Forforsterker til Doxa 140 signature

R

Rojoh

Gjest
Tviler litt på det. Har selv hatt RC-1070 tidligere. Men som alltid: Også signalkilde og ikke minst høyttalere, vil være avgjørende for hvordan en preamp vil integreres (lydmessig) i anlegget.

Mvh. Johan
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hva mener du? Er ikke SLP-2002 vakker heller nå? ;D

O.
Fantastisk preamp med et meget bra riiatrinn!!
Mulig den er utenfor budsjett, men du verden.
Går brukt for ca 16k.

Hadde den hatt fjernkontroll, hadde den stått i rommet mitt nå.

Heldigvis dukket det opp en preamp m fjernkontroll, som jeg faktisk likte bedre, selv om den ikke har det samme nydelige utseendet   :)    ::) (den jeg har nå)
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
881
Antall liker
162
Sted
Bergen
Er Vincent SA-31MK en god match til doxa?
Det kommer jo litt an på.....

Jeg levde lykkelig med Vincenten over ett år, men den Conrad Johnson jeg bruker nå er såååå mye bedre.

Doxa er virkelig en forsterker som vokser med forforsterkeren.
 

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Innlegg
116
Antall liker
0
Så den Conrad johnson forsterkeren er et godt alternativ til doxa asså? Hvordan blir lyden når du bruker den? For med doxa forforsterkeren er lyden egentlig helt forferdelig. Det er jo nesten bare lyd fra det nedre frekvens området. Det er derfor jeg vil prøve å bytte til en annen forforsterker. Vil lissom ha litt gjengivelse fra HELE frekvensområdet og spesielt mer i det øvre frekv...området. Er da Conrad Johnson til å anbefale eller?
 
F

FMG

Gjest
Hadde en Doxa 70SE for noen år siden og hvis Doxa 140 har omtrent samme lydsignaturen vil jeg også henge meg på å anbefale en Conrad Johnson forforsterker: Har du ikke penger kjøper du en brukt CJ PV 10, det ligger en på bruktmarkedet nå. Er ikke i tvil om at det er en musikalsk og god kombinasjon.

Om en forforsterker har lite å si for lyden? Tullpreik! Om noen måtte mene det burde de ha koblet opp en CJ Premier 17 sammen med litt gode kabler til Doxa 140.... Tipper pipa da hadde fått en annen lyd! Er man heldig kan man finne en slik på bruktbørsen til i overkant av 20 tusen. Billig... ;)

Og var det ikke Knut Vadseth som anbefalte Conrad Johnson ART (kr 120 tusen) til Doxa 70 Signature for noen år siden? Er ikke i tvil om at det hadde vært en god kombinasjon.... 8)
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Brukar Malmin sin Musical Innovation MI 16 til mine brukobla Doxa S. MI 6 er ein meget god allrounder uten å vere ekstrem på nokon måte. Den kan beskrivast som varm med harmonisk frekvensgong og rimleg oppløyst. MI 6 var også Hokon Rognlien i FIDELITY sin referanse ganske så lenge. Vil gje mine varmaste annbefalingar til denne pre'n. Hifihuset har hatt nokre liggande på bruktørsen sin.
MVH
Johs
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
881
Antall liker
162
Sted
Bergen
Så den Conrad johnson forsterkeren er et godt alternativ til doxa asså?
Ja!

Du kan jo kanskje lese Ivar Løkken løkken sin test av 70S her på forumet og kanskje søke i gamle innlegg??

Det er imho umulig å finne noe som matcher så bra/låter så godt til prisen.
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Hei :)

Hvad kunne man forvente sig med en Vincent SA-T1 til en DOXA 140?

Jeg må sige at jeg er mye fornøjt med min DOXA 140, men mangler en god preamp til.
 
Topp Bunn