Forslag til sub?

U

utgatt60135

Gjest
Vet ikke om jeg skal vente litt med å prøve sub til mine nye stativhøyttalere men jeg vil gjerne vite mer nå om det dukker opp gode bruktkjøp. Jeg har så og si null erfaring med sub. Prøvde bare den minste til Triangle her men det var ikke noe tess. Er det noe problem med høynivå siden forsterkeren min er singel-ended?

Kun til musikk og skal da være forlengere til Focalene, kanskje delt ved 50 hz. Dvs hurtighet, detaljnivå og renhet er viktigere enn slam. Skal jeg først ha sub bør den gå ned til 20hz. Rommet er veldig lite.

Er det mulig å oppnå uten å bruke mer enn ca 7k? Brukt eller nytt. Bedre med ingen sub enn en sub som ikke integrerer med Focals hurtighet.


REL Stampede ser jeg går igjen som mye for penga og meget godt egnet til musikk. Hva med Q400E?
De små Gallo subbene fikk mye skryt i hjemmekino. Noen som kjenner James EMB 1000?
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Maxwell i Kristiansand hadde ein ganske liten sak(ca. 30 cm alle vegar) i trykkammer som var kompensert ned til 16Hz. Den kan sjølvsagt ikkje spele særleg høgt ved desse frekvensane, men den spilte svært godt. Kunne ikkje høre at det var ein sub, det hørst bare ut som om det var ein stor høgtalar. Veit ikkje kor mykje den kosta dog.
 

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
170
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Heisan.

Selv endte jeg på en sunfire HRS-8 til mine triangle comet og er svært fornøyd.
Den er liten men har en 1000 w forsterker så den kan gi fra seg litt trykk. Nå skal det sies at denne ikke går lenger ned enn 30 hz. Trur vel nesten du må opp i noe større element og kammer for å få det dypere men jeg gikk for denne pga størelsen og fastheten (kan jeg si det) i bassen.. ta en titt selv.
http://www.audiocom.no/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=9

Lykke til......
 

vih

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2002
Innlegg
69
Antall liker
5
Sted
Slemmestad
Hvorfor ikke prøve noen som er laget til jm lab`ene.
Andre på Hifihuset er rette mannen å spørre, han har alltid masse brukt inne, så ta en telefon til
han.

http://www.hifihuset.no/
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Lyngen skrev:
Vet ikke om jeg skal vente litt med å prøve sub til mine nye stativhøyttalere men jeg vil gjerne vite mer nå om det dukker opp gode bruktkjøp. Jeg har så og si null erfaring med sub. Prøvde bare den minste til Triangle her men det var ikke noe tess. Er det noe problem med høynivå siden forsterkeren min er singel-ended?

Kun til musikk og skal da være forlengere til Focalene, kanskje delt ved 50 hz. Dvs hurtighet, detaljnivå og renhet er viktigere enn slam. Skal jeg først ha sub bør den gå ned til 20hz. Rommet er veldig lite.

Er det mulig å oppnå uten å bruke mer enn ca 7k? Brukt eller nytt. Bedre med ingen sub enn en sub som ikke integrerer med Focals hurtighet.


REL Stampede ser jeg går igjen som mye for penga og meget godt egnet til musikk. Hva med Q400E?
De små Gallo subbene fikk mye skryt i hjemmekino. Noen som kjenner James EMB 1000?
Hei,

RELQ400 kan eg anbefale og det står en ts brukt nå som du sikkert har lagt merke til, jeg har den selv og synes den fungerer bra eg.
Den ble vel også hvis eg ikke husker feil gitt en eisa award for noen år siden.
Jeg bruker nå min kun til musikk nå, men tidligere brukte jeg den for begge deler, men siden jeg nå har gått vekk fra prosjektor så ser jeg nå kun film i tv stua, uansett en god sub synes eg.

Mvh
Geir
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Hei,
jeg har forsøkt flere sub'er fra Yamaha, REL og Martin Logan .... endte med den billigste av dem alle, dvs Martin Logan Dynamo - MEN, jeg bruker to stk som forenkler integreringen. Da koster moroa ca 12000 kr + nye power-kabler (VIKTIG! Ikke bruke "hyssingen" som følger med).

Dette spiller meget flott hos meg, raskt og kontant. Drit i siste sub-testen til Hjemmkino som sa at Dynamo støyer ved lave frekvenser og høyt lydnivå - bare vissvass.... 100% garantert ;D

Ellers, ikke glem at sub'er trenger laaaaang innspillingstid - alternativt har jeg sett at noen anbefaler å kjøre nye sub'er hardt med lavfrekvente "sub'lyder" for å forkorte innspillingstiden. Pga den lange innspillingstiden kombinert med at plassering av sub'er er meget kritisk, er det for gjort å dra feil konklusjon dersom man sammenligner ulike sub'er feks på hjemlån ei helg....

Lykke til!

-Brum
 
U

utgatt60135

Gjest
Mange gode forslag og takker for alle. Problemet mitt er: - hvem skal jeg høre på?

Skal jeg stole på hjemmekino eller Brum? Jeg har spurt testeren i hjemmekino men ingen svar ennå.

Jeg er rett og slett usikker :-\. Lurer på om ikke REL Stampede er et sikkert valg i allefall. Hadde jeg hatt bedre råd hadde det blitt Velodyne DD.

Er det virkelig så få som har testet subwoofere mot hverandre?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Som du kanskje har fått med deg har jeg kjøpt ny sub, men det er tredje høyttalerparret som er innom lytterommet denne uken så jeg skal være litt forsiktig med uttale meg.
Men så langt virker dette i hvert fall langt, langt bedre enn Jamesen du spurte om, som jeg overhode ikke fikk til (ref. egen tråd tidligere). Kan gi deg litt mer info når jeg får litt mer tid på meg, om du ikke har det for travelt.
 
U

utgatt60135

Gjest
Sf sub? De er store og dyre :-\..

(Så forresten din annonse med en gang og kom så langt som å taste nummret ditt, men Merlin´ene har fått en veldig happy eier har jeg skjønt :). Og jeg er blitt happy også.)


Men er det virkelig ingen her som kjenner godt til Stampede? Duger den? Eller Gallo subben? Velodyne DD12 på børsen frister også men er litt dyr for meg nå. Hvor mye bedre er den enn Stampede mon tro?
 
T

timc

Gjest
Stampede fungere som bare pokker. Under forutsetning av at du ikke spiller alt for høyt.



-Tim
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Brum skrev:
Dette spiller meget flott hos meg, raskt og kontant. Drit i siste sub-testen til Hjemmkino som sa at Dynamo støyer ved lave frekvenser og høyt lydnivå - bare vissvass.... 100% garantert ;D
Du er hjertelig velkommen hit for å høre hva jeg snakker om. Dette er langt fra vissvass, dessverre :)
 
T

timc

Gjest
Jeg trodde alle små subber støyet når de ble presset jeg. :-\

Alle jeg har hørt har gjort det. Så lenge det spilles på normale nivåer er det ikke et problem.



-Tim
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Noen støyer mer enn andre. Noen støyer også på normale lyttenivåer.
 
T

timc

Gjest
At det støyer på normale nivåer har jeg faktisk til gode å høre. Det har hendt, men da har det bare vært en skrue eller 2 som trengte stramming.



-Tim
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Hvis enkelte subwoofere blir satt til krevende oppgaver med å formidle en viss type bass vil de støye, også på normale nivåer. Under testing bruker jeg ekstreme spor som avslører nettopp dette. På den måten bruker man virkemidler for å få frem de dårlige egenskapene, noe som forteller mye om kvaliteten til produktet.
 
T

timc

Gjest
Jada, jeg skjønner det, og bruker så klart samme metode. Sier bare at jeg ikke har opplevd det på moderate lydtrykk. Kan du (i pm om nødvendig) et par eksempler så jeg får testet?


-Tim
 

mYnAMEiS

Medlem
Ble medlem
01.02.2008
Innlegg
14
Antall liker
0
ketped skrev:
Heisan.

Selv endte jeg på en sunfire HRS-8 til mine triangle comet og er svært fornøyd.
Den er liten men har en 1000 w forsterker så den kan gi fra seg litt trykk. Nå skal det sies at denne ikke går lenger ned enn 30 hz. Trur vel nesten du må opp i noe større element og kammer for å få det dypere men jeg gikk for denne pga størelsen og fastheten (kan jeg si det) i bassen.. ta en titt selv.
http://www.audiocom.no/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=9

Lykke til......
Jeg ville også ha tatt en nærmere titt på sunfire hvis det lar seg gjøre. Har lekt meg litt med sunfire true eq, og jeg må si jeg er i ferd med å bli imponert. Trøkk har den enormt av. Tonalt opplevde jeg den som litt en-tone når den var helt ny, men allerede nå etter snaue 10 timers bruk er den ikke til å kjenne igjen.
Tør ikke love noe, men jeg tror sluttresultatet kan bli svært bra.
God test fikk den også http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=3534
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Akto,
jeg kan ikke fatte annet at du må ha spilt MEGET høyt for å få ML Dynamo til å støye!! Når det er sagt, så benytter jeg jo 2 stk og oppnår vel dermed høyere lydtrykk enn med 1 stk...før det evt ender opp i støy.

Med all respekt, jeg vil jo tro Hjemmekino har gjort hjemmeleksa si (hehe ---tog du an'?), MEN tillater meg likevel å spørre::
Hvilken forsterker brukte du?
Var sub'en skikkelig innspilt?
Hvordan var strømforsyningen? Jeg brukte først nevnte "hyssingene" som fulgte med, men da jeg skiftet power-kabler ble lyden strammere og dypere! Ikke forstår jeg hvorfor .... rart...

Sitat: "Under testing bruker jeg ekstreme spor..." Dersom slike "ekstreme spor" ikke er noe som man normalt utsetter sub'ene for, feks ved musikk, så er det ikke noen grunn til bekymring for kjøperen....

Trådstarter var forøvrig ute etter sub til musikk ...og frekvenser ned til 20Hz... så da er nok ikke ML Dynamo riktig... den faller av ved ca 25Hz...trur eg...

-Brum
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Har ikke spilt meget høyt, men høyt nok i forhold til hva subwooferne takler av frekvenser høyere opp. Med to stykker riktig integrert vil dette spille som pokker, ingen tvil om det. Jeg sier ikke at Martin Logan er dårlig, tvert i mot. Men støyer, det gjør dem.

Forsterkeren var en Yamaha DSP-Z11.
Subwooferne hadde stått å spilt på ca 95dB i en uke (med og uten pauser, ca 50 timer hard belastning), med modifisert pink noise (20-120Hz). Ingen subwoofer trenger mer tid enn det.
Strømforsyning? 230V fra kontakt. Hvis ML hadde nettbrønn (noe jeg ikke husker i farta) er det benyttet en Supra 2,5 mm2.

Ekstremspor er nødvendig for å kartlegge hva subwooferen gjør feil. Man kan ikke styre hva studioene eller filmselskapene legger av bass på filmen eller musikken. Det mange subwoofere gjør feil, ML inkludert, er å prøve å spille dypere bass enn konstruksjonen har forutsetninger for å klare. Hvis ikke produsenten konstruerer subwooferen slik at den ruller av før støyen begynner er det noe som bør påpekes. Både Canton, Gallo, Infinity, SVS, JBL og en rekke andre i samme prisklasse gjør dette med glans.

Det må vel testes, eller hva :)

Det skal sies at jeg er ganske så fornøyd med subwooferen, for den er på ingen måte dårlig.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Min erfaring med Focal og sub er iallfall at du må styre unna sub som bruker små elementer og lang slaglengde for å oppnå lav frekvens. Det blir på langt nært hurtig nok til å følge med dine kontante Micro Utopia!
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Akto,
takk for ryddig og utfyllende svar vedr ML Dynamo og (det muligens fremprovserte) støyproblemet.

Kjenner du til en type musikk eller et konkret spor som provoserer frem denne støyen? Ikke det at jeg ikke tror på dine konklusjoner - hadde bare vært interessant å prøve ut dette selv... :p

Takker for tips....

- Brum
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Hei

Fremprovosert; ja visst ;)

Her er det som er benyttet for å plage subwooferne. Det som er markert med rødt fremprovoserer støy:

Rene sinustoner fra 16 til 50Hz.
Marilyn Mazur & Audun Kleive – Drum Impro
Acid Queen – Sound of Music
Club for Five – Take a Coca Cola
Holly Cole – Tango Til They’re Sore
Delerium – Consensual Worlds
Ben Harper – I Want To Be Ready
Infected Mushroom – Suliman
Allan Taylor – Colour to the Moon
David Munyon – Four Wild Horses
Yello – Junior B
Infected Mushroom – Spaniard
Bliss – Song for Olabi
Pete Belasco – Deeper


Her er forutsetningene for testen, sitert fra artikklen:

Vi har spilt inn alle subwooferne i 50 timer. Det har foregått ved at vi kjører et mikset signal (rosa støy) i området 20 til 120Hz. Volumet har under hele innspillingsperioden ligget på ca 95dB for samtlige produkter. Dette er mer enn tilstrekelig for å myke opp elementopphengene. Alle subwooferne er testet med egnet testmateriale, noe vi har valgt å kalle for ”terrorspor”. Se egen faktaboks for dette. Alle subwooferne er justert til å gi 85dB ved -20dB av referansevolum, og testet der for å unngå overbelastning. Derfor vil noe subwoofere kunne spille langt høyere enn andre, noe som også er testet ved å kjøre de til maksimalt volum for å høre når de takker for seg. Vi har også foretatt målinger av samtlige, og selv om dette er utført innendørs gir det en pekepinn for hva man kan forvente. Subwooferne har ikke fått drahjelp av hjørner, men er plassert halvannen meter fra nærmeste vegg. Vi har ikke testet kvaliteten på høy- og lavpass-inngangene, da dette ville tatt fryktelig mye tid. Der skal man være klar over at det kan være store forskjeller, selv om de fleste vil fungere tilfredsstillende. Vi har kjørt intern prosessering i forsterkeren vi benytter i testen, for å få signalet ut på LFE-utgangen. Da har vi tilnærmet full kontroll på avrulling og bratthet på signalet. Alle subwooferne har spilt opp til 120Hz. Dette er den grensen som LFE-standarden benytter seg av, i tillegg til at det kan være hensiktsmessig i forhold til veldig små høyttalere som ikke går dypere.
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Etter å ha hørt mange subber, og etter å ha eiet en Yamaha, byttet jeg til slutt til en Velodyne med 12" bass. Den går til ca. 21 Hz. Den spiller meget godt selv om du deler meget høyt. Der svikter mange subber. Og denne subben er enormt rask. Med det mener jeg at den har hurtige transientrespons. Den spiller derfor godt med også små høyttalere som her små raske basser. Min modell koster ca. 17.000.

Yamahaen var grei så lenge jeg delte på en lav frekvens. Men den spilte ikke bra med for høy delefrekvens. Syntes det ble litt kasselyd da. Rel er meget gode på musikk. Den som er nevnt maxwell har, som er ca. 30 cm, den har jeg hørt. God som filmsubb. Men ville heller gått for Rel, Velodyne eller noe annet til musikk. Men denne lille subben som maxwell selger, har god transientrespons. Og dens ulemper kommer først fram på musikk, ikke på film. Kan anbefales til et kinoanlegg. Den virker kjappere enn Rel f.eks. til eksplosjoner i filmer osv. Rel ville jeg kjøpt bare for bruk til musikk. Og still den slik at den bare våknet til liv når det var virkelig dype toner som skulle gjengis som kirkeorgeltoner osv. Velodyne synes jeg egner seg både til film og musikk. SVS har jeg også hørt, men ikke fått testet skikkelig. De lager i hvertfall dyp bass så det holder. En kan nok få naboene til å tro det er jordskjelv om en spiller av opptak av et atomeksplosjon på dem. SVS har i hvertfall for meg laget den dypeste bass jeg har hørt ut av noen subber. Men om jeg ville hatt det i mitt stereoanlegg er jo en annen ting. Slikt får nå hver enkelt finne ut av.

Consen
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Akto,
bevaremegvel for et svar!! :eek:... takk-takk- over all forventing... :p ;D

-Brum
 
U

utgatt60135

Gjest
Brum brum... 8)





Førsteinntrykket er bra, men den trenger veldig lang innspilling i følge Stereofil. Hvordan vil den endre seg? Raskere? Stivt er det under der.

Litt tidlig å konkludere ennå. Veeeeldig viktig å få til tidsynkroniseringen. Prøve i hjørnene bak høyttalere men de funket ikke helt. Spiller best ved siden av høyttalerne ser det ut til. Ble litt skuffa over at det bare er valgmuligheter mellom 0 og 180 grader. Er det ikke mye lettere med flere valg? Synes litt vanskelig å høre når det "treffer". Noen tips her? Jeg har ikke hatt sub før så jeg har ikke erfaring med integrering.

Toppers med fjernkontroll..........!

Godt å få med den laveste bassen selv om det ikke er så superviktig, imo. Viktig på endel innspillinger dog. Får se om jeg endrer mening om det etterhvert :).

Den spiller i allefall høyt nok. Ingen bassproblemer i rommet. Virker å fungere best med deling på 45-48hz. Bruker high-pass. Prøvde low-pass også men merket ikke forskjell på første lytting. Det medfølger bare én phonoplugg. Burde ikke begge kanalene være tilkoblet? Rart det ikke fulgte med overgang.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Faseinstilling med kun 0 eller 180 (som egentlig bare er en polaritetsvender) gjør at det er mye vanskeligere å integrere en sub. Synes egentlig det burde ha vært en trinnløs fasejustering i TILLEGG til en polaritetsvender. Det finnes ikke en større modell hvor dette er standard?
 
U

utgatt60135

Gjest
LydMekk skrev:
Faseinstilling med kun 0 eller 180 (som egentlig bare er en polaritetsvender) gjør at det er mye vanskeligere å integrere en sub. Synes egentlig det burde ha vært en trinnløs fasejustering i TILLEGG til en polaritetsvender. Det finnes ikke en større modell hvor dette er standard?
Jeg trodde denne skulle ha alt av innstillinger og være veldig lett å integrere :-\. Det går bra da, men gjør at jeg ikke kan ha den inntil veggen.
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
ML Dynamo sub & Hjemmekino testen

En liten kommentar til Akto's tidligere innlegg i denne tråden...

Årsaken til at jeg ikke har støy (ihvertfall ikke som jeg har merket :eek:) kan jo være at jeg har koplet sub'ene på høyttalerutgangen til en DPA1b effektforsterker. DPA1b er jo kjent for å ståkontroll på bassen så da levererer dem kanskje et bedre signal til sub'ene enn via LFE fra Yamaha'en som ble benyttet av Hjemmekino?

Ellers må jeg jo si at hjemmekinoen til Akto er noe av det råeste jeg har sett!!! Jøjemeg.... anbefales å sjekke linken han har nederst på sida for innleggene sine.... Jeg er ikke mye misunnelig, nei KOLLOSALT!!! For en sykt herlig bra hjemmekino... På en skala på 1 - 6 gir jeg den 12 poeng! ;D

-Brum
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg tror ikke det har noe med forsterkeren å gjøre. Man skal ikke kimse av Yamaha, særlig ikke en til 50.000,-. Jeg er nær overbevist om at du ikke merker noe til det rett og slett fordi du ikke spiller av noe som presser subwooferne til å begå "feil". Det kan selvfølgelig diskuteres hvorfor man skal presse en subwoofer til å gjøre feil, men i testsammenheng helliggjør middelet formålet. Jeg tror heller ikke det har noe med at du bruker høy/lav-pass, da signalet uansett bør komme frem til elementet, forhåpentligvis relativt rent. Dessuten er det ikke signalstøy vi snakker om, men støy fra et element som jobber utenfor arbeidsområdet sitt, noe som medfører forvrengning. Her har produsenten et ansvar, og bør designe filtre som reduserer signalet før det går galt. Støy inntreffer også ved lavere volum, i denne testen ved 85dB.

Takk for skryt forresten, hyggelig å høre :)
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
ML Dynamo sub & Hjemmekino testen

Brum skrev:
En liten kommentar til Akto's tidligere innlegg i denne tråden...

Årsaken til at jeg ikke har støy (ihvertfall ikke som jeg har merket :eek:) kan jo være at jeg har koplet sub'ene på høyttalerutgangen til en DPA1b effektforsterker. DPA1b er jo kjent for å ståkontroll på bassen så da levererer dem kanskje et bedre signal til sub'ene enn via LFE fra Yamaha'en som ble benyttet av Hjemmekino?

Ellers må jeg jo si at hjemmekinoen til Akto er noe av det råeste jeg har sett!!! Jøjemeg.... anbefales å sjekke linken han har nederst på sida for innleggene sine.... Jeg er ikke mye misunnelig, nei KOLLOSALT!!! For en sykt herlig bra hjemmekino... På en skala på 1 - 6 gir jeg den 12 poeng! ;D

-Brum
Hei,

Her er det ikke misunnelse, kun respekt, enig at dette var et fantasisk anlegg sikkert både lyd og estetisk

Ellers ikke lest testen, så kun et lite sidespor fra meg, men en hærlig kino som du sier må jeg støtte, rått

Mvh
Geir
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Et skudd i blinde, jf. Vidar P og forskjeller mellom 0 og 180 grader fase:

Kan det være mulig at du har en av høyttalerne i motfase til den andre, altså + og - feilkoblet på den ene?

Ellers er det ikke unormalt at 0 og 180 grader høres ut, OG måles likt ved en rekke frekvenser, det er helt romavhengig.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg mener fasefeil på en av frontene, ikke selve subwooferen.
 
U

utgatt60135

Gjest
Selvsagt har jeg ikke fasefeil på høyttalerene, da låter det jo slett ikke bra ;).

Jeg synes ikke lydbilddet er homogent nok (ikke snakk om mye) når jeg setter den inntil bakveggen. Står de ved høyttalerne er det mer homogent. Er det alså unormalt?
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Nei. Når det gjelder subwoofere i normale rom (ikke ekkofritt) vil jeg påstå at ingenting kan karakteriseres som unormalt ;)
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.049
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hva med DIY? Da har man alle muligheter til å tilpasse lyden egne prefferanser..

F.eks Audio Pulse med 5000w 300b :D
 
Topp Bunn