Nå har jeg koblet til Emotivaen, og den har vært i bruk i et døgn. Når jeg slo den på, og satte på den første skiva, ble jeg litt lang i maska. Det låt ikke bra. Mye bedre lyd i anlegget fra før,uten Emotivaen. Lyden ble veldig kald, akkurat som om en skrudde opp 1000hz veldig mye, og når jeg skrudde opp litt, så ble det værre,for da ble lyden veldig rotete.
Trodde da at jeg hadde gjort et tabbe kjøp. Tenkte at noe av dette kunne ordne seg etter at forsterkeren ble brukt en stund. men ikke at lyden kunne bli så mye forbedret at dette ble bra bare av å få spillt inn forsterkeren.
Måtte prøve å stille inn lyden med Onkyoens tone og eq,men det var vanskeligt å få det bra.
Å spille musikk på pure audio funket ikke,selv med musikk med veldig god lyd på plata.
Etter en times tid, begynte det å bedre seg, fikk noenlunde lyd med litt eq, men ikke så bra lyd som min Onkyo 875 gir.
Utover kvelden i går, så ble det bedre å bedre, og til natta, så ble det brukbart, og jeg begynte så smått å kose meg, for bassen ble mere og bedre, med ordentlig punch og dybde. Lyden ble varmere og når jeg justerte ned mellomtonen bak på Kappaene, kunne jeg slå av eq fargingen av lyden.
Lot anlegget stå å gå på p3 når jeg tok kvelden, slik at det sto å puttret resten av natta.
I dag er lyden kjempe bra (etter mine ører), og forsterkeren gjør den jobben jeg hadde håp om at den ville, når jeg bestillte den.
Lyden er klar og rein med et fett skyv i bassen.
Høres ut som forsterkeren driver Kappaene med letthet, og selv på lavt volum,er det masse dybde og fin varme, og Emit diskantene gir lyden luft og klarhet.
Trodde ikke det var mulig at en forsterker kan forandre seg så drastisk med litt bruk. Men tydelig vis...
Nå er jeg happy med kjøpet allerede, og tror jeg tør å anbefale Emotiva xpa2 g2, til Infinity Kappa eiere som er på utkikk etter nok kraft, og god lyd, fra forsterkeren.
Når jeg ser på Emotivaen, og tenker på hva jeg betalte for den (7050,-) med frakt, så tror jeg at dette er et kupp.
Den ser overhode ikke billig ut, og jeg har tro på at lyden bare blir bedre, med mere bruk.
Hilsen Yngve