du. For 100 eller bare 50 år siden hadde ingen drømt om den likestillingen vi har i Norge i dag. Vi er kommet langt her til lands, men vi har et stykke igjen. Jeg tror vi kan få vekk om ikke all, så i alle fall mye av dagens prostitusjon om man bare omstiller hjernen sin litt. Å akseptere det eller lage bordeller som i Tyskland er feil vei å gå. Hva er forskjellen på menn som er horekunder og  de andre? Jo noen har innsett at dette er forkastelig, og andre har ikke. Det er å ta et valg, og holde seg til det.
Veien til helsike er som kjent brolagt med gode intensjoner...hva er det neste du vil forby? ;)
Når det gjelder likestilling, så går det vel i den retningen at prostitusjon ikke lenger er en en-veisforeteelse....

A

Affa

Gjest

Kanskje unge Løkken skal spandere et deilig mekanisk ur på seg selv? Når han først er der nede.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2

Den skjönte jeg ikke, outsourcer de klokkeproduksjonen? Har ikke greie paa ur, en Certina har tjent meg trofast i 8 aar, og ifölge reklamen bör den fortsatt tikke naar jeg börstes ut av kremeringskammeret.

N

nb

Gjest

Kanskje unge Løkken skal spandere et deilig mekanisk ur på seg selv? Når han først er der nede.
Eller kanskje ta seg en promenade langs Lac Léman, se på pikene og studere resultatet av betydleig mer vellykket byplanlegging enn hva som er tilfelle i Norge. Lausanne er en deilig by.

Topp Bunn