Forslag til endring av Torget

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
72.629
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Trodde du skulle på messa jeg, men du klarer visst ikke å løsrive deg fra barnet ditt :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.162
Torget vurderinger
2
Tenker du på meg? Jeg kommer på messa i morgen. Det gikk dessverre ikke i dag pga. familie.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Ser flott ut dette og når annonser nå går og åpne i nye faner i hvertfall ikke jeg noe og klage over. Kjempejobb du gjør Høvding.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Har nå solgt et produkt som har vært annonsert på Torget og på Finn. Ble sogt via Finn. Får ikke markert som solgt på Torget fordi det må oppgis navn. Dette må jo være uinteressant for forumet når vedkommende ikke er medlem her. Valgte å slette annonsen. Dette var nytt og unødvendig. Ellers suverent forum!

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
53
På torget kan man ikke trykke "åpne i ny fane" på enkeltannonser. Meget plagsomt.
Dette er med Google Chrome forresten.

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
På torget kan man ikke trykke "åpne i ny fane" på enkeltannonser. Meget plagsomt.
Jeg syntes også dette var meget plagsomt.
-Helt til jeg trykket en gang på den blå pilen i ikonet. Da kommer annonsen opp som ny fane.
(Dette er da etter at du er i en kategori, eller har gjort et søk. (Funksjonen burde også vært på framsiden på torget)
Enda lettere, bare litt uvant på førsten. :)

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.187
Torget vurderinger
1
Hei!
Kan noen linke til en veileder for hvordan man legger inn bilder i salgsannonser på torget? Tenker på bilder fra speilrefleks lagt inn på PC. Bildene må sikkert skaleres ned for ikke å belaste systemet for mye pluss mye annen elevert trykking for å få det til...

Er selvlært dataidiot så teskje kan være relevant redskap her..

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
53
Aha, takk for tips!

Jeg syntes også dette var meget plagsomt.
-Helt til jeg trykket en gang på den blå pilen i ikonet. Da kommer annonsen opp som ny fane.
(Dette er da etter at du er i en kategori, eller har gjort et søk. (Funksjonen burde også vært på framsiden på torget)
Enda lettere, bare litt uvant på førsten. :)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
En ting som er innmari grådig frøktli irriterende med torget

Eg sorterer høyttalere eller lignende på pris. Går inn på et produkt og tilbake, og så er lista ikke sortert lengre. Er det mulig å fikse dette?

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
72.629
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Forrige versjon hadde oversikt over antall brukere innlogget oppe til høyre. Noe mulighet for å få dette tilbake, eller er det en eller annen innstilling jeg kan gjøre selv for å få dette frem?

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.500
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Mulig jeg er alene om dette, men nå etter å ha brukt torget litt kan jeg si at jeg synes det gamle var bedre. Det gamle var enklere og lettere. Jeg forstår egentlig ikke hva som er så bra med ajax.

Det å ha mulighet til å lagre annonser synes jeg mister mye av poenget når en annonse blir borte etter den er solgt eller går ut på dato. På finn bruker jeg lagrede annonser som en prisreferanse.

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Antall liker
402
Mulig jeg er alene om dette, men nå etter å ha brukt torget litt kan jeg si at jeg synes det gamle var bedre. Det gamle var enklere og lettere.
Du er ikke alene om et slikt synspunkt. Det går riktignok ann å velge "gammel visning/gammel stil" dersom man er innlogget, men da ser man med en gang hvor mye bedre den gamle layout`n var (den nye liste-visningen ser rotete ut i forhold). Men problemet er at dersom man ønsker å bruke "gammel visning/gammel stil", så må man altså være innlogget for hver gang man bruker bruktbørsen, og det burde heller ha vært "standarden" for alle (innlogget eller ei), mens det nye "galleri" og "liste" kunne ha vært en option for innloggede medlemmer.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Synes torget funker ok.

Kan f.eks. bli litt vel mye mikkmakk under digitale avspillere - hvis jeg bare skal se på eventuelle CD-spillere til salg, men kan jo velge bare CD-spiller.

Samme under forsterkere, kan velge bare forforsterker hvis det er det en vil se på.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.162
Torget vurderinger
2
Mulig jeg er alene om dette, men nå etter å ha brukt torget litt kan jeg si at jeg synes det gamle var bedre. Det gamle var enklere og lettere. Jeg forstår egentlig ikke hva som er så bra med ajax.

Det å ha mulighet til å lagre annonser synes jeg mister mye av poenget når en annonse blir borte etter den er solgt eller går ut på dato. På finn bruker jeg lagrede annonser som en prisreferanse.
Det gamle Torget er jo fortsatt tilgjengelig, så du kan jo velge hvilken du vil bruke. Under "Avansert søk" finner du jo også denne siden: Avansert søk - Hifisentralen. Det var flere som ønsket å ha en filtreringsløsning på Torget, men det var ikke mulig å få til med det "gamle" Torget, og derav den nye ajax siden.

Når støttemedlemskap opprettes så vil de som betaler få tilgang til Arkivet, og der ligger alle utgåtte og solgte annonser, og en kan da enkelt søke opp f.eks. alle "Wadia" spillere som er solgt, og til hvilken pris de ble solgt for. Hvis du lagrer en annonse nå, så vil du under "Min side" kunne se om den fortsatt er aktiv, reservert eller solgt, men ja, du har rett, du kan ikke bruke det som prisreferanse. Da må du bli støttemedlem når det blir aktivert.

Jeg har vurdert å ha den nye ajax siden som "avansert søk", samt legge tilbake alle funksjonene fra den gamle siden. Hvis en trykker på en kategori på forsiden vil en da se de gamle listene, også lar vi ajax siden være en slags "Avansert søk". En kan da velge å bruke den gamle siden eller den nye siden. Det vil tilfredsstille alle. Jeg får ikke gjort dette før jul, men det er faktisk en god løsning.

Mvh
Høvdingen

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.500
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Ok. Det synes jeg høres veldig bra ut. Både funksjonen i støttemedlemskapet og ajax som en søkefunksjon på det gamle torget.

Topp Bunn