Har på litt impuls skaffet meg et par brukte Contour 1.4 og trenger noen kvalifiserte tips til forsterker. Har hatt Hegel H200 og Lyngdorf TDA2200 på hjemlån og testet med mine utgående Krix equinox og likte på mange måter begge godt. Syntes imidlertid det låt litt lyst og savnet trøkk/fylde i tromboneleiet og nedover som av en eller annen grunn er viktig for meg. En Shanling-forsterker (husker ikke type) ga et mørkere klangbilde, men savnet da 'oppløstheten' og detaljeringen fra de to andre forsterkerne. Bestemte meg da for å starte fra scratch med en litt større høyttaler, Contour 1.4, og tror jeg er på rett vei selv om jeg er henvist til å spille på min gamle NAD 3040 :-\ mens Primare spa 20 er på service. Ser ikke bort fra at Primaren kan vekke høyttalerne til live, men synes det er lettere å leve med film i to kanaler enn musikk i fem, så en ren stereoforsterker tvinger seg nok fram.
Så spørsmålet er: Hvilken forsterker er best match for Contourene i prisklassen 15-30.000?
Så spørsmålet er: Hvilken forsterker er best match for Contourene i prisklassen 15-30.000?