|
Men kommer den seg avgårde, eller blir det litt vel mye gnaging og torque-steer!?Det må tørkes støv og støvsuges. Det er som om slangen kveiler seg i fryd i sola på en varm sten.
Vis vedlegget 426879
Vis vedlegget 426880
The Next Day (ref. avdød Bowie) pluss gresk filosof indikerer metafysisk spekulasjon. Om etterlivet?Hva skjer hos Dr Dong?
En rimelig betraktningDoktoren er opptatt med å drekka, pule og spy. Han kommer sterkere tilbake ved en senere anledning
Det var en flott aften, men Forfatteren var ikke særlig imponert over Leprous. Det var som om en parodi utspant seg på scenen. Dårlige musikere som poserer og stemmer mer enn de spiller. ”Deilig er jorden” med tungt riff burde ikke holde i 2017. Trommisen var høydepunktet.
Between… faller også sammen som et korthus i sitt febrilske forsøk på å være kreative. Ompa, ompa og morsom keyboard, med litt Slayer og litt Zappa. OK musikere, men grøtete og fryktelig svak vokalist.
Devin VAR og ER GUD. En herlig fyr. Tight og fett. Morsomt og uhøytidelig. En time og førti minutter i herlig Harry-fri rockehimmel.
Forfatteren har billetter til Spidergawd. Forventer mye. Det er tross alt noe Motorpsycho her.
Som trommis kan jeg skrive under på at Kapstad er noe helt utenom det vanlige. Jeg så han første gang i en jazztrio rundt år 2000. Siden har jeg hørt han spille ekstrem-metal og alt i mellom, og han gjør alt like bra. Det er mange flinke trommiser der ute, men ikke mange som kan veksle mellom sjangre som Kapstad gjør. Det ser imidlertid ut til at han har landet mest på Terry Bozzio anno 1979-stilen med monstersett og heftige ruller de siste årene, og det kler han godt! Baard Kolstad er selvfølgelig veldig flink han også.Trommisen BØR være høydepunktet i Leprous, ja. Han kan vikariere i hvilket som helst band på strak arm.. Mulig det er skivebom, men om du ikke har sjekket ut Spidergawd, bør de krysses av på lista. Kenneth Kapstad(trommis) er også hinsides god!
Gud hjelpes, jeg følger meg også avkledd.Det er blitt avdekket en flau blindflekk i undertegnedes musikalske encyklopædi og dertil manglende kjennskap til The Devin Townsend Project.
Plutselig oppnår en allerede fantastisk tråd nye høyder.Lytter pasienten også til jazz (aka trompetmusikk)?
(Spørsmålet har blitt stillt gjentagende ganger på seminarene; er trompetmusikk godt for en opplyste sjel?)