Mye bra til pølsepriser i dag.Man kan bli veldig overrasket til tider.Jeg er en av dem selv som er blitt overrasket og har ikke tenkt å bevege meg oppover pris-stigen engang.
Få tak i en Hegel H1 MK4/SE om du kan.Hurra for pengene vil jeg si.Mener jeg så en MK4 på Finn.no for ikke lenge siden til rundt 5-6k.Denne rocker som et demonstrasjonstog som har mistet kontrollen,rasende og kraftfullt.Spiller rolig musikk som om den ikke har gjort annet og gir også slik musikk den energien den fortjener og innehar.Sparker fra så det holder i lange baner når det trengs.Rotel på "russere" om man kan si det slik.
Ellers er Rotel RA-1520 en god allrounder og mye for pengene det og som man vanskelig kan gå feil med.Selv om enn ikke like hardtslående eller med fullt så mye dynamisk rekkevidde og dreiemoment som H1 så er den virkelig noe å ta en lytt til.Det jeg har hørt av Rotel på JBL er i allefall ikke noe å si på.Lett å bli glad i Rotelforsterkernes veldig smittsomme spilleglede og engasjerende spillestil samt fravær av lyttetretthet.7.495,- ny for den.
Ellers kan en Naim Nait 5
i sikkert også være en god kandidat.8500,- ny men du kan sikkert finne en brukt av denne eller eldre utgave til 4-5k.Har ikke hørt denne 5-serien men regner med den er litt av samme slag som XS da Naim er et merke av høy integritet med sterke visjoner på hvordan musikkgjengivelse skal være.Energisk,engasjerende og levende.
De jeg tipser om ovenfor er av slag som er med på å gi i retning av frisk og livlig gjengivelse av musikk.Engasjement og Rytmedriv samt åpenhet er viktig synes jeg.Lever for musikken så da må man nesten la musikken leve også.JBL er jo også kjent for å være av den dynamiske,rytmiske og kraftfulle typen så her burde det være duket for masse morro og spilleglede.
ps!
Roksan Kandy K2 er også en du trygt kan se nærmere på regner jeg med.Er overøst med kanongod omtale/tester verden over.Trolig et trygt kjøp.Har ikke hørt den men likevel,tror denne er av det gode slaget.Ligger rundt 10k ny.Kan sikkert dukke opp til rundt 5-7k brukt.
Lykke til.