Hei - har , med stor interesse fulgt de forskjellige debatter og innspill på forumet og tenkte at nå får jeg be om litt hjelp fra dere som har synspunkter på dette:
Jeg trenger en ny forforsterker til min EC 250R. Har problemer med tilgang på relevante butikker og det er derfor vanskelig å få sett/hørt på aktuelle produkter. Noen som har forslag til produkter i prisklassen max 25K som det er verdt å sjekke ut nærmere (kjøper gjerne brukt)?
hilsen og takk for hjelpen!
Hei,
Slenger meg på debatten.
Jeg brukte lenge 4.7 på mine nemoer, grunnet mange "anbefalinger her" at den ikke på noen måte var god nok til mine nemoer så bestemte jeg meg for at her måtte det skiftes.
Min 4.7 er jeg ikke sikker på var mk2, den hadde gain switch på baksiden, og det tror jeg ikke første utgaven var levert med.
Kilden jeg da hadde var emc1up.
Etter mange anbefalinger og en nitidig sjekk på bruktbørsen så falt valget da på en krell krc-3 fra siste produksjon utgave for kr 14K på bruktbørsen.
Den var jeg veldig fornøyd med lenge, den var bedre både på detaljer samt at den var mer dynamisk ved lave lyttevolumer.
Prøvde også linn klimax samt primare pre30 men ingen av disse "matchet" for mitt vedkommende.
Passiv preamp uten fjernkontroll var ingen option for meg, så her ble flere aktuelle kandidater utelukket.
Grunnet at min bror hadde kjøpt (etter salg av klimaxen til en som var veldig fornøyd med denne) dCS verdi og delius så tenkte jeg at det var lettvint å teste deliusen direkte inn på mine monoblokker og høre hvordan det låt.
Her ble jeg meget imponert, EMC1up var da koblet via digital aes/ebu inn på delius og delius direkte inn på monoblokkene.
For meg ble det en slik opplevelse at jeg kort tid senere kjøpte en komplett dCS rigg.
Imidlertid så er det ingen tvil om at hvis du har en god kilde så kan det være et alternativ med å kjøpe en dac fra dCS, er du ikke primert interesert i sacd så er de da uten firewire ts brukt under den prisklassen du har som maks.
Ellers så tror jeg at en rør pre etter tester jeg har lest skal være en god match, men det har jeg ikke prøvd selv.
Mvh
Geir