Blackstar
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 14.04.2016
- Antall liker
- 117
Hei!
Jeg har fått det ærefulle oppdraget å hjelpe en kompis å finne en forsterker til mine gamle høyttalere, ett par B&W 602.5 S3.
Budsjettet er noget spinkelt, ca 3-4 tusen. Har dere noen forslag til både nytt og brukt? Personlig mener jeg det er mest bang for the buck på brukten, mens han er litt skeptisk til å kjøpe noe uten garanti.
Når jeg hadde høyttalerene fikk jeg høre at de er "tungdrevne." Så litt usikker på hva som må til. Han kan spille høyere enn det jeg kunne, jeg hadde noen naboer som ikke likte rock.
Specs på B&W'sene:
Description: 2-way vented-box system
Frequency range(-6dB): 40Hz and 42kHz
Power handling: 100W into 8Ω
Sensitivity: 88dB spl (2.83V, 1m)
Impedance: 8Ω (minimum 3.0Ω)
Dimensions: H 850mm W 204mm D 288mm
H 33.5” W 8.0” D 11.3”
Weight: 14.5 kg / 31.9 lbs.
Noen med mer teknisk kompetanse enn meg med noen gode forslag?
Vet han har kikket på denne, kan den være noe?
https://www.elkjop.no/product/lyd-h...02DBK/yamaha-2-0-stereo-receiver-r-n402d-sort
Tar gjerne i mot tips!
Jeg har fått det ærefulle oppdraget å hjelpe en kompis å finne en forsterker til mine gamle høyttalere, ett par B&W 602.5 S3.
Budsjettet er noget spinkelt, ca 3-4 tusen. Har dere noen forslag til både nytt og brukt? Personlig mener jeg det er mest bang for the buck på brukten, mens han er litt skeptisk til å kjøpe noe uten garanti.
Når jeg hadde høyttalerene fikk jeg høre at de er "tungdrevne." Så litt usikker på hva som må til. Han kan spille høyere enn det jeg kunne, jeg hadde noen naboer som ikke likte rock.
Specs på B&W'sene:
Description: 2-way vented-box system
Frequency range(-6dB): 40Hz and 42kHz
Power handling: 100W into 8Ω
Sensitivity: 88dB spl (2.83V, 1m)
Impedance: 8Ω (minimum 3.0Ω)
Dimensions: H 850mm W 204mm D 288mm
H 33.5” W 8.0” D 11.3”
Weight: 14.5 kg / 31.9 lbs.
Noen med mer teknisk kompetanse enn meg med noen gode forslag?
Vet han har kikket på denne, kan den være noe?
https://www.elkjop.no/product/lyd-h...02DBK/yamaha-2-0-stereo-receiver-r-n402d-sort
Tar gjerne i mot tips!