Forslag til nye høyttalere....

Kingpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.12.2007
Innlegg
152
Antall liker
141
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
3
Hei.

Har oppgradert en del i år og vil no begynne å tenke på en ny oppgradering i løpet av neste år.

Forforsterker blei en BAT 51 SE.
Effektforsterker EC 250R oppgradert til Kit 2.

Musikk smaken min er alt i fra klassisk til metal så høyttaleren må vere ganske allsidig.
Eg vill prøve å unngå sub så en høyttaler som speler bra på heile skalaen ville vert bra.
Stua mi og kjøkken er vel til sammen rundt 55 kvm. (Til info)
Kor mykje eg hadde tenkt å bruke veit eg ikkje enda.

Så kom med forslag, pris og bilder. :)
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Jeg ville anbefalt Sonus Faber Liuto. Den ble nettopp kåret til mid-priced loudspeaker of the year i TAS. Blir beskrevet som litt mørk i lyden så mulig at det kan bli litt for mye av det gode sammen med EC250, men dette tror jeg ut fra karakteristikkene er en bra allround høyttaler.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Det ligger mye bra brukt, både her på sentralen og på finn. Er jo ikke lov med linker her, men det kommer jo ann på hvor mye penger du vil legge i det.

Det finnes meget gode kjøp i alle klasser, og det bør ikke være noe problem å finne noe som passer til resten av ditt oppsett.

Snakker vi 10 lapper, 50, eller 100?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.743
Antall liker
503
Larsen 6, eller brukt Carlsson OA 52.2 (eller andre Carlsson) Elsket av metallfans og de med smak for klassisk.Dette pga måten de fyller rommet med klar velopplöst og behagelig lyd.

www.carlssonplanet.com
 

Kingpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.12.2007
Innlegg
152
Antall liker
141
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
3
staker skrev:
Det ligger mye bra brukt, både her på sentralen og på finn. Er jo ikke lov med linker her, men det kommer jo ann på hvor mye penger du vil legge i det.

Det finnes meget gode kjøp i alle klasser, og det bør ikke være noe problem å finne noe som passer til resten av ditt oppsett.

Snakker vi 10 lapper, 50, eller 100?
Hei. kor mykje er ikkje bestemt enda men det må stå i stil med resten av anlegget. :)
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Hva med Response grand artist D, eller Avalan Opus?
Begge finnes her på sentralen. Dette er jo begge meget bra høyttalere, men usher cp 8571 som ligger på Avforum, vil kanskje være ennå bedre for deg?
 
M

MPT

Gjest
Avalon Opus som er til salgs på bruktbørsen tror jeg hadde blitt meget bra!
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Usher 8571 støttes!--


-Y
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.359
Antall liker
2.591
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hei vil støtte Gjest har Larsen 6 og de spiller minst like bra som mine forrige høytt, Respons Art på de fleste områder.Ps de trenger ikke 250 w, men det er vel ikke noen bakdel. Mvh Lille Hiawata.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
567
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
MPT skrev:
Avalon Opus som er til salgs på bruktbørsen tror jeg hadde blitt meget bra!
Sikkert veldig bra(sikle sikle) Men Marten eller Gemme audio(med delvis like elementer) tror jeg ville vært knall.
 

Kingpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.12.2007
Innlegg
152
Antall liker
141
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
3
Vidar P skrev:
Kingpin skrev:
staker skrev:
...Snakker vi 10 lapper, 50, eller 100?
Hei. kor mykje er ikkje bestemt enda men det må stå i stil med resten av anlegget. :)
Hva er resten av anlegget da ? (fikk med meg hva som skal forsterke det hele).

For øyeblikket så bruker eg pc som kilde. Og en billig dvd spiller.(dette skal oppgraderes på sikt også.)
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Kom på at jeg også har sett et par Eben x3 for salg for ikke så lenge siden. Dette er jo en utrolig god høyttaler, selv om den kanskje ikke har utseende med seg. Litt ugrei dersom du har barn også, da det ikke er noen deksler foran elementene..
 
Topp Bunn