Joda jeg leste innlegget, men det irriterer meg at noen på dette forumet hele tiden skal ha en negativ vinkling(og jeg ser at dere er flere) når det gjelder Adyton på grunn av hvem som forhandler den. Er ikke i tvil om at det finnes mange andre gode forsterkere der ute som er i stand til å drifte elektrostater. Men det som etter min erfaring er et uomtvistelig faktum er at Adyton er en av de få forsterkerene som virkelig er egnet for elektrostater. Har selv brukt DP i menge år for å drive elektrostatene mine, og vet hvilken forskjell det ble ved bytte til Adyton. Stikkord her er detaljer, bass, engasjement, musikalsk og ikke minst dynamikk.
Ja la oss diskutere egenskapene til forsterkerne og ikke produsentene og selgerne!!
Det jeg tror irriterer deg Karlswe, er at noen rokker ved din opplevelse av at ditt valgte produkt, Adyton,
"er best for alle med elektrostat og i enhver sammenheng.
For slik er det ikke.
Ja, er det noe mange år med HiFi interesse har lært meg, så er det at det finnes få slike universelle sannheter om et enkelts HiFi produkts kvaliteter. Alt må sees i sammenheng, og i dette inngår rom, øvrig utstyr, stemning, bias og litt smak og behag.
Jeg har ingen problemer med at du opplever CLS og Adyton som veldig bra, og tviler egentlig ikke på at dette er en jævlig bra kombo.
Men at det finnes alternativer for ML Summit får du prøve å godta. Og hvis strengeier GREVEN skulle ta seg en tur til OHC er det ytterst relevant å påpeke det faktum at det finnes en sammenheng i eierskapet mellom OHC og Adyton. Dette forringer ikke Adyton på noe vis, men gir en grunn til mistanke om at hans iver til å promotere dette merket ikke skyldes lyden alene.
Det er ikke lenge siden vi var bortimot 15 personer hos OHC til demo av Summit + subber + Adyton.
Dette er folk med vidt forkjellige anlegg og prioriteringer.
Mitt eget inntrykk har jeg allerede nevnt. Jeg kan legge til at disse inntrykk samsvarer godt med gruppens synspunkter.
Du skriver selv at stikkord for Adyton er detaljer, bass, engasjement, musikalitet og dynamikk. :
Dette stemmer på sett og vis med egen oppfatning. Det svinger og det er gøy. Og på en del typer musikk helt konge. Men jeg tror likevel ikke dette er en god match om GREVEN skulle velge Summit. Summit har allerede en potent bass og fortjener etter min mening derfor en forsteker med litt mer jevne egenskaper og fremfor alt en forsterker som briljerer i mellomtonen. Så bra høyttalere skal også ha en mellomtone, for å sette det litt på spissen.
Men igjen, det kan godt være Tømmerviks litt manipulerende måte å demonstrere utstyr på, forvirrer eller gir et feil sluttinntrykk.
Derfor, alternativene må prøves hjemme.
Og,... glemte jeg å nevne et annet virkelig spennende alternativ: DartZeel?
Morty