Forslag til valg av bassløsning i hjemmekinorom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    Når jeg hadde suben i sofaen lyttet jeg også i høyden. Siden mine 805S spiller bass av en helt annen verden enn noen gulvstående har gjort i dette rommet mistenker jeg at det er i denne høyden også en sub ville gjort mest ut av seg i front. Og dette stemmer... Bassen forandrer seg totalt fra nede ved gulvet og opp i lår/hoftehøyde. Med andre ord ville det vært fullt mulig med suber i front lydmessig forutsatt at de ble løftet i hvertfall en halvmeter opp fra gulvet. Da først og fremst bak frontene, siden oppå monoblokkene ikke er et alternativ grunnet lerettet. Men det er ting som tyder på at jeg har ihvertfall et par brukbare subposisjoner i rommet nå. Ikke perfekte, men brukbare nok til at det muligens er et poeng å bruke to suber og en løsning som SVS AS-EQ1.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har lest litt av Gedlee i det siste og han anbefaler på sterkeste å ha minst en sub plasser ganske høyt hvis man har muligheten. Han mener som nevnt i annen tråd at det er også mye viktigere med antall suber framfor én veldig god subwoofer. Så kanskje du skulle vurdere å selge den du har og kjøpe flere rimeligere? F.eks to stykker til 50-100 Hz og to til 20-50 Hz området. Til 50-100 Hz kreves det ikke store suber, men de må ha elementer som fungerer bra så høyt i frekvens. Tror bl.a. Polk Audio subene gjør det og Gedlee selger også sine egne passive.

Blir jo litt suber i rommet selvsagt, men fint om du kunne være prøvekanin for Gedlee sin løsning. ;D
    DSPeaker Anti Mode eller Behringer vil trenges til god integrering.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    Skulle gjerne vært forsøkskaning, men det blir nok begrenset til 2 suber av praktiske årsaker.
    Dette prosjektet blir imidlertid lagt litt på is en stund siden jeg foretok et lite impulskjøp av den andre tingen det skortet på, dedikert stereo preamp. En rørbasert sak denne gangen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn