Blåser liv i denne tråden da den er relevant for meg. Har lånt med meg et eksemplar av 557 som jeg etter alt å dømme vil kjøpe. For mitt vedkommende det første stykke elektronikk i noe høyere vektklasse
Jeg må inntil videre leve med hybrid musikk/ surround løsning, og kjører i skrivende stund signal gjennom pretrinnet i receiveren (Yamaha RX-V3900 i "Pure Direct" modus) til 557 og videre til XTZ 99.36 fronthøyttalere. 557 erstatter en gammel trofast ECI-1, og skiller seg merkbart med mer presis kontroll i nedre mellomtone og bass. Litt stivere i toppen enn det jeg er vant med, men alt i alt merkbar bedring på totalen. Skal i rettferdighetens navn nevne at EC'en ikke har vært inne til oppgradering hvilket jeg forstår ville ha bedret den betraktelig.
Nå har jeg veldig, veldig lyst til å finne ut hva en overkommelig priset forforsterker (brukt til under 10k) kan bidra med, og er derfor nyskjerrig på hva godtfolket måtte ha av tips og erfaringer. Ønsker å kjøre balansert mot 557 som jeg har lest at den skal trives en del bedre med. Kanskje mulighet for balansert inn også vil være lurt da jeg i tillegg tenker på å prøve å bedre signalet (Denon DCD S10) med en ålreit DAC.
502 er sikkert ypperlig match, men har ikke sett noen på bruktmarkedet i det siste. Andre forslag mottas med entusiasme ;D