Forsterker/Reciver til JBL TL260

Ladefar

Medlem
Ble medlem
29.12.2008
Innlegg
18
Antall liker
1
Sted
Nordnorge
Hei.

Har akkurat fått inn JBL sine TL260 i stuen, og ser jo med dette at forsterkeren kansje skulle vært prioritert den også. Sammtidig som jeg er opptatt av musikk, er jeg også veldig opptatt med lyd i film. Så jeg ønsker å ha en forsterker som kan presse hver en dråpe ut av høytallerne i stereo, sammtidig som den skal fungere i surround når jeg ser film. Med andre ord.. Jeg vil ha i pose å sekk. :D

Har idag Pioneer sin VSX-1016 Reciver, og ser etter nå i 20 000 prisklassen
 
U

Utgatt11378

Gjest
Yamaha er vel "det lille" vassere enn de andre, de spiller også meget utmerket i stereo! 8)
RX-V1900 og 3900!
Vh
S
 

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ville vel supplert med et godt effekttrinn som passer til JBL og kjørt på Pre-out til frontkanalene. For det første avlaster du receiveren når du spiller multikanal også får du uendelig mye mer power i hovedhøyttalerne når du spiller stereo. Sjekk f.eks Parasound halo A21 http://www.parasound.com/halo/a21.php så får du det etterlengtede JBL-draget i bunn ;D


Edit: http://www.parasound.com/nc/2250.php et grisebillig alternativ om ikke du er detaljfiksert
 

TOK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2007
Innlegg
53
Antall liker
0
En ting som du kanskje bør sjekke ut er Hegel H200, og beholde pioneeren.
H200 har prosesor inngang så den kan brukes som effekttrinn når du ser film.

Har hørt denne komboen en del ganger med cdp2a og cdp4a fra hegel. Det spiller knall tøft når du vil dra på, og pent og nøytralt når du ber om det, selv om Jbl er litt mørk i klangen.
 

EvenKnudsen

Medlem
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
18
Antall liker
0
TOK skrev:
En ting som du kanskje bør sjekke ut er Hegel H200, og beholde pioneeren.
H200 har prosesor inngang så den kan brukes som effekttrinn når du ser film.

Har hørt denne komboen en del ganger med cdp2a og cdp4a fra hegel. Det spiller knall tøft når du vil dra på, og pent og nøytralt når du ber om det, selv om Jbl er litt mørk i klangen.
Støtter forslaget....har selv kombinasjonen H-200/TL-260 og det funker glimrende både på musikk og film. "home theater" inngangen gjør virkelig susen i filmsammenheng
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Denne høyttaleren tror jeg vil passe meget bra med nøytrale ICE/Hypex effektrinn. Vil heller ha lagt mindre penger i receiver og kjøpt effektrinn i tillegg framfor en dyr receiver.
Du kan jo i første omgang beholde Pioneer receiveren og supplere med effektforsterker.
Midgard Oberon finner du på bruktmarkedet eller så selger Midgard Audio nå Hypex.
 

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
481
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
TOK skrev:
En ting som du kanskje bør sjekke ut er Hegel H200, og beholde pioneeren.
H200 har prosesor inngang så den kan brukes som effekttrinn når du ser film.

Har hørt denne komboen en del ganger med cdp2a og cdp4a fra hegel. Det spiller knall tøft når du vil dra på, og pent og nøytralt når du ber om det, selv om Jbl er litt mørk i klangen.
Støttes!
 
T

timc

Gjest
TOK skrev:
En ting som du kanskje bør sjekke ut er Hegel H200, og beholde pioneeren.
H200 har prosesor inngang så den kan brukes som effekttrinn når du ser film.

Har hørt denne komboen en del ganger med cdp2a og cdp4a fra hegel. Det spiller knall tøft når du vil dra på, og pent og nøytralt når du ber om det, selv om Jbl er litt mørk i klangen.

Har også hørt denne kombinasjonen, men er av en helt annen oppfatning. I mine ører låt det tamt og livløst. H200 hadde ikke i nærheten av noe som kunne minne om basskontroll på disse. Hele lydbildet ble diffust og litt flytende.

Jeg ville beholdt reciever som pre, og funnet et brukt ARC transistortrinn. Det finnes flere i området 15k-20k


-Tim
 
Topp Bunn