Forsterker til B&W CM1

Surre

Medlem
Ble medlem
21.12.2010
Antall liker
0
Hei!
Har kjøpt cm1 og er blitt usikker på forsterker. Tenkte på Cambridge Azur 650A sammen med CAMBRIDGE 650BD Blu-ray spiller. Har stor tro på BD'spilleren som en kombi mellom cd og dvd, men lurer altså på om forsterkeren er rett match.
Fikk høre om Onkyo A-5VL og lurer på om det er et bedre alternativ til diss høyttalerene?? Denne forsterkere er i hvertfall nett og fin, noe som er et poeng her.
Hva mener dere??

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Du kan jo også se om det er noe som frister på bruktmarkedet, ofte mye å finne til gode priser der.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg hadde en Cambridge Azur 640A på B&W DM685 og synes det ble vel masete i toppen. Om de har lignende lydsignatur så kanskje det kan gi deg en liten pekepinn om hva du har i vente?

Kanskje du kan deponere på en 650A og prøve den hjemme først eller kjøpe på nett og benytte deg av angrefristen om du ikke er fornøyd?

Det høres kanskje tåpelig ut men jeg liker lyden jeg fikk med en Onkyo TX-NR708 surroundreceiver (gisp!) mye bedre enn jeg hadde med Cambridge.
Cambridge forsterkeren skulle jo være en billig men "seriøs" hi-fi forsterker mens Onkyo-en blir regnet som noe rælete Japan mikk (antar jeg) men hos meg og i mine ører ble det altså bedre.

Surre

Medlem
Ble medlem
21.12.2010
Antall liker
0
Har lest litt om onkyo a-5vl og den skal visst ikke ha en dedikert videoinngang. Jeg skal kjøre både tv og DVD gjennom den. Har dette noen betydning?

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44
CM1 trenger masse effekt og strøm pga lav følsomhet. Jeg har solgt disse høyttalerene og de MÅ ha stor forsterker.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Fikk høre de på en mellomstor nad forsterker for en tid tilbake, det var ikke den verste kombinasjonen.

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
107
Husker jeg likte byggkvaliteten/inntrykket bedre på Nad enn Cambridge, så endte opp med førstnevnte til å ha på jobben.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.435
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hei, veldig lav følsomhet indikerer behov for en kraftigere forsterker enn du nevner i åpningsinnlegget. Hvis det er rett det som skrives i spec at impedansen er 8ohm og kurven er temmelig jevn og uten de store dippene, trenger du kanskje ikke de heftigste strømforsyningene, men en integrert forsterker av god kvalitet på 100w eller mer bør du nok ha.

Kan anbefale NAD 375. Kanskje lillebroren til denne også kan være et alternativ. Tipper også Vincent har forsterkere som kler denne godt. Hva er maks budsjett til forsterker? Du bør bruke så mye du har råd til på forsterker til CM1, den gir deg i fullt monn tilbake. Da i form av vellyd.

Mvh,

Lars

Surre

Medlem
Ble medlem
21.12.2010
Antall liker
0
Budsjettmessig har jeg allerede gått på en skikkelig smell... Hadde håpet å ikke gå over 5000

mmmpils

Medlem
Ble medlem
16.04.2010
Antall liker
0
Surre skrev:
Budsjettmessig har jeg allerede gått på en skikkelig smell... Hadde håpet å ikke gå over 5000
Om du er heldig så finner du kanskje en 840A v2 på bruktmarkedet til rundt 5000,-
Et meget godt alternativ sett fra min side.
Har testet den mot CM7 å dette er det råeste jeg personlig har hørt i den klassen(prismessig)

Jeg er av den oppfatning at jeg ikke gidder høre på anlegg til flere 100tusen. Fordi at da kommer jeg til å ruinere meg på hifi i mange år fremover.

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Antall liker
3
Surre skrev:
Det er jo en stilig høyttaler, har du tenkt på hvilken look du vil ha på resten av anlegget? Mener å ha sett noe densen-utstyr på bruktbørsen, det kan være en spennende match lydmessig og.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.435
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Surre, det ligger en Vincent SV 236 på bruktbørsen nå til kroner 4000,- Den er kraftig nok (2X100w 8ohm) , spiller bra, og prisen er veldig bra etter hva jeg kan forstå. Kjøp den før jeg kjøper den til hytteanlegget ;)

Combo

Medlem
Ble medlem
18.05.2008
Antall liker
0
Det er ikke tett med dem på markedet, men en eldre Denon PMA2000 får du brukt til et par lapper. Burde være fin til CM1, mener den har bra strømforsyning.
Bruker selv EC AW60 og EC4,5 som ikke er nok.

Topp Bunn