Forsterkere Forslag til forsterker til John Blue JB3?

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Har per dags dato dette oppsettet til pcen min:

John Blue JB3
Billig T-amp fra ebay
HRT Music Streamer II

Har lyst å bytte ut T-ampen med noe bedre!

Kandidater foreløpig:
Argon DA2 ( 1898,-) spesifikasjonene passer meg veldig bra, med sub out mulighet, men umulig å finne noen seriøse tester
Kingrex T20U (ute av produksjon sier moiz.no)
Pro-Ject Amp Box (SE) (2095/3195) Har en pre-amp jeg kan bruke, så her er det mulighet siden de ikke er så stor

Kom gjerne med noen forslag, eller tilbakemelding på Argon DA2. Prisklasse 2-4000, men er det en god og billig løsning er jeg fornøyd.
Bør ikke være stor, maks 30cm dyp, helst smal og lav :)

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Ingen som har forslag eller erfaring med Argon Da2?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Jeg kjører Abrahamsen V2up på mine JB3, men det er jo mitt hovedoppsett da. Englene synger, men det slår jo ikke akkurat ut på Richter's skala da. Kanskje litt overkill som desk-top.

Sist redigert:

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
kva føler du manglar med billig ampen? Brukar sjølv t.amp .+ a dac. fungerer fint for meg.

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Takk for svarene :)

abrahamsen V2 blir altfor stor til å ha på skrivebordet, halvparten hadde passet fint.

Er lite valgmuligheter på min Tamp, og har en følelse av at strømforsyninga er litt liten når jeg skrur opp volumet.
det blir høyt nok, men hovedøkninga skjer ved den første kvartdelen av volumhjulet.

vil også ha mulighet for en liten sub, som kan være mulig med DA2, men er det noe annet bra så vurderes det også.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
den nye rega amp? ser det ligg ein brukt +dac her på sentralen

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Har snublet over denne godbiten, som har fått gode omtaler i blant annet Lyd og Bilde.

NuForce DDA-100 | Lyd & Bilde

nuforce_dda100_front.jpg

Denne er jo en del mer kostbar enn det jeg har anslått før.

Men passer inn i mine kriterier, liten, god lyd og dac. (Dac har ikke vært nødvendig, men har bare en usb dac pr dd)

Rega Brio-R blir jo da et alternativ.

Men Nuforce DDA 100 er veldig lekker, og jeg vet at Nuforce ICON osv funker bra med John Blue.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Men Nuforce DDA 100 er veldig lekker, og jeg vet at Nuforce ICON osv funker bra med John Blue.
Sikker på dette funker?
Moiz som er importør av JohnBlue nevnte til meg ein gang at Calyx(?) som og er ICE modulbasert vart heilt feil på fulltone(?)
Mulig det er anleis med Nuforce, men trudde de hadde samme prinsipp som Calyx(som eg ser blir skrive feil?).

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Har ihvertfall inntrykket av at Nuforce ofte blir brukt med JB3, spesielt ICON når det gjelder nærfeltoppsett.

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Da har jeg lagt inn en bestilling på Kingrex T20U og PSU :)

Topp Bunn