D
DL
Gjest
Relativt reflektert og riktig nok observert.Det er da ingen brannfakkel, selvsagt vil man spare penger og det er da ikke sikkert at alle diyere har råd eller er villig til å bruke 10-15x for en tilsvarende kommersiell løsning og for de mer ekstreme byggene finnes det vel ikke noe kommersielt tilgjengelig, og om det skulle finnes blir det vel nesten som diy å regne da garantert ikke serieproduseres.en liten brannfakkel, det ligger ikke et element av et sterkt ØNSKE om at man kan lage noe som er kostbesparende og like bra DIY som det beste der ute og at man her duller seg inn i et aldri så lite selvbedrag for å holde liv i denne oppfattelsen?
Men for mitt eget vedkommende så er det ikke forskjell i HVORDAN jeg lytter på et anlegg, avhengig av om det er dyrt eller ikke. Det blir mere som at man godt kan ha en favorittvin som smaker godt innen 200,- kroners segmentet, men det hindrer allikevel ikke at en kan ha samme skalamessige forhold innen viner til et par tusen.
Som en kuriositet kan nevnes at mine høyst selvbygde høyttalere nok dessverre vil komme til å passere millionen før de er ferdige, finnes ikke kommersielt tilgjengelige og ville i såfall koste sikkert det dobbelte og allikevel være et bestillingsverk, altså IKKE hyllevare.
Hva ender det opp på når høytalerne er ferdig, og du skal snekre elektronikken også da tru?
DL